Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Tiden rinner iväg... saknades intresset för projektet?
skrutten skrev:Dokumentationen uppdaterad
Och detta är inte heller en slutgitlig dokumentation.
Jag har iaf fått tillbaks elementen från Martin men tyvärr utan WG förslag. MDF:en fanns inte att hämta i förra veckan får försöka igen på fredag. Jag skall lägga till mer i dokumentationen angående ritning och portavstämning samt måhända om? och.....???
Ragnwald skrev:i skrev:Jag tror på hot och basebollträ i detta läge.
Nu ska vi ta och lugna ner oss lite grand.
Högklassiga produkter ska få ta lång tid att mogna fram, till det yppersta av audiofil välsignelse.
skrutten skrev:Jag vet att Kalle Ståhl använde typ skumplast i Audio pro högtalarna han designade. Vet dock inte vilken volymvikt den hade, kanske jag kan hitta några gamla dokument från 2-25 eller S2-7 som har info om detta?
paa skrev:Använde Kalle Ståhl stora tjocka skumplastblock liknande som i Inos högtalare, eller tunnare"våffelskumplast", i kanske runt 5 centimeters tjocklek?
skrutten skrev:Det sista jag gjorde var att minska lådans höjd till 30 cm detta var inte sååå klokt då det blev en sämre form, det betyder att filtret måste ändras något samt att resultatet sannolikt kommer till att bli lite sämre än tidigare. Vi får se hur det blir...
dd5348 skrev:skrutten skrev:Det sista jag gjorde var att minska lådans höjd till 30 cm detta var inte sååå klokt då det blev en sämre form, det betyder att filtret måste ändras något samt att resultatet sannolikt kommer till att bli lite sämre än tidigare. Vi får se hur det blir...
Vilken höjd är optimal (och varför)?
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 227 gäster