Moderator: Redaktörer
dwain1 skrev:Kära moderatorer nu har han hoppat på mig hur många gånger som helst och jag känner mig kränkt. Hur länge ska han få hålla på? Är det acceptabelt att han ska få snacka skit om mig?
popedh skrev:Rydberg skrev:Ska de ha samma kapacitans och induktans också?
nej nej.... bara samma längd. kan tom skita i arean om det inte skiljer för mycket... varför inte ta ekk mot transparent audio?
paa skrev:dwain1 skrev:Kära moderatorer nu har han hoppat på mig hur många gånger som helst och jag känner mig kränkt. Hur länge ska han få hålla på? Är det acceptabelt att han ska få snacka skit om mig?
Nu har du nog blandat ihop avatarerna bara för dom är så lika, (din och flateartharn's alltså) Hedlund kritiserade ju flateartharn!
dwain1 skrev:popedh!
hmm så jag e korkad för att jag har en egen åsikt å du har alltså rätt för du vet? HUR I HELVETE VET JAG ATT DU VET? I MINA ÖGON ÄR DET EN JÄVLA MASSA IDIOTER SOM TROR DOM VET SÅ JÄVLA MKT PÅ DETTA FORUM DU ÄR INKLUDERAD. SKAFFA ETT SKETET LIV ISTÄLLET FÖR ATT HACKA PÅ FOLK BARA FÖR ATT DOM TYCKER DET E BRA. SÅ DET DU MENAR ÄR ATT JAG HÖR FEL??????? SÅ ALLA SOM TYCKER KABLAR GÖR SKILLNAD ÄR DÖVA IDIOTER SOM HAR SMÅ HJÄRNOR? VAR BOR DU NÅGON STANS OM JAG FÅR FRÅGA? BOR DU I NÄRHETEN SÅ SKA JAG TA Å KÖPA MIG 100 METER EKK Å KÖRA UP SKITEN I DIN RÖV:evil: SÅ SKA VI SE HUR JÄVLA BRA DU TYCKER DEN E SEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kära moderatorer nu har han hoppat på mig hur många gånger som helst och jag känner mig kränkt. Hur länge ska han få hålla på? Är det acceptabelt att han ska få snacka skit om mig?[/b]
dwain1 skrev:Kära moderatorer nu har han hoppat på mig hur många gånger som helst och jag känner mig kränkt. Hur länge ska han få hålla på? Är det acceptabelt att han ska få snacka skit om mig?[/b]
flateartharn skrev:Världens bästa högtalare är f.ö. Naim SBL. Alla andra högtalare återger bara entonig bas (reflexkonstruktioner?) och komprimerar.
Sanny_X skrev:flateartharn skrev:Världens bästa högtalare är f.ö. Naim SBL. Alla andra högtalare återger bara entonig bas (reflexkonstruktioner?) och komprimerar.
Dessa: http://members.shaw.ca/mikesae/SBL.htm ?
Komplett med installationsinstruktion.
dwain1 skrev:instabil stärkare? HA den driver va fan som helst. Vad jag än lastat på så har det låtit bra. Det är ett rent monster när det gäller att vara strömstark men å andra sidan så är där ju en nätdel på 1kw å lytpaketet är enormt enligt bladelius själv ska där tydligen vara 120 000uF per kanal så det är nog inget problem.
dwain1 skrev:instabil stärkare? HA den driver va fan som helst. Vad jag än lastat på så har det låtit bra.
popedh skrev:dwain1 skrev:Kära moderatorer nu har han hoppat på mig hur många gånger som helst och jag känner mig kränkt. Hur länge ska han få hålla på? Är det acceptabelt att han ska få snacka skit om mig?[/b]
Man verkar kunna bete sig exakt hur jävligt som helst här eftersom Subjektivisten uppebarligen fortfarande får vara kvar.
Vee-Eight skrev:Nu skall jag inte dra ut på detta i onödan, men folk är väl inte korkade bara för att man tycker ngt?
Det är ju en annan sak när man försöker pådyvla folk obackade sanningar.
Vee-Eight skrev:IÖ:
Nej, tillsägelsen var befogad då det stundtals var trista tillmälen som inte hör till en givande diskussion.
Med obackade sanningar menade jag en ståndpunkt som eg har sitt ursprung ur ett tyckande, men uttrycks i att det är obestridlig fakta, allt som oftast utan förklaring.
I diskussionsteknisk synvinkel så är det inte så värst givande. Oftast blir man illa behandlad (ens förstånd, nykterhet, läsförmåga) när man börjar ifrågasätta dessa fakta.
Å andra sidan är det lika kontraödmjukt att hävda att troll förekommer. Mao; det förbättrar inte ett redan trist läge.
Ergo; jag efterlyser ödmjukhet, tolerans och diplomatiskt sinnelag.
popedh skrev:Rydberg skrev:Ska de ha samma kapacitans och induktans också?
nej nej.... bara samma längd. kan tom skita i arean om det inte skiljer för mycket... varför inte ta ekk mot transparent audio?
Hedlund skrev:Dels sitter det beroende på modell ett visst antal filter som skall korrigera grupplöptiden mellan olika register så att signalen från lägsta bas till högsta diskant kommer fram exakt vid samma tidpunkt så som signalen såg ut innan den skickades in i kabeln.
32 A strömstyrka, 900 VA nätdel och 120 000 uF totalt, inte per kanal. Min egen erfarenhet är att amplifixen inte är en sådär jättskoj förstärkare, man behöver 200 W eller mer per kanal för att få till det, för den börjar låta rätt så risigt om man drar på lite. Sen har vi såna där parametrar som djup och bredd och luftighet, och att det känns som att vissa detaljer i musiken inte hörs lika tydligt som på andra (bättre) förstärkare. Men för 6000 spänn är den väl rätt trevlig. Synd bara att den knastrar när man höjer och sänker volymen. Sånt tycker jag inte är acceptabelt om man aspirerar på att tillverka apparater i "high-end" skiktet.
IngOehman skrev:popedh skrev:Rydberg skrev:Ska de ha samma kapacitans och induktans också?
Bara för din onformation tror jag att just transparent-kablarna (i varje fall vissa av dem) faktiskt är konstruerade för att AVSIKTLIGT färga musiksignalen som går genom kabeln, genom att kabeln försetts med ett filter.
Det är därför det sitter en burk på många av deras kablar (alla?). Där inuti sitter det en filter. Förvisso är nog påverkan från det rätt liten (inga knän inom audioomårdet om jag för gissa) men jag skulle inte utesluta att det kan ge hörbara färgningar.
Just transparent faller alltså troligen utanför din spec av egenskaper för att passa in i utmaningen - eftersom de är mer än bara kablar (även om filtret mig veterligt inte i några modeller är uppbyggda av några aktva komponenter, utan bara av passiva).
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: smile och 40 gäster