Mayro skrev:"skavanker,,mystik,,Troende,,gyllene ljudet".
Jadu.. OM jag hade tänkt sådana ordval runt kablar´s intweekande samt användande i ett system såsom helhet skulle jag anses tillhöra skaran GROVA skeptiker..

Mystiskt är det kring många kablar. Tillverkare sätter på lådor, batterier och annat som ska förhöja upplevelsen, men väldigt ofta så är det inte mer än just låda med ett motstånd eller nåt. Jag har inte sett att en tillverkare visat fördelarna med och utan låda eller batteri på samma kabel. Men tillhör man en så pass stor branch som det faktiskt är, så måste man kanske sticka ut. Vad vet jag?
Troende, skavanker? Ja, var helt säker på att jag kunde få bort vissa problem i ljudet, tex vassa ess-ljud och sånt med kabelbyte, men hos mig så funkade det inte. Skavanker ska inte tolkas som stora fel, mer som något man kanske retar sig lite på.
Gyllene ljudet? Jodå, man har läst både här och där att med just den kablen, så låter det hur bra som helst, helt enkelt bäst!
Men det är inte meningen att dra igån något som blir en kabeldebatt, så jag ber om ursäkt om någon misstolkat mig på vad jag menat.
Det jag ville ha sagt är att innan var jag övertygad om att dyra kablar förhöjde upplevelsen, nu gör jag det inte.