Moderator: Redaktörer
Kompensering av högtalare efter HTRF är väl inget man behöver oroa sig för om man använder dom till att lyssna på musik som är producerad med användning av stereohögtalare?
Martin skrev:Jag tror att ett hinder för dig att förstå är att du hela tiden letar efter en pålitlig auktoritet eller institution att härleda saker bakåt till. Varför inte bara lyssna på argumenten och pröva dem rent logiskt även om du inte har all kunskap i ämnet.
Jag låtsas inte som att jag kan en massa men jag kan ändå förstå samband och dra vissa delslutsatser att jobba vidare utifrån för att lära mig mer.
Men titta i paa´s trådar så får du mer förståelse...Bill50x skrev:IngOehman skrev:Allt du använt det för är att efter bästa förmåga missförstå allting och bete dig som en skitstövel.
Du spelar helt enkelt spelet väldigt illa, och har på grund av det förverkat möjligheterna att jag skall bry mig om ditt trams.
Ett underbart exempel på social inkompetens. Hur kan man skriva något som detta och tro att man ska bli bemött seriöst?
/ B
Kaffekoppen skrev:Men titta i paa´s trådar så får du mer förståelse...Bill50x skrev:IngOehman skrev:Allt du använt det för är att efter bästa förmåga missförstå allting och bete dig som en skitstövel.
Du spelar helt enkelt spelet väldigt illa, och har på grund av det förverkat möjligheterna att jag skall bry mig om ditt trams.
Ett underbart exempel på social inkompetens. Hur kan man skriva något som detta och tro att man ska bli bemött seriöst?
/ B
Det är inte vad paa skrivit som är det intressanta. Det är vad som skrivits i trådarna. Se mönstret.Bill50x skrev:Kaffekoppen skrev:Men titta i paa´s trådar så får du mer förståelse...Bill50x skrev:IngOehman skrev:Allt du använt det för är att efter bästa förmåga missförstå allting och bete dig som en skitstövel.
/ B
Det spelar ingen roll vad paa har skrivit. Man kallar inte folk för skitstövel helt enkelt.
/ B
Kaffekoppen skrev: Det är inte vad paa skrivit som är det intressanta. Det är vad som skrivits i trådarna. Se mönstret.
Kaffekoppen skrev:Det är inte vad paa skrivit som är det intressanta. Det är vad som skrivits i trådarna. Se mönstret.
Kul, har du tenterat av de kurserna?patrikf skrev:Jag har läst psykologi till D-nivå och läser saker som IÖ skriver som man redan på A-kursen fick lära sig inte stämmer. Det är den logiska prövningen.
Läs det som Patrik skriver och som jag kommenterar ovan.Bill50x skrev:Kaffekoppen skrev:Det är inte vad paa skrivit som är det intressanta. Det är vad som skrivits i trådarna. Se mönstret.
Inget är intressant. Man kallar inte folk för skitstövel. Inte heller för pucko. Inte ens om man är IÖ, paa eller Kaffekoppen.
Varför ska det vara så djävla svårt att bete sig vettigt på detta forum?
/ B
Kaffekoppen skrev:Läs det som Patrik skriver och som jag kommenterar ovan.
Sedan kan du få kalla mig idiot, men jag tollererar inte det beteendet.
Nej, om jag gör det så är det nog enkom ren frustration. Har jag skrivit det?Bill50x skrev:Kaffekoppen skrev:Läs det som Patrik skriver och som jag kommenterar ovan.
Sedan kan du få kalla mig idiot, men jag tollererar inte det beteendet.
Det är väl inte din sak att tolerera det ena eller det andra beteendet. Vad som är fel, är att använda invektiv i diskussionerna. Vad förväntar du dig av att folk kallar varandra för diverse otidigheter? Tror du att någon bättrar sig?
Vad förväntar du dig att uppnå med att kalla någon för skitstövel? Uppskattning? Applåder?
/ B
Kaffekoppen skrev:Kul, har du tenterat av de kurserna?patrikf skrev:Jag har läst psykologi till D-nivå och läser saker som IÖ skriver som man redan på A-kursen fick lära sig inte stämmer. Det är den logiska prövningen.
Vad har psykologi för koppling till de tekniska resonemangen du anser dig kunna påstå är lögner. För det gjorde du igen - märkte du det?
Dessutom - komkritisera dig när du påstår att någon är lögnare. Du har inte framlagt ett enda sådant hållbart bevis. Du bara agerar sårad höna hela tiden.
Tröttsamt och ovärdigt.
Kaffekoppen skrev:Bill50x skrev:Vad förväntar du dig att uppnå med att kalla någon för skitstövel? Uppskattning? Applåder?
Nej, om jag gör det så är det nog enkom ren frustration...
Det är mycket sant.Bill50x skrev:Kaffekoppen skrev:Bill50x skrev:Vad förväntar du dig att uppnå med att kalla någon för skitstövel? Uppskattning? Applåder?
Nej, om jag gör det så är det nog enkom ren frustration...
Det är förståeligt, men det leder ingen vart.
/ B
Det finns otaliga exempel på det. Du accepterar och godkänner inget om inte auktoriteter som du har förtroende för stödjer resonemanget. Det är ett hinder i kunskapsinhämtningen eftersom du har högre förtroende till aukoriteter än logiska resonemang.patrikf skrev:Du har missuppfattat mig. Jag kritiserar inga tekniska resonemang. Visa gärna ett exempel på det...
Däremot måste du väl förstå att hur vi uppfattar ljud inte är teknik utan psykologi.
Kaffekoppen skrev:Det finns otaliga exempel på det. Du accepterar och godkänner inget som inte auktoriteter som du har förtroende för stödjer resonemanget. Det är ett hinder i kunskapsinhämtningen eftersom du har högre förtroende till aukoriteter än logiska resonemang.patrikf skrev:Du har missuppfattat mig. Jag kritiserar inga tekniska resonemang. Visa gärna ett exempel på det...
Däremot måste du väl förstå att hur vi uppfattar ljud inte är teknik utan psykologi.
Dessutom är hörselintryck inte enbart psykologi.
Kaffekoppen skrev:... Du accepterar och godkänner inget om inte auktoriteter som du har förtroende för stödjer resonemanget. Det är ett hinder i kunskapsinhämtningen eftersom du har högre förtroende till aukoriteter än logiska resonemang.
Bill50x skrev:Kaffekoppen skrev:... Du accepterar och godkänner inget om inte auktoriteter som du har förtroende för stödjer resonemanget. Det är ett hinder i kunskapsinhämtningen eftersom du har högre förtroende till aukoriteter än logiska resonemang.
Som tex att alltid lita på vad auktoriteter som IÖ säger?
/ B
Nej, det får man verkligen inte göra! Man måste vara lika kritiskt granskande mot vem det än är som framlägger en tes.Bill50x skrev:Kaffekoppen skrev:... Du accepterar och godkänner inget om inte auktoriteter som du har förtroende för stödjer resonemanget. Det är ett hinder i kunskapsinhämtningen eftersom du har högre förtroende till aukoriteter än logiska resonemang.
/ B
Kaffekoppen skrev:Nej, det får man verkligen inte göra! Man måste vara lika kritiskt granskande mot vem det än är som framlägger en tes.Bill50x skrev:Kaffekoppen skrev:... Du accepterar och godkänner inget om inte auktoriteter som du har förtroende för stödjer resonemanget. Det är ett hinder i kunskapsinhämtningen eftersom du har högre förtroende till aukoriteter än logiska resonemang.
/ B
Det är just det som är problemet här, IÖ är på förhand klassad som en bedragare och således kan man falsifiera resonemangen utan att behöva analysera dem. Det är risken när man agerar känslomässigt och inte logiskt.
Jag är oerhört ifrågasättande, och väljer nog logiken över auktoriteten.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 22 gäster