Moderator: Redaktörer
zikkan skrev:Jag hade fått intrycket att någon från LTS satt på någon form av "goodwill-rättighet" (utöver Naqref) som skulle tillfrågas.... Då väntar vi vidare .... "Den som väntar på något gott väntar allltid för länge"![]()
Mvh
zikkan
zikkan skrev:En lite fundering medans vi väntar. Jag sitter och dagdrömmer lite om en passande låda .....![]()
Så jag undrar vad det är för mått på kretskorten och vad blir det för höjd på de största komponenterna (kondingar?)???
Mvh
zikkan
manw skrev:Ett varningens ord för de där "förgyllda" RCA apparatkontakterna. Beställde några stycken av dem när jag skulle bygga mitt försteg, jodå nog är de förgyllda alltid, men bara den del man ser![]()
Blecket till signalledaren (med betydligt mindre anliggningsyta, därför är det viktigast med god kontakt där) var däremot bara förnicklad![]()
n3mmr skrev:Så smart du är!![]()
F Ö, hur går det med kort och beställningar?
A: blir det ny layout? (Jo, det sa du redan, eller hur)
B: Blir det en större säkerhetsmarginal längs kanterna?
Glöm inte 2 till mig!
Naqref™ skrev:Jag vet.Frågan är om det gör någon egentlig hörbar skillnad. Apparater med nämnda kontakter har nämligen f/e-lyssningstestat utan att man märkte något och det duger för mitt vidkommande.
manw skrev:Lite fjolligt hursomhelst att förgylla den del som syns, men inte den delen som i så fall skulle vara viktigast om man nu överhuvudtaget skulle belägga någon del med guld.
zikkan skrev:Lysande!
Har precis fått mailet nerdimpande i 'lådan'.
Jag har fram tills nu sökt lite i de biblioteksdatabaser jag kunnat hitta efter MoLT men inte lyckats hitta något bibliotek som har dem i arkiv.
Jag undrar om det finns någon som sitter på de ursprungliga artiklarna och (bygg)beskrivningarna som skulle dela med sig av dem på något sätt. T ex inscannad i pdf eller dyl?
Vet dock inte hur det är med copyrighten men det går kanske att ordna med välvilligt tillstånd ...?...
Mvh
zikkan
RogerGustavsson skrev:Men kan vi inte räkna med att beskrivningen medföljer de nya korten? I förra omgången av byggsatser/kort medföljde en byggbeskrivning.
.... däremot så ska man kunna ladda ner dem från minst två ställen i pdf-format. Där kommer då inte den ursprungliga artikeln att ingå men väl schema, komonentlista och byggbeskrivning.
Skrivet: mån feb 19, 2007 12:02 pm Ämne:
--------------------------------------------------------------------------------
Jag inväntar LTSarna. Bör veta mer i slutet av veckan kanske (om jag anlägger en optimistik synvinkel).
zikkan skrev:Jag är också 'lite' nyfiken på hur det går för Naqref med kretskorten ....
men vill inte tjata för mycket ..![]()
Är det något vi övriga intresserade kan göra för att hjälpa till/lätta på "bördan"???.....
Mvh
zikkan
Användare som besöker denna kategori: Doofus och 17 gäster