Visst var det en fin bit!
Moderator: Redaktörer
OlA-68 skrev:samt att magnus uggla fått låte vittring gjord av plastic bertrand![]()
Max_Headroom skrev:OlA-68 skrev:samt att magnus uggla fått låte vittring gjord av plastic bertrand![]()
Coolt! Hur fan kunde plastic bertrand få höra talas om Magnus Uggla? Han sjunger ju så vitt jag vet BARA på svenska, ett språk som ytterst få belgare begrep på den tiden (lite fler nu kanske när vi är med i EU och har en del folk där nere som gör området osäkert).
Lust skrev:Max_Headroom skrev:OlA-68 skrev:samt att magnus uggla fått låte vittring gjord av plastic bertrand![]()
Coolt! Hur fan kunde plastic bertrand få höra talas om Magnus Uggla? Han sjunger ju så vitt jag vet BARA på svenska, ett språk som ytterst få belgare begrep på den tiden (lite fler nu kanske när vi är med i EU och har en del folk där nere som gör området osäkert).
Var tvungen att kolla det och på innerpåsen står det:
Samtliga låtar komponerade av Magnus Uggla förutom:
Stjärnluder
Å, han kysste mig
Lena
Något om P Bertrand finns inte att läsa på min platta.
'
Edit: Nu tror jag att jag fattar - det var P Bertrand som spelade in en version av Vittring?
Det var ju något som gnagde där i bakhuvudet...
LEXrasta skrev:Hoppas hon gör en drogfri comback..
/Danne
boyafraid skrev:jag har träffat leila k en gång, vid mariatorget
hon frågade om jag hade några kronor att undvara, det hade jag
wikipedia skrev:Hennes karriär har sedan under andra hälften av 1990-talet gått utför, hennes vilda och dyra livsstil gick inte ihop med de allt mindre inkomsterna. År 1998 spelade SVT in en dokumentär om hennes liv vid namn Fuck you, fuck you very much där bland annat hennes dåvarande konflikter med Aftonbladet visades.
I boken Mikrofonkåt av Fredrik Strage intervjuas hon år 2001, och bilden av en drogberoende människa som förlorat kontrollen över sitt liv målas upp. Strage anklagas senare av Leila K för att under intervjun ha stulit pengar från henne.
Under år 2003 uppmärksammades hon i tidningen Expressen då det visade sig att hon levde som hemlös uteliggare på gatorna i Stockholm (och stundtals London) och var tvungen att stjäla mat för att överleva.
Efter uppmärksamheten gick hennes tidigare skivbolag samman för att göra ett samlingsalbum för att hjälpa henne ekonomiskt, vilket snart resulterade i angrepp från Leila K att de lurat henne på hennes gage.
Under 2005 dömdes hon till tre månaders fängelse, bland annat för misshandel.
Leila K:s familj accepterade aldrig hennes val att bli musikartist vilket ledde till ett smärtsamt uppbrott. På ett av Leila K:s skivomslag står det tryckt "Förlåt mig pappa" på arabiska som en försoningsgest.
sky_eye skrev:http://www.expressen.se/noje/1.722193
– Jag har aldrig sett en publik reagera så. En del grät. Det var ett historiskt ögonblick. Hon var kvar och festade ett tag sen drog hon. Och hon var en true star. Det första hon sa när hon kom var: ”Spela lite Sex Pistols”.
Pratade ni något om vad hon gör nu?
– Hon är hemlös och gör ingenting. Hon har problem och har det svårt, men hon vill tillbaka. I går var en triumf för henne.
sky_eye skrev:http://www.expressen.se/noje/1.722193
\\Sky
phloam skrev:"Hon såg ganska fräsch ut" ....vafan är det för idiotkommentarUppfyllde hon inte expressenreportens fräschhetsstandard eller?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster