Morello skrev:Interregatio.
???

Moderator: Redaktörer
Thomas_A skrev:Morello skrev:Interregatio.
???
Dahlqvist skrev:Thomas_A skrev:Morello skrev:Interregatio.
???
Det är det slutgiltiga beviset för att Morello har utvecklats till ett retorikmiffo.Ser numera bara yta och inget djup...
![]()
Vad han nog avser är att jag genom vad som ser ut som en fråga (interrogatio) "Så du menar att..." lägger orden i munnen på Johan_Lindroos och tillskriver honom ett påstående som han egentligen inte har uttryckt (även om det är en möjlig tolkning). Detta är bara en av möjligheterna med att skriva i frågeform, låt vara en av de mer lömska.![]()
/D
PS.
dimitri skrev:Dahlqvist skrev:Thomas_A skrev:Morello skrev:Interregatio.
???
Det är det slutgiltiga beviset för att Morello har utvecklats till ett retorikmiffo.Ser numera bara yta och inget djup...
![]()
Vad han nog avser är att jag genom vad som ser ut som en fråga (interrogatio) "Så du menar att..." lägger orden i munnen på Johan_Lindroos och tillskriver honom ett påstående som han egentligen inte har uttryckt (även om det är en möjlig tolkning). Detta är bara en av möjligheterna med att skriva i frågeform, låt vara en av de mer lömska.![]()
/D
PS.
Intressant förklaring, det är bara det att M inte sa "interrogatio".
Thomas_A skrev:Morello skrev:D riktade en retorisk fråga till H.
Ok!
Vad tror du om kabelkonstruktionen? Flera lager tunn kopparfolie som är stackad, platt kabel?
Dahlqvist skrev:Johan_Lindroos skrev:Dahlqvist skrev:Nej, det gör det verkligen inte. Det visar bara att du inte har kontroll över testförfarandet. Det handlar inte om att vara "koko" utan om att sakna tillräckliga kunskaper. Det är inte samma sak enär det senare kan åtgärdas.
/D
Njä, det behöver inte vara så att Hedlund "saknar tillräckliga kunskaper". Jag tror mer att det ligger i dokumentationen av mätuppställningen. Sådant brukar vara tämligen bristfälligt dokumenterat för liknande dessa kort som är mest tänkta att användas för semiproffsbruk.
Så du menar att dessa mätkort främst är till för dem som har tillräckliga kunskaper för att klara sig utan en utförlig dokumentation? Ok, då förstår jag. Tack för ditt bidrag.
/D
Dahlqvist skrev:Thomas_A skrev:Morello skrev:D riktade en retorisk fråga till H.
Ok!
Vad tror du om kabelkonstruktionen? Flera lager tunn kopparfolie som är stackad, platt kabel?
Ursäkta att jag kidnappar frågan men om du menar Magnan Signature högtalarkablar är de ju fantastistiska ur möbleringssynpunkt om man vill lägga dem under exempelvis en matta. I övrigt tala ju hemsidan klart och tydlig om vad det handlar om: charlataner. Man säger sig ha löst skin-effekten (vilket ger en icke-reaktiv effekt) samtidigt som man rekommenderar att dessa breda band läggs brevid varandra så att induktansen (reaktiv komponent) åker upp maximalt. Detta antyds av Hedlunds mätresultat. Geometrin verkar heller inte vara alldeles väldefinierad. Även om man lägger ihop banden för att minimera induktansen så har man också sett till att maximera kapacitansen för en given induktans. Deras "white paper" blir man bara ledsen av att läsa. "For technical buffs...." Tjena.
EDIT: Jag så nyss att "reference" har en annan konstruktion än Signature med "stackade" folier. Detta ger ju betydligt lägre induktans om isoleringen är tunn, men det maximerar också kapacitansen. Skulle vara kul att se värden på L C R och karaktäristiskt impedans mot bakgrund av vad som timats om LTS-kablens RC-länk.
/D
perstromgren skrev:Kribban skrev:återigen ett gäng frågor![]()
Vad är det som förändras i en kabel under inbränningstiden?
Får strömmen det lättare att passera?
Hur lång tid tar det för en kabel att bli inbränd?
Finns det några förklaringar som talar om vad som händer i kabeln?
MVH Christer
Med all respekt, Christer, kan du inte lugna dig en liten stund med frågorna? Om Hedlund et al lyckas genomföra ett test, så har vi bättre underlag till frågorna.
Kabeldebatter blir ofta snabbt inflammerade.
Hedlund skrev:Jag har idag inhandlat en del enklare kablar som jag kommer att mäta på i morgon förmiddag och förhoppningsvis kunna redovisa resultat på under helgen.
Återkommer
Koffe skrev:Den intressantaste tråden på länge! Good work!
Koffe skrev:Den intressantaste tråden på länge! Good work!
Piotr skrev:En liten fråga..
Magnan kablarna som figurerar i mätningarna i tråden, är de konfigurerade som Goertz (sandwich) eller Silversmith (sida vid sida)?
/Peter
subjektivisten skrev:Vore kul om blindtestet blir av snart.
Det som är väldigt konstigt är att OM det skulle t o m vara en mätbar skillnad mellan inbrännd kabel och icke inbrännd, varför har ingen använt dessa mätningar innan för bevisat sin åsikt?
Kaffekoppen skrev:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=60652
Som info, för läsning och personlig reflektion!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster