Rain skrev:realist skrev:Rain skrev:Hetsporren skrev:världens bästa - billiga - högtalare är piP! Dvs. att den kostar ca 1000$ (färdig högtalare) och då finns det absolut ingenting som ens kommer i närheten, varken för samma-, halva- eller dubbla pengar(na).

Håller inte med även om piP är bra så finns det ändå massvis med högtalare som både är bättre (på många parametrar) och billigare än piP.
To dager, 1 time og 17 minuter and counting

Oj vad ni måste vara spända själv har jag semeesteer.. Men allvarligt pallra er ned till närmaste hifibutik så finns det definitivt alternativ i liknande prisklass Monitor audio har några, liksom NHT, B&W, KEF, Focal, Dynaudio, Harbeth, Infinity, Canton, Audio Pro, Elac, Yamaha, proAc, med flera med flera gör alla prisvärda högtalare som ligger i piPs klass eller bättre på ett flertal parametrar..
Prova själva under samma förutsättningar och med samma förstärkare och kringutrustning så framstår inte piP alls som så suveräna för priset som ni vill göra gällande
Det er faktisk helt riktig som du sier, det er en del høyttalere som fremmer enkelte "sales point" som helt sikkert på noen felter 2- 3- 4 eller kanksje 5, hva vet jeg, kan sies å være bedre enn ...Men altså, en høyttaler er etter hva jeg forstår, en sum av nermest uendelig mange kompromisser, og den som makter å få disse kompromissene til på gå opp i en høyere enhet, (2+2=5) for å si det på en annen måte, hvor mange av de du nevner makter det? Hvis en av de du nevner faktisk er bedre enn pip til en bedre pris, for ikke å snakke om tilgjengelighet, så vil de jo for de fleste faktisk være et bedre valg, ingen tvil om det. Ennå har jeg ikke lykkes å finne noen som entydig har fremmet denne påstanden etter å ha lyttet på andre sammenlignbare høyttalere. Jeg må påpeke at jeg selv ikke har hørt på noen av de i de sista 10-15 årene, men skal jeg være ærlig, så fremstår nå pip med alle dens begrensninger (les vanskelig å få tak i) som et bedre valg enn de du nevner. Kanksje det med "forbuden frukt", eller "hard to get" er en psykologisk medvirkende årsak, hva vet jeg, men pip fremstår for meg som mer spennende. Se bare på bruktprisen hvis den av en eller annen grunn skal selges, sammenlign så med bruktprisen på de andre du nevner.
Etter hva du skriver så har du selv lyttet til pip under de forutsetninger du nevner. Det som imidlertid gjør meg litt urolig, er at du tydeligvis rangerer ns 10 under samme kategori som pip, slik jeg oppfatter det fra en tidligere tråd. Kan du bekrefte det?