vilka modeller av pi60 finns det, och mellan vilka år tillverkades dom?
Samt, finns det någon som har bild på dom äldre modellerna?

Edit: Avser alltså just pi60, utan s.
Moderator: Redaktörer
rainman skrev:Blri det till att uppgradera istället för att komplettera med bas?
Tycker jag du ska, så jag kan komma och njuta!
Kaffekoppen skrev:Det var någon som luskade ut hans hemadress och åkte dit och köpte dem. De såldes fort.
pingvinlakrits skrev:Bamsefar: kan det varit den modellen som det satt en lackad hushållspappersrulle i? Eller var det den med en inbyggd Torky-rulle - så man kunde svepa av sina fonogram?
Eller sprider jag myter?
Bamsefar skrev:daja skrev:
Åååå det är den generationen där porten är gjort i papp om jag minns rätt ? 1990 ?
Erik_Johansson skrev:En fråga som jag funderat på länge, men aldrig fått tillfälle att fråga, är hur du Ingvar gick tillväga för att få fram de element som krävdes till de allra första pi60.
Erik_Johansson skrev:Med tanke på att det bara var tänkt att byggas ett (eller var det fler?) par gissar jag (kanske felaktigt?) att möjligheterna att beställa helt specialgjorda element från tillverkare inte fanns? Var de handbyggda, eller fanns det helt enkelt standardelement som passade i den givna applikationen?
Erik_Johansson skrev:Alltid kul att höra berättelser om dessa högtalares uppkomst.
Pinnick skrev:Jag tror det finns en bild på första varianten på forumet, på pi60 fast då hette väl företaget Purus Audio eller nåt.
Typ april, tror jag. Jag fick nya i juni, beställda i maj.Patrik_B skrev:När går gränsen mellan "modell -05" och "modell -06" av pi60?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 7 gäster