Moderator: Redaktörer
perstromgren skrev:Tror ni att det skulle kunna gå att tillsammans skriva en artikel på Wikipedia om F/E-metoden som kan vara hyggligt fri från tyckande? Det skulle underlätta nykomlingar hör att förstå vad metoden är och hur den fungerar. Dessutom kanske en del av ordkrigen kunde nedrustas om vi var hyggligt överens om en gemensam text.
Jag vet att det finns en artikel på LTS hemsida om saken, men jag tror att det vore bra att koppla informationen fri från LTS.
Vad tror ni, vore detta galet eller klokt? Eller kanske bara onödigt?
Kaffekoppen skrev:Ja, det är väl ingen som hindrar nått sånt.
Om det skrivs om metodik, om konstlast och utförande undrar jag bara om den som lägger ut artikeln kan bli ansvarig mot dem som ev förstör sin utrustning?
Kaffekoppen skrev:Ja, det är väl ingen som hindrar nått sånt.
Om det skrivs om metodik, om konstlast och utförande undrar jag bara om den som lägger ut artikeln kan bli ansvarig mot dem som ev förstör sin utrustning?
Kaffekoppen skrev:Då är det väl bara för den som känner sig ämnad att skriva...
Just metodiken är ju den besvärligaste biten, den kan behöva täcka in osannolikt många situationer, men jag tror en kort generell beskrivning räcker långt för att förstå principen bakom metoden.
koffe skrev:Det rockar!
Merkurius skrev:Kaffekoppen skrev:Ingvar uppfann inte f/e.
Nää, men namnet
Kaffekoppen skrev:Jag tror det fungerar bra om du gör det.
Nattlorden skrev:Är väl inte så nöjd med:
"Som resultat av F/E-lyssningen kan man sluta sig till om apparaten påverkar signalen eller inte. Om påverkan sker, kan man också få en uppfattning om vilken typ av påverkan som blir resultatet."
Normalfallet är att man kan beskriva på vilket sätt den färgar.
Extremfallet att man inte hört någon skillnad kan man "bara" dra slutsatsen att man inte kunnat höra skillnad på - inte att där inte finns någon.
perstromgren skrev:Men se så: gå in och ändra, det är en Wiki!
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 27 gäster