Mayro talar inte om säkringarna i proppskåpet utan om de i en apparat.
Sen är väl guld förvisso både snyggt och bra, men sett som ledare så är faktiskt silver bättre än guld.
Dr Tinnitus
Moderator: Redaktörer
Dr_Tinnitus skrev:Mayro talar inte om säkringarna i proppskåpet utan om de i en apparat.
Sen är väl guld förvisso både snyggt och bra, men sett som ledare så är faktiskt silver bättre än guld.
Dr Tinnitus
phon skrev:Jag bytte en (av tolv) säkringar i rörhäcken på labbänken, det blev en enorm skillnad. Ändå var dom andra elva säkringarna hela, det var bara en som hade gått sönder. Det är ju mindre än 10% borde knappt höras alls tycker man.
Efter det bytte jag alla tolv säkringarna till nya, det blev ingen skillnad alls.
Det bevisar alltså att det är större skillnad att bara byta en säkring än att byta alla tolv säkringarna, rätt märkligt egentligen ....
Nefilim skrev:Dr_Tinnitus skrev:Mayro talar inte om säkringarna i proppskåpet utan om de i en apparat.
Dr Tinnitus
...och koppar ännu bättre!
Ledare
Bill50x skrev:
PS Jag tycker vi skulle spara sådana här geniala upptäckter någonstans. Detta är ju lika bra som att Shaktistenar är transparanta eftersom dom inte färgar ljudet vid applicering!
Nefilim skrev:Dr_Tinnitus skrev:Mayro talar inte om säkringarna i proppskåpet utan om de i en apparat.
Dr Tinnitus
...och koppar ännu bättre!
Ledare
Dr_Tinnitus skrev:Det beror väl på vad du då menar?
Silver leder bättre än både koppar och guld, om man ser till resistiviteten.
Blandar däremot in bl a priset med så är ju koppar det bättre valet. Så det är nog ingen slump att det vanligaste ledningsmaterialet är just koppar.
Mayro skrev:Samt att just BT är en sådan där den faktorn stiger mera eftersom testpersonerna inte VET om dom SKALL reagera eller ej.. Dom ser ju inte..Samt att det då ÄR en faktor med stor relevans vid BT tester..
Dahlqvist skrev:Mayro skrev:Samt att just BT är en sådan där den faktorn stiger mera eftersom testpersonerna inte VET om dom SKALL reagera eller ej.. Dom ser ju inte..Samt att det då ÄR en faktor med stor relevans vid BT tester..
Detta är helt klart så om testpersonerna är beroende av utfallet (svaren). Om exempelvis någon ses som ett riktigt "guldöra" (av sig själv eller andra) så är det självklart att man blir stressad över att svara rätt. Är man inte beroende av svaren så finns inte denna stressfaktor. Den här stressen gäller ju också olika former av öppna lyssningar där man sitter i grupp och där individerna är beroende av gruppens åsikter. Då blir det lite trevande och man provar lite för att se om kan är "rätt" ute. Och det är inget konstigt med det, så gör vi ju i andra sociala sammanhang. Att öppna tester upplevs som mindre stressande av vissa tycker jag vittnar om att man är i behov av facit för att på så sätt "säkra upp" sitt svar. Jag säger inte att det är det enda skälet till att man kan vara emot blindtest, men det är ett.
/D
i skrev:Man har ju konstaterat i många psykologiska tester att gruppens åsikter styr ens egen mycket starkt. Dvs t om fast man egentligen vet att det är felaktigt så antar man gruppens svar.
Grupptrycket är starkt.
Dahlqvist skrev:Mayro skrev:Samt att just BT är en sådan där den faktorn stiger mera eftersom testpersonerna inte VET om dom SKALL reagera eller ej.. Dom ser ju inte..Samt att det då ÄR en faktor med stor relevans vid BT tester..
Detta är helt klart så om testpersonerna är beroende av utfallet (svaren). Om exempelvis någon ses som ett riktigt "guldöra" (av sig själv eller andra) så är det självklart att man blir stressad över att svara rätt. Är man inte beroende av svaren så finns inte denna stressfaktor. Den här stressen gäller ju också olika former av öppna lyssningar där man sitter i grupp och där individerna är beroende av gruppens åsikter. Då blir det lite trevande och man provar lite för att se om kan är "rätt" ute. Och det är inget konstigt med det, så gör vi ju i andra sociala sammanhang. Att öppna tester upplevs som mindre stressande av vissa tycker jag vittnar om att man är i behov av facit för att på så sätt "säkra upp" sitt svar. Jag säger inte att det är det enda skälet till att man kan vara emot blindtest, men det är ett.
/D
RogerGustavsson skrev:Dahlqvist skrev:Mayro skrev:Samt att just BT är en sådan där den faktorn stiger mera eftersom testpersonerna inte VET om dom SKALL reagera eller ej.. Dom ser ju inte..Samt att det då ÄR en faktor med stor relevans vid BT tester..
/D
Men testsvaren från ett blindtest kan väl göras anonyma? Då känner sig ingen stressad av att svara "rätt".
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 17 gäster