Eller att du är en hederlig människa som inte vill lägga tid på att hitta på saker som skall lura av andra människor deras pengar.Max_Headroom skrev:Visar ännu en gång att jag är i fel branch och inte tillräckligt kreativ för att tjäna några pengar

Moderator: Redaktörer
Eller att du är en hederlig människa som inte vill lägga tid på att hitta på saker som skall lura av andra människor deras pengar.Max_Headroom skrev:Visar ännu en gång att jag är i fel branch och inte tillräckligt kreativ för att tjäna några pengar
Max_Headroom skrev:Visar ännu en gång att jag är i fel branch och inte tillräckligt kreativ för att tjäna några pengar
Skeptikern skrev:Ifrågasätt de åsikterna du inte håller med om då.
Vilket jag gör. D.v.s. han åsikter om tweaket som han avfärdar som ormolja utan bakomliggande resonemang eller erfarenhet.
Det jag vänder mig emot är att han (iÖ) i sin egenskap av näringsidkare skriver ner sina konkurrenters produkter, vilket jag vet är förbjudet enligt marknadsföringslagen.
Almen skrev:Eller att du är en hederlig människa som inte vill lägga tid på att hitta på saker som skall lura av andra människor deras pengar.Max_Headroom skrev:Visar ännu en gång att jag är i fel branch och inte tillräckligt kreativ för att tjäna några pengar
Kevin_Mitnick skrev:Morello skrev:Finns det nån som torgför skräpet i Sverige?
Akkelis Audios säljer produkten för 3990kr.
Mich skrev:Efter att snabb läst denna tråd och på det andra forumet har jag inte fått grepp om vad det är. Går det att förklara kort och enkelt?
Är det en kort sladd med en rund låda i ena änden som man ansluter till sin apparat (RCA eller skruv)?
och sedan inget mer?
Det är alltså bara att ta en kabel stump på några decimeter och koppla till en apparat. Blir det en liten antenn?
//Michael
Grismannen skrev:Vilket lurendrejeri en del håller på med att man kan ägna sig åt sådan verksamhet helt öppet är ju egentligen helt fantastiskt. Tänk om en bilförsäljare eller mäklare körde samma race som dessa individer, man undrar hur marknaden skulle reagera då? Verkar som om att HiFi marknaden inte är större än att sådant här elände kan slinka genom maskorna oupptäckt. Brunnen som dessa skithuvuden som hittar på sånt här öser ur tycks aldrig sina.
![]()
Mvh//Matte.
Grismannen skrev:... Tänk om en bilförsäljare eller mäklare körde samma race som dessa individer, man undrar hur marknaden skulle reagera då?
Bill50x skrev:HiFi-branschen är ganska sund jämfört med mäklarbranschen.... Bilförsäljare litar jag ännu mindre på, vare sig dom säljer nya eller begagnat....
/ B
Skeptikern skrev:Efter att ha hört skillnaden från köket...
Ja, ormoljans tid är inte förbi...
Vh, iö
Somliga hävdar samma sak om dina produkter så kasta inte sten i glashus..........
Grismannen skrev:Tror inte mäklare och bilförsäljare hur skabbiga dom än må vara hittar på direkta lögner som är så genomskinliga att man ser rakt igenom dem.
Kan det vara så att gemene man har ett så starkt begränsat kunnande inom elektronik elektricitet o dyl att det går att hitta på vilka dumheter som helst? Man kan ju inte vara expert inom alla områden men jag tror att folks kunskaper om ljud och elektronik etc är mycket mindre än vad de är inom mycket annat. Typ:Storhögtalare=bra. Liten högtalare=dålig.
Har fått för mig att så kan vara fallet iaf efter vissa diskussitioner med kollegor på jobbet.
IngOehman skrev:Efter att ha hört skillnaden från köket...
Ja, ormoljans tid är inte förbi...
Vh, iö
Magnuz skrev:Kevin_Mitnick skrev:Ett intressant citat är:
Första kunden säger detta om RGC-24: "Wow, vilken skillnad! Dynamik, svärta och sibilanterna i diskanten blev mycket mindre påträngande. När jag kopplar ur den igen så låter allt bara platt och ansträngt... Den här får du inte tillbaka
Ja, det förstärker onekligen intrycket av att det är en bluff. Det fattas bara att det hade varit hans fru som hade sagt det.
Mayro skrev:Här har alla tydligen skaffat sig erfarenhet av denna mojäng fast den nyligen utkommit vilket gör mig avundsjuk på er..
jag skulle ju också velat haft er grundliga förhandsinfo via egna erfarenheter om den faktiska funktionen som den tydligen skall ha..Som ni nu hört att den inte har..
Mayro - det behövs inte lyssna på den för att veta att den beskrivna funktionen är omöjlig.
StefanB skrev:Mayro - det behövs inte lyssna på den för att veta att den beskrivna funktionen är omöjlig.
Underbart att kunskapsnivån är så i denna tråden att dom flesta kan se på en apparat om den fungerar eller inte. Jag hoppas någon gång komma till den nivån i mitt hifiliv för det skulle bespara mig en massa tid att försöka lyssna på olika apparater och kablar. En snabb blick på en produktbild och en titt på prislappen ger mig all information jag behöver för att kunna avgöra om den är en välfungerande produkt eller en bluff.
StefanB skrev:Underbart att kunskapsnivån är så i denna tråden att dom flesta kan se på en apparat om den fungerar eller inte. Jag hoppas någon gång komma till den nivån i mitt hifiliv för det skulle bespara mig en massa tid att försöka lyssna på olika apparater och kablar. En snabb blick på en produktbild och en titt på prislappen ger mig all information jag behöver för att kunna avgöra om den är en välfungerande produkt eller en bluff.
Kaffekoppen skrev:StefanB skrev:Underbart att kunskapsnivån är så i denna tråden att dom flesta kan se på en apparat om den fungerar eller inte. Jag hoppas någon gång komma till den nivån i mitt hifiliv för det skulle bespara mig en massa tid att försöka lyssna på olika apparater och kablar. En snabb blick på en produktbild och en titt på prislappen ger mig all information jag behöver för att kunna avgöra om den är en välfungerande produkt eller en bluff.
Det behövs inte mycket kunskap till det. I det här fallet skall tilläggas.
StefanB skrev:Underbart att kunskapsnivån är så i denna tråden att dom flesta kan se på en apparat om den fungerar eller inte. Jag hoppas någon gång komma till den nivån i mitt hifiliv för det skulle bespara mig en massa tid att försöka lyssna på olika apparater och kablar. En snabb blick på en produktbild och en titt på prislappen ger mig all information jag behöver för att kunna avgöra om den är en välfungerande produkt eller en bluff.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster