Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Norman - distanserna är så man enkelt skall kunna dammsuga under kablarna. Det vet väl alla hur beslöjat ljudet blir med damm på kablarna?
Dr_Tinnitus skrev:Den enda bransch jag så här, halvfull på sista April, kan tänka mig ha samma träsk av påhittade fantasiprodukter och påståenden som sägs vara otroligt avgörande, är inom bilvärlden och då speciellt vad gäller grejor till motorn och smörjmedel mm.
Dr Tinnitus
mats skrev:Fast många säger ju att det krävs minst 500 h för spela in de dyrare nätkablarna och många säger att det är rent nonsens. Vem skall man tro på![]()
nl1970 skrev:köper man grejor från skottland så ... humm..jaha....vad kan man skriva nu då....ushdå. Fanken..asså.. Brittljud?? är det bra?
Angående den andra tåden: Jag tror inte dom ljuger, inte avsiktligt. Dom upplever säkert en skillnad, men bara för att man upplever skillnader behöver dom inte vara verkliga.
Max_Headroom skrev:Filosofisk fråga: Om man upplever en skillnad, trots att det rent teoretiskt inte ska finnas någon och trots att man inte undersökt saken noga, och är nöjd, är det bra eller dåligt?
Max_Headroom skrev:Filosofisk fråga: Om man upplever en skillnad, trots att det rent teoretiskt inte ska finnas någon och trots att man inte undersökt saken noga, och är nöjd, är det bra eller dåligt?
mats skrev:Angående den andra tåden: Jag tror inte dom ljuger, inte avsiktligt. Dom upplever säkert en skillnad, men bara för att man upplever skillnader behöver dom inte vara verkliga.
Men det kanske är verkligt och du kanske har fel. Jag är lite tveksam att så många skulle ha fel. Men jag kanske har fel. Men vad säger du då om smålänningen i den andra tråden som säger att man skall testa först? Han var precis som du och inte trodde så mycket på det. Bla skev han att det gör ingen skillnad för resten av kablaget är ju mycket enklare än de två sista metrarna. Han har nu en annan uppfattning. Menar du Max att han inbillar sig detta? Det är ju andra som har samma uppfattning som han, inbillar sig de som säger ungefär likadant??
mats skrev:Swante: har du bevis för att det är en placeboeffekt? Hade nog också trott åt det hållet men nu är det en hel del som upptäcker en förbättring. Det kan ju vara så att ni vägrar tro att det blir en förbättring och skriver direkt placebo. Har ni testat själva???? KOm inte med det dumma att man inte behöver, eftersom det finns sådana som var på er sida och gick över till den andra sidan. De blev överbevisade genom att de testade.
Men men men, det är möjligt att det är en placeboeffekt. En fantastisk sådan eftersom en hel del märker skillnad. Ja ja bara man blir nööjd med ljudet på sin anläggning
Svante skrev:Den här frågan kommer nog aldrig att få nån lösning, är jag rädd.
Den här frågan kommer nog aldrig att få nån lösning, är jag rädd.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster