-Jag har själv ägt denna kombo i flera år och var mycket nöjd med dess "hemmabio-prestanda" Slutsteget sålde jag av på en gång då andra/bättre fanns hemma och orginalfjärrontrollen är ganska hopplös så den ersattes av en Philips Pronto. Färdiga "cfg" till denna finns på nätet.
Vidare så anser jag att denna processor har ett mycket bra "bass-management, och visst kan man ha "large+sub" eller vice versa. Den har tom en finness som vad jag vet bara Lexicon har:
-Om man inte har en center och mixar in centerinformationen i fronthögtalarna så kan man ställa nivån på denna separat.
Kan vara användbart i vissa situationer. Sen ska man se till att
använda firmware 2.01C som är den bästa, den senaste har inga funktioner som är användbara för oss i europa.
Allt om denna kombo går att läsa här:
http://home.online.no/~espen-b/ta-e9000es/index.html
Men den har inga 5.1 ingångar så därför blev den utbytt för några år sedan. Och för Hifi kanske den är något, något varm/beslöjad i klangen - jag själv använde en Sentec SC9 som "hifi-försteg"
Ett annat tips, köpte till dottern för ett par år sedan en begagnad Yamaha A1 och jag är fortfarande lite imponerad av denna äldre pjäs. Om jag inte minns fel så har den helanalog 5.1 ingång...
Lycka till!