Gick och rotade ihop en anläggning som jag funderat på ett tag. Är svag för fyra högtalare och att sitta precis mitt i (Tur att det är på ett tvättäkta nördforum man befinner sig på, var skulle man annars kunna bikta slika lustar?)
Sansui AU9500, B&W DM2 framför mig och DM4 bakom ryggen, Pink Floyd i en gammal Yamaha-CD som stod i ett hörn. Djävlar i min låda vad de kunde göra bra ljud för trettio-trettiofem år sen, faktiskt sanslöst...
DM2:orna är det mest trögdrivna jag haft men det går ändå inte att skruva upp mer än till tvåan innan omgivningen skakar. Allt hörs, från den spröda gitarren och röster mitt i tungt gung. Har inte precis varit så imponerad av DM4 innan, tydligt att de också behöver vettigt med kraft för att komma till sin rätt.
Trist att man inte har ett vardagsrum till, måste sälja hela rasket, mer på väg in, JBL:s Decade-serie, i detta fall L50 gick inte att motstå. Att kunna botanisera bland, i ungdomen, ouppnåeligt är ett privilegium.
Hoppas finna någon som kan uppskatta japansk höhkvalitet och engelskt hantverk. Det enda man behöver oroa sig för är pälsänger i fårullen...