Svante skrev:... Men en PLL och en kort buffert fixar det där.
Varför har inte alla det då? Eller, har dom det?
Moderator: Redaktörer
Svante skrev:... Men en PLL och en kort buffert fixar det där.
Rydberg skrev:Knappast troligt, snarare en dålig transport vs en superb transport (jitter problemJohan_Lindroos skrev:Rydberg skrev:Appropå skillnad på cdspelare, gjorde ett kul test för fem minuter sen. Kopplade min H/K dvd digitalt till min Audio Aero Capitole mkII cdspelare som har digitala ingångar och sen vidare till en Gryphon Callisto. Kopplade även analogljudet direkt från h/k:n till Calliston. Digitalkabeln var en SSSK. Skillnad: Kopplat digital först till Capitolen så var ljudet extremt mycket klarare, mer detaljer och mindre grötigt. Med H/K:n direkt blev ljudbilden smalare och ljudet klart grötigare, här snackar vi enorm skillnad
Kassa receiverkretsar?)
Nattlorden skrev:Den bästa lösningen är väl ett FIFO-buffertminne så som Advantage gjorde i sin första DAC? "Problemet" där är att det inte kommer något ljud direkt man kör igång, utan minnet skall hinna fyllas först. Sen kan man ju klocka ut med den bästa precision man kan få tag på.
(Minns inte advantage-siffran... men ryggraden säger att det var en tiopotens lägre än de där 150ps. )
mats skrev:Jag tror allt konstigt kommer från folk som måste mäta hela tiden
Kraniet skrev:jag lagar alltid mat "på en höft"
edit: och det blir alltid gott
mats skrev:Ja ja, visst mäter jag också. Men det kan kanske bli överdrivet också med mätningar som tar över istället för att njuta av musiken. Lika dumt är det såklart att inte mäta alls. Jag har ju mätt fram o tillbaka var mina högtalare skall stå osv och det är ju viss form av mätning. Jag menar bara att man inte skall överdriva.
mats skrev:Men men det viktigaste är ju att de där mysko tweakens blir testade och avslöjade eller hyllade. Få bort den där myskostämpeln.
mats skrev:Vem som har spridit dessa konstiga är såklart de som vill sälja dom.
mats skrev:Jag lagar mat med ögonen, lägger i köttet när smöret har gulnat lite
Användare som besöker denna kategori: Skrote och 13 gäster