Delningsfilter till piPs med ProfundusP-2 eller X-2

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-30 12:58

Det är inte klart ännu... det blir bättre och bättre istället..

Magnusjohansson

Inläggav Magnusjohansson » 2007-05-03 12:35

Är det ingen som har nått mer intressant att tillföra i ämnet delningsfilter? Tycker det borde vara många med erfarenheter i ämnet.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2007-05-03 13:07

Detta http://mysite.verizon.net/vze3xvxs/audio/id20.html är kanske intressant? Vet inte om gruppköpet på www.diyaudio.com nu är nedlagt. Har själv köpt fyra sådana kort. Finns många varianter som kan byggas utifrån dessa kort. Tror de flesta som nämnts för "kaffefiltret" finns med.

Användarvisningsbild
Merkurius

Inläggav Merkurius » 2007-05-06 20:59

Jag har en Denon 2106 och kör delningen med den till mina pX2. Jag har även testat att köra med ett cr80s (dock bara två låtar) och jag kan bara säga att det blir ett cr80s såsmåningom 8)

Magnusjohansson

Inläggav Magnusjohansson » 2007-05-07 17:19

Ok, tack för era åsikter dom kommer till nytta.

Låter lite som man skall ta en seriös funderare på att skaffa ett CR80s filter. Jag har dessutom beställ p-p4 så det blir ganska mycket pengar i alla fall. Har köpt ett beggat NAD216 till basmodulerna. Så jag kanske skulle leta upp ett NAD214 till piPs. Känns väll ganska lagom. Sen bor jag i Växjö så därför får man ju lixom fundera igenom det ordentligt innan man åker dit. Känns lite trist att två dag efter en resa på 100mil komma på att man vill ha ett filter 8O

Blev en dyr affär att hitta detta forum :D Men det var helt klart värt det. Är så himla nöjd med mina piPs. Egentligen fattar jag inte varför jag skall ha basmoduler, men av någon anledning blir man ju aldrig riktigt nöjd. Mycket vill ha mer 8) Sen känns det som man får så otroligt mycket för pengarna så det gör inget att det kostar en del. Det kan man knappast säga om vissa andra Hifiköp jag gjort genom åren :?

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2007-05-07 19:33

Ibland önskar jag att jag stannat vid piPs... :roll: ...hade liksom blivit billigare då.

CR80 är ju under utveckling och har du inte "bråttom" kan du ju avvakta - det kommer vara ett ytterst potent men funktionsmässigt avskalat delningsfilter till ett bra pris. När det kommer ut är jag nog hugad spekulant och drömmen om att köra delat system tar fart igen...
Inaktiv

Magnusjohansson

Inläggav Magnusjohansson » 2007-05-07 21:06

Jo, varför blir man aldrig nöjd. Det är frågan. Men det ligger nog i människans natur att hela tiden sträva framåt. Efter det jag beställt mina p-p4 så böja jag fundera...... Kanske vore det bättre att satsa på ett par pi60s istället :wink:

Men man måste dra gränsen nånstans. Så mycket lyssnar jag inte ens på musik.

Men sen är det lite kollare med ett par små stativare och basmoduler, även om pi60s garanterat är en ännu bättre högtalare. Även om den inte är lika snygg, men med pi60s så har man ju en verklig superanläggning, men det blir så dyrt. Men lättare att konfigurera upp ett par pi60s än ett piPs med basmoduler. Men med basmodulerna kan man nog få lite vassare basåtergivning, men köper jag ett par pi60s så behöver jag aldrig fundera på att byta högtalare igen osv osv osv…………. :)

Sen håller tankarna på sådär fram och tillbaks. Lite halvjobbigt faktisk :(

Men sedan när jag tänkt så en stund så kommer jag på att man skall vara lycklig när man har denna typ av lyxproblem och då känns det bättre igen. :D

Föregående

Återgå till Köpråd