Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Men det är ologiskt att Dynaudios flaggskepp för 600000 skulle vara bättre än pI60.Att sen Dynausio kanske är 300000 fördyr är väl en anna sak och har med statur och namna osv att göra.
meanmachine skrev:Men det är ologiskt att Dynaudios flaggskepp för 600000 skulle vara bättre än pI60.Att sen Dynausio kanske är 300000 fördyr är väl en anna sak och har med statur och namna osv att göra.
BACH skrev:Dynaudio Evidence...Frequency response: 27Hz-26kHz, ±3dB står det.
pi60...Tonkurva -3dB/typ. linjäritet: 25 - 22 000 Hz / ±1 dB
Tja, recensionen var ju positiv, så jag vet inte, de kan ju vara lika bra också den möjligheten finns ju...![]()
Men då är Dynaudio fasansfullt mycket dyrare.![]()
Vh
meanmachine skrev:IÖ ägnar väl sig inte åt välgörenhet heller.Det vore tragiskt om det var fallet.
Men det är intepriset som är intressant det. Frågan är vad som är bäst.
Ja, men där är det utomordentligt lätt att jämföra eftersom konstruktören exakt specar vad det är som skiljer.meanmachine skrev:Är inos dyraste för 2-300000 eller vad de nu kostar "bättree" mer "lokiskt" bättre än pIP.
Vem har sagt det? Alla använder inte ordet "logiskt" lika vårdslöst som du.meanmachine skrev:Men det är ologiskt att Dynaudios flaggskepp för 600000 skulle vara bättre än pI60.
Jag hade valt DynaudioNattlorden skrev:Dynaudio Evidence måste vara bättre än pi60 pga priset?![]()
![]()
Hur vore det att ta och lyssna på dem istället? Jag är 80% säker på att du hade valt piP före Evidence på rent ljud/musikmässiga meriter... i alla fall jag vart inte alls imponerad över dem på något sätt - utöver att de ser maffiga ut.
meanmachine skrev:
Sen ni J¤#&a idioter som skriver här och gör mig nyfiken som bara den på Ino och hur den låter också finns det inte nått att tillgå för lyssning.![]()
Kaffekoppen skrev:Jag hade valt DynaudioNattlorden skrev:Dynaudio Evidence måste vara bättre än pi60 pga priset?![]()
![]()
Hur vore det att ta och lyssna på dem istället? Jag är 80% säker på att du hade valt piP före Evidence på rent ljud/musikmässiga meriter... i alla fall jag vart inte alls imponerad över dem på något sätt - utöver att de ser maffiga ut.
Kaffekoppen skrev:Jag hade valt DynaudioNattlorden skrev:Dynaudio Evidence måste vara bättre än pi60 pga priset?![]()
![]()
BACH skrev:Kaffekoppen skrev:Jag hade valt DynaudioNattlorden skrev:Dynaudio Evidence måste vara bättre än pi60 pga priset?![]()
![]()
Jag också, för att sedan omedelbart sälja dom, eller hur!![]()
![]()
Vh
meanmachine skrev:Sen ni J¤#&a idioter som skriver här och gör mig nyfiken som bara den på Ino och hur den låter också finns det inte nått att tillgå för lyssning.
meanmachine skrev:Steveo här är en till sommeanmachine skrev:Jag fortsätter lite inser att min post var lite haltande. Någonstans måste ju den där 4.4kWa trafon göra nytta. Lika som det perfekt matschade komponenterna, Eller det 4st kaffekopparna till e-lyter på tillsammans 120000uF. Det effektstarka trissorna som dessutom är DYRA men helt stabila. Jag ni förstår. Allt detta kostar ju skjortan om man köpter det själv. Mitt slutstegsbyggen slutade för trafo var dyrare äm min dåvarande förstärkare. E-lyer likadant. det där billiga krafset kan ju logiskt sätt inte vara bättre.
Den moderna logikens fader mr Boole. har myntade ju begreppet att utröna rätt med att se vad som inte är fel. Alltså alltid ställa sig frågan är detta rätt eller fel. T.ex. då är en stor trafo bättre än en liten. Är en kraftigt välmätande bank bättre än en snål. Är stabila TO3.or bättre än billig andra sortering. osv. Efter detta mått är en dyr med logik bättre oavsett värdet.
Om jag haltar vill jag bli ifrågasatt eftersom jag inte är ute efter att försvara min teorier utan att nå lite längre.
Vad är det som inte förstås.???
Almen skrev: Hör av dig om du är i Göteborg i sommar.
Vad grundar du det på?mats skrev:jag är chockad, herr Magnus. Trodde du valde Ino alla dagar i veckan utom helgdagarna
Nä, men det är lättare att sälja den dyrare.Bill50x skrev:steveo1234 skrev:Ge mig 10000000SEK så ska jag bygga en högtalare som låter sämre än en Sonab.
Det fixar jag lätt för tiondelen av summan, att bygga något sämre än Carlsson/Sonab kan inte vara svårt
Precis.. jag är lite Dynaudiofrälstmeanmachine skrev:Jag tippade på Dynaudio eftersom dy ju bygger med deras element.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 25 gäster