Moderator: Redaktörer
Smurferull skrev:Hallå!
Jag fick tag i två slutsteg!
1. Yamaha 250xs serien.
2. inter M 1000.
Och jag undrar om det är någon som kan rekomendera några högtalare? Tänkte mig bas och toppar.
mvh/smurferull
Smurferull skrev:Budget: spelar ingen roll...
Användning: spela så högt som möjligt!
tvett skrev:Ursäkta men det här är frågor man inte kan svara på (enkelt).
Smurferull skrev:Underbart!.. man får tacka! Vart skulle man kunna säga att stegen ligger på en skala på 1-10 (10=jävligt bra)
Smurferull skrev:Budget: spelar ingen roll...
Användning: spela så högt som möjligt!

Hedlund skrev:Smurferull skrev:Underbart!.. man får tacka! Vart skulle man kunna säga att stegen ligger på en skala på 1-10 (10=jävligt bra)
Får väl ranka in dom på en åtta, men jag har bara hört dom en gång (reference modellen) på en mässa, så du får ta det med en nypa salt.
Bra låter dom hur som helst, men framför allt HÖGT.
Få högtalare jag hört kan skapa så högt ljudtryck utan att komprimera och distorera.
Tog din fråga lite ironiskt, och personligen skulle jag hellre köpa en egen ö med en stuga i skärgården och njuta av tystnaden än att köpa dom här högtalarna...
paa skrev:Han frågar ju hur bra förstärkarna som han köpt kan tänkas vara!
Utan att veta något närmare om saken tycker jag de ser ut som vanliga PA-steg i lägre eller mellanprisklassen.
Hedlund skrev:paa skrev:Han frågar ju hur bra förstärkarna som han köpt kan tänkas vara!
Utan att veta något närmare om saken tycker jag de ser ut som vanliga PA-steg i lägre eller mellanprisklassen.
Aha...
Jag drog en lite snabb slutsats att "stegen" var en liknelse på Nearfield Acoustic Pipe Dreams utseende...
perstromgren skrev:Hedlund skrev:paa skrev:Han frågar ju hur bra förstärkarna som han köpt kan tänkas vara!
Aha...
Jag drog en lite snabb slutsats att "stegen" var en liknelse på Nearfield Acoustic Pipe Dreams utseende...
Att skilja på grav och akut accent i skrift går inte på svenska, så du är ursäktad. Anden (the ghost) och anden (the duck) har ju samma stavning, liksom...
UrSv skrev:perstromgren skrev:Att skilja på grav och akut accent i skrift går inte på svenska, så du är ursäktad. Anden (the ghost) och anden (the duck) har ju samma stavning, liksom...
Och inte blir det bättre när det är både och som i Tomten...
Smurferull skrev:1. Yamaha 250xs serien.
2. inter M 1000.
Smurferull skrev:Och jag undrar om det är någon som kan rekomendera några högtalare?
paa skrev:Smurferull skrev:1. Yamaha 250xs serien.
2. inter M 1000.
Ingen som har någon synpunkt på Smurferulls förstärkare?
perstromgren skrev:Herr/fru/fröken Smurferull!
Varför vill du veta hur bra dina förstärkare är?
Om du verkligen vill ha tips om högtalare att köpa får du nog vara litet mer informativ. "Budget: spelar ingen roll..." innebär ju att du lika bra kan köpa en konsult som köper dem åt dig! Menar du att du har flera miljoner i kassan till högtalarköp?
Smurferull skrev:perstromgren skrev:Herr/fru/fröken Smurferull!
Varför vill du veta hur bra dina förstärkare är?
Om du verkligen vill ha tips om högtalare att köpa får du nog vara litet mer informativ. "Budget: spelar ingen roll..." innebär ju att du lika bra kan köpa en konsult som köper dem åt dig! Menar du att du har flera miljoner i kassan till högtalarköp?
Jag ger mig! ingen verkar vet nått om dom, Så jag får vända mig till någon annan!...... Tack så mycket ändå!!!!
Användare som besöker denna kategori: Bill50x och 16 gäster