Lite åsikter om receiver

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Lite åsikter om receiver

Inläggav phloam » 2007-06-04 20:51

Bild

Är lite småtänd på denna, undrar vad det är för årgång (-9?) och ifall den följer Technics goda receivertradition någotsånär....?Whaddayasay?

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-06-04 21:56

Tror den är från 1990 och ligger på 2 x 40W och tillhör tyvärr inte den kategori av Technicsprylar jag gillar.

Min sambo hade precis en sådan när vi flyttade ihop.

Användarvisningsbild
Ronnie

Inläggav Ronnie » 2007-06-04 22:06

Det är ju bara en apparat, Phloam.

Technics goda receivertradition vet jag inget mer om än hur japanerna firar midsommar.

Välkommen att använda min okunskap precis hur du vill! :)

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2007-06-05 08:26

Lust skrev:Tror den är från 1990 och ligger på 2 x 40W och tillhör tyvärr inte den kategori av Technicsprylar jag gillar.

Jo precis, jag känner samma sak - men jag undrar om det egentligen finns nån saklig grund till det, och i så fall vad? De var väl kanske inte sämre än annat massproducerat 90tal..?

Hur bra var deras 90-talsprylar kvalitetsmässigt? Eller är det bara att de inte har samma känsla/kvalitet och framförallt tråkigare design jämfört med guldåldern?

Nu är det inte så viktigt, ett tänkbart "loppisfynd" väckte frågan, men jag undrar varför jag känner mig så kluven...!

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2007-06-05 08:31

Ronnie skrev:Det är ju bara en apparat, Phloam.

Technics goda receivertradition vet jag inget mer om än hur japanerna firar midsommar.

Välkommen att använda min okunskap precis hur du vill! :)

Tack :D

Har nog svårt för det där "bara en apparat" :) Att jag frågar är att jag är rädd att förvandlas till meanmachine 2... samla en massa "apparater" :P

Användarvisningsbild
PerStromgren

Re: Lite åsikter om receiver

Inläggav PerStromgren » 2007-06-05 08:53

phloam skrev:Är lite småtänd på denna, undrar vad det är för årgång (-9?) och ifall den följer Technics goda receivertradition någotsånär....?Whaddayasay?

Kan väl inte vara så dyr? Köp och prova, vetja! Ångervecka finns ju i form av blocket och tradera!
... tycker jag!

Per

Återgå till Köpråd