paa skrev:Här kanske:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 286#355286
Shit pommes frites. Det var 100 band. Nåja, det kanske vara lite att ta i...
/D
Moderator: Redaktörer
paa skrev:Här kanske:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 286#355286
Tack! DEt var trevligt att höra.meanmachine skrev:Detta var bra och föredömligt skrivet.. Gillar din stil och sätt..
meanmachine skrev:Felkällor i F/E är följande.
1. Oberoende tester skall utföras av oberoende grupper
2. Vid avvikelse skall givet vis testet göras om med en annan enhet för att se om denna utfaller lika eller om tesobjktet är felande.
3. Om allt så långt sammanstämmer skall återförsäljare kontaktas och avikelse i samspel med denna avstämmas så att inte avikelsen är inbyggd och därav rätt enligt fabrikant. Om så är skall detta framgå av resultatet.
Sen kan vi andra läsa med trovärdighet om F/E resultat.
Om inte kan vi med gott samvete ifrågasätta och bråka hur myket vi än vill. Ingen kan bevisa oss fel.
guru skrev:Almen wrote:
Till hans 2-3 sidor vill jag dock lägga beskrivningar för framtagning av konstlast, fungerande switchar, var man skall ha korta kablar, etc. Max 20 sidor totalt.
Vilka kablar är det som man pratar om ?
Mayro skrev:Jag har sett nu en hel del snack om att JAG inte förklarar mig om VARFÖR jag anser fe metoden ge orimliga resultat...
Asså.. Här snackar man om vetenskapligt synsätt och kan inte ta in dom enkla orden att jag finner metoden ge orimmliga svar och att jag skulle vilja att metoden i sig själv inklusive platsen den görs på samt deltagarna ersätts med andra utifrån inkommande tekniker mm.. Samt att typ Johan L som är tekniskt kunnig i LTS deltar som ledare och till sin hjälp har Kaffekoppen som lärling.. Sedan består kontrollgruppen av tekniker och vanliga.
Klippetti
men det lustiga är att inte jag överbevisats ha fel åsikter någonsin någonstans av någon.. Det torde väl vara en lätt sak för så stora grupper att påvisa jag har fel och bör omtolka mina tankar vilket jag gör då jag ser detta erforderligt.. Ändå sker det inte någonsin någonstans. Så jäkla svårt skall det väl inte vara att tas med en enda liten persons åsikt o tankar heller
och detta gäller på ALLA forum samt ALLA platser.. Jag Mayro skall väl inte vara någon konst att påvisa för med all den kunskap o resurs som finns att JAG bör omtolka mina åsikter heller... och jag menar nu inte via ordbajande inlägg om tomtar o troll VISA mig jag har fel i det jag anser och tror.....
Lasselite skrev:För i helvete mayro. LÄS! Vi har fattat att du tycker metoden ger orimliga resultat. Men vad i helvete är det som gör att du anser att resultaten är orimliga
Kaffekoppen skrev:Hoppas dessa svaren uppskattas med.
MichaelG skrev:Mayro skrev:va. Är du nu här och lägger dig i också![]()
Ja, idag är jag på hugget!
//Michael
Almen skrev:Jag tänker på de extrakablar som krävs mellan switchar, splittar, potar, testobjekt, konstlast, och allt sådant.
För mig är det inte självklart hur man optimerar kabellängderna.
Subjetivisten skrev:Helt rätt Lasselite!
Lust skrev:Gillar både orden och inställningen, Johan!
Jag tror även att hela "LTS-testet" med mätning, vanlig subjektiv lyssning och F/E-lyssning sannolikt är marknadens känsligaste och bästa test när det gäller förstärkare (eller måste man benämna dom som transmissionslänkar?).
När jag ser den attityden blir jag faktiskt riktigt sugen på att kliva in i föreningen.
Stå hårt!
meanmachine skrev:Subjetivisten skrev:Helt rätt Lasselite!
Är det rätt att bete sig illa.
Johan_Lindroos skrev:Almen skrev:Jag tänker på de extrakablar som krävs mellan switchar, splittar, potar, testobjekt, konstlast, och allt sådant.
För mig är det inte självklart hur man optimerar kabellängderna.
Ganska enkelt, man optimerar inte kabelängderna, man minimerar dem.Kablaget är inte svårt att lösa.
Subjektivisten skrev:Nej, därför ska Mayro's pinsamma personliga krig mot LTS och Öhman sluta nu. Trött på läsa hans påstående om och om igen utan ge någon grund. För dom som varit med innan på hififorum så finns det fullt med trådar där hans personliga ogillande mot Öhman står rakt ut.
Så det är dax för han att förklara sig varför F/E testen ger orimliga svar.
Lust skrev:Johan_Lindroos skrev:Jag tycker ni krånglar till det för er i onödan. Jag menar rikitat till en generell grupp av diskussionskamrater. Nu har det gått över 4000 inlägg utan att någon kommit någon vart, kom igen!! Har man denna konstlast är det inte så krångligt att göra blindtester som de flesta verkar tyckas tro. De flesta apparater är enkla att urskilja. Det är ingen raketforskning vi talar om här. Det är när det är infinitesimala skillnader som det börjar bli svårt, och då har vi ÄNDÅ (eller på grund av att det är svårt) kunnat få fram att det är en ovanligt bra apparat som testats.
Gillar både orden och inställningen, Johan!
Jag tror även att hela "LTS-testet" med mätning, vanlig subjektiv lyssning och F/E-lyssning sannolikt är marknadens känsligaste och bästa test när det gäller förstärkare (eller måste man benämna dom som transmissionslänkar?).
När jag ser den attityden blir jag faktiskt riktigt sugen på att kliva in i föreningen.
Stå hårt!
Naqref™ skrev:Subjektivisten. Bara för att andra inte förstår dina argument eller kanske inte ens vill det så är det inte rätt att kalla dem idiot eller troll.
Johan_Lindroos skrev:Äntligen fredag! Och alla är snälla. Och det är sol. I alla fall här. Ha en trevlig helg!
subjektivisten skrev:Ja, försvara trollet, gör det. Kan lika gärna skita i faktiskt då när det bevsligen går att gå in att bråka, kalla sig själv för troll, hoppa på med påstående som inte håller, och sen vägrar svara på dom.
Nej, kanske lika bra och skita i faktiskt då....
Nagref skrev:För sakens skull så ska jag säga att jag anser inte att MM är ett troll.
Subjektivisten. Bara för att andra inte förstår dina argument eller kanske inte ens vill det så är det inte rätt att kalla dem idiot eller troll.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 27 gäster