Hedlund skrev:Som vanligt.
Du bara bubblar en massa skit utan att veta något...
Och ni går på det, gång på gång.

Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:Vidare är inte ett självreglerande digitalt signalprocessorsystem (med tex en mätmikrofon) detsamma som ett servokontrollerat högtalarelement, utan bara reglerar en filterkurva och en tidsfördröjningskrets för rumsanpassning. Detta system har inget att göra med att kunna anpassa en låda till ett element.
Rain skrev:Vee-Eight skrev:Vidare är inte ett självreglerande digitalt signalprocessorsystem (med tex en mätmikrofon) detsamma som ett servokontrollerat högtalarelement, utan bara reglerar en filterkurva och en tidsfördröjningskrets för rumsanpassning. Detta system har inget att göra med att kunna anpassa en låda till ett element.
Men tror du fortfarande att B&Os DSP bara har en(två) funktion? Som sagt Beolab mäter kontinuerligt vissa parametrar från baselelementet och justerar sedan för bästa resultat.
Vee-Eight skrev:
Men då får du ju redogöra för hur det funkar, vilka parametrar det rör sig om, exakt vad som justeras etc.
Rain skrev:Lite svårt att exakt redogöra eftersom B&O och deras partners knappast offentligör sina affärshemligheter till 100%..
Uppenbarligen är jag inte lika tålmodig som andra debatörer; allvarligt talat "Rain", inser du inte att du inte bara blir slagen på fingrarna utan blir överkörd i dispyt efter dispyt, i tråd efter tråd...Rain skrev:Det var ju ett väldigt lågt uttalande från dig som du givetvis inte kan underbygga...
Radikalrealist skrev:Nu vill jag dock påstå att du har fötterna på jorden, men din argumentationsteknik (eller egentligen avsaknaden av förmågan att ta till sig andras argument) är obefintlig. Självinsikt?
BengtO skrev:Tittar man bara på slutbetyget är det ju få testade högtalare som ligger lägre faktiskt..
Hetsporren skrev:BengtO skrev:Tittar man bara på slutbetyget är det ju få testade högtalare som ligger lägre faktiskt..
Stämmer inte! Högtalaren rankas högt av
Stereoplay och med 58 punkter för "Klang"
(betyget som styr placering i deras lista) slår
BeoLab 9 bl.a. B&W 803S och Dali Euphonia
MS4...
BengtO skrev:Sen vad som är få, det vet jag inte.. men de flesta jag hittar oavsett prisklass har högre betyg i Klang än Beolab.
Nattlorden skrev:Detta är inte bråk... detta är bara en medlem som har svårt att fatta... han har läst någonting, gjort en personlig feltokning av den och hävdar sedan in absurdum att han har rätt kontra flertalet personer med honom överlägsen kunsakap i området.
Hetsporren skrev:BengtO skrev:Sen vad som är få, det vet jag inte.. men de flesta jag hittar oavsett prisklass har högre betyg i Klang än Beolab.
Jag uppskattar/ser att BeoLab 9 har högre klangbetyg än minst 3/4 av alla golvhögtalare på listan och att den hamnar ungefär i mitten av Absolute Spitzenklasse. Då läser jag 5/07 och i det numret är den ännu inte testad, men det är ju lätt att se var den skulle ha hamnat. Kanske har de petat in oerhört många högtalare i övre halvan av Absolute Spitzenklasse under sommaren?
Rain skrev:Nattlorden skrev:Detta är inte bråk... detta är bara en medlem som har svårt att fatta... han har läst någonting, gjort en personlig feltokning av den och hävdar sedan in absurdum att han har rätt kontra flertalet personer med honom överlägsen kunsakap i området.
Verkar som om ganska mångas "kunsakap" i området inte är så överlägsen utan snarare tvärtom....
BengtO skrev:Hetsporren skrev:Okej, då har jag alltså rätt eftersom jag sitter med hela listan framför mig.
Är det inga som har mer än 58 i klang där då?
BengtO skrev:hur många är det då? 1/5 av 1000 e ju en hel del.
Rain skrev:Verkar som om ganska mångas "kunsakap" i området inte är så överlägsen utan snarare tvärtom....
BengtO skrev:Ok, bra.. Då finns det ju åtminstone 33 kandidater till som kan göra anspråk på att vara "bättre"
tvett skrev:Du är ju helt otrolig Rain.
Hur går det med servot i Beolab?
Har du någon förklaring till varför man valt AB i BL9 då ICE är så överlägset?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster