Moderator: Redaktörer
mackinley skrev:och vad skulle det svaret kunna vara?
Affald skrev:klickar in på ino forat/tråden & ber någon vänlig skäl att förbarma sig över dig
El. tar en tripp till -08 direkt.
//JB
Koffe skrev:pIP med 18 rörwatt? Är det en bra ide? ... eller var det var en betingad reflex?
Koffe skrev:pIP med 18 rörwatt? Är det en bra ide? ... eller var det var en betingad reflex?
wayfarer skrev:Dock är ju pIP en snäll last så det går med säkerhet mycket bra. Tror att manifestet säger att från 5-10 watt så går det bra om man inte behöver spela riktigt högt. De flesta klarar sig ju egentligen med 5 W.
nolimitsoya skrev:60W ineffekt vid låga frekvenser fick jag höra att basarna tål, på ett ungefär, innan man knäcker pappen; a propos att de jag lämnade in för byte hade tydligt synliga brottskador...Långt innan dess har elementen bottnat.
Var det 12W som gällde vid svagaste frekvensen?
Fram med bryggade 1090!
Max_Headroom skrev:Quad och andra småburkar (piP) kan du glömma direkt. Känsligheten är på tok för låg för att du ska kunna spela så det låter bra.
Hetsporren skrev:Mackinley: Vi är ett gäng (jag, Sanny_X, mike34, Affald m.fl.) i Göteborg
som har piP/piPs och du är (säkert) varmt välkommen förbi, vid tillfälle...
RogerGustavsson skrev:Max_Headroom skrev:Quad och andra småburkar (piP) kan du glömma direkt. Känsligheten är på tok för låg för att du ska kunna spela så det låter bra.
Fast Ingvar Öhman påstår att han inte demar piP med mera än ca 2x25W. Det är rätt många som har varit imponerade ändå...
mackinley skrev:Tack för tips och synpunkter förövrigt. Snell E minns jag att jag gillade. Kanske skall kolla begagnat.
//Daniel
RogerGustavsson skrev:Nja, Manifestet nämner följande som högsta ljudtryck och vilken effekt som åstadkommer det:
Max_Headroom skrev:mackinley skrev:Tack för tips och synpunkter förövrigt. Snell E minns jag att jag gillade. Kanske skall kolla begagnat.
//Daniel
Snell E är en bra högtalare. Kräver mycket effekt för att fungera OK. 2x150W och uppåt, typ. Du behöver en högtalare med känslighet på typ 96dB/W/m eller mer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster