Börjar med vad jag har för prylar så ställer jag frågorna sen:
2st NHT 2.5i som frontar.
6st NHT VS-2 som center och surround (två centrar, en driven av recivern och en på separat slutsteg via preout).
B&K AV 5000II slutsteg 5 x 125W
+En jättesub (18") med separat slutsteg.
Detta hade jag tänkt driva på följande sätt och det är här frågetecknen dyker upp. Jag hade tänkt köpa en Yamaha RX-V650 http://www.yamaha.com/yec/products/RECEIVER/RX-V650.htm# och sen använda det femkanaliga slutsteget via preout på recivern....frontarna biampas och matas med 2 x 125W vardera och ena centern får den kanal som blir över.
Orkar de interna stegen i den nya Yamahan driva de resterande kanalerna, bakkanalerna + den andra centern...? Recivern belastas alltså med 5st VS-2 som alla kommer att köras i läge "Small", dvs. dom får inte hela frekvensomfånget.
Jag har inte riktigt koll på vad det innebär för förstärkarens last om man ändrar från "large" till "small".
Ställ gärna följdfrågor.... vart lite rörigt och jag har kanske missat nämna något väsentligt. Två centrar har jag bara av den anledningen att jag har högtalare över...

Tack på förhand.
PS. Jag har alltså inte köpt recievern än men till 80% sannolikhet så blir det den.