Stor plånbok=det är värt det.
Liten plånbok=köp skivor i stället
Moderator: Redaktörer
Ranefjord skrev:Rydberg: Har du nån bild från när du testade Wireworld kablen? Den är väl ganska 'nice' om jag förstått det hela rätt? :) För övrigt är det en ganska imponerande samling fin-kablage du testat.Hur upplever du Cardas?
[insätt valfri produkt] är lugn (lite laidback) i karaktären utan att bli oengagerande eller tråkig, detaljeringsnivån är hög. En mycket trevlig [produktens kategoriska namn] som vinner i längden
Skribent eller inte, kabeln låter så som jag beskrivit (iallafall i 3 system jag hört den i), att du inte har en anläggning som kan detektera skillnaderna på signalkablar kan ju inte jag hjälpaMartin skrev:[insätt valfri produkt] är lugn (lite laidback) i karaktären utan att bli oengagerande eller tråkig, detaljeringsnivån är hög. En mycket trevlig [produktens kategoriska namn] som vinner i längden
Du låter nästan som en skribent på en hifitidning, Rydberg.
Det borde man ju göra när somMorello skrev:Rydberg,
När ska du kamma hem prispengarna om 4 000 USD (eller vad det nu var)?
Rydberg skrev:Det borde man ju göra när somMorello skrev:Rydberg,
När ska du kamma hem prispengarna om 4 000 USD (eller vad det nu var)?Skillnader kan med lätthet detekteras på t.ex. Ino piP (har vi märkt)
![]()
piP spelar just nu tillsammans med ML 39, RG62, Pass Lab X350 och Supra Ply 3.4s.
Det är nog inte osannolikt att det blir piP hos mina föräldrar också, jag har iaf lobbat för detMorello skrev:Rydberg skrev:Det borde man ju göra när somMorello skrev:Rydberg,
När ska du kamma hem prispengarna om 4 000 USD (eller vad det nu var)?Skillnader kan med lätthet detekteras på t.ex. Ino piP (har vi märkt)
![]()
piP spelar just nu tillsammans med ML 39, RG62, Pass Lab X350 och Supra Ply 3.4s.
Se där. Lyssnar på piP varje gång jag hälsar på mamma&pappaMamma spisar mer jazz än någonsin sen dom skaffade piP
Mamma börjar nästan bli audiofil
hifirocker skrev:Hur pass bra är dom egentligen/hur ofärgat ljud presteras?![]()
Det bästa är att skruva ner förväntningarna till den nivån elementen ser ut att vara och gå dit och lyssna!
Har tesat silk mot AQ Anaconda, i det testet hade silk inte mycket att säga till om......Martin skrev:Nej allvarligt talat, jag ska låna hem min brorsas Silk-kablar och testa lite seriöst snart. Han säger att det blir mer diskant med dem, jag är osäker. Ska testa dem helt enkelt.
Nattlorden skrev:Martin - om du saltar inläggen efter hur de bör mena för att du skall få lov att strunta i dem i slutändan... så kan du strunta i dem från första början istället.![]()
Kan inte tänka mig att Rydberg hade något emot Silk innan han testade dem och han hade säkert hemskt gärna funnit att de var de bästa hittils, så han kommit ännu en bit närmre sanningen. Varje litet steg ditåt är ju av godo, oavsett vad som står på prylen.
De är ju så gamla allihop så de hör nog nada över 15 kHzmats skrev:nej då får man har riktiga guldöron som Jorma, Sladd och din gamle vän Timbre för att man skall kunna höra det, Morello. Man är lite avundsjuk på dessa herrar som har så bra hörsel
Jag har väl inte antytt att du inte ska testa förutsättningslöst, det är väl självklart du ska det. Kan bara säga när jag jämförde Silk mkI xlr mot Anaconda så var den senare klart bättre! Testa själv och återkom gärna med dina erfarenheter!Martin skrev:Nattlorden skrev:Martin - om du saltar inläggen efter hur de bör mena för att du skall få lov att strunta i dem i slutändan... så kan du strunta i dem från första början istället.![]()
Kan inte tänka mig att Rydberg hade något emot Silk innan han testade dem och han hade säkert hemskt gärna funnit att de var de bästa hittils, så han kommit ännu en bit närmre sanningen. Varje litet steg ditåt är ju av godo, oavsett vad som står på prylen.
Jag menade såklart att man får mindre lust att sitta i timmar och utvärdera signalkablar när någon kommer och säger: "Den här du, den går inte av för hackor, den piskade minsann den kabeln du tänker lyssna på på fingrarna rejält, och hör du inte det då har du antingen knäck i lurarna eller så får du se över din hifiutrustning lilla gubben." Det är liksom inget man kan ta på allvar när ens tidigare erfarenheter har varit att det överhuvudtaget är svårt att höra om en kabel bidrar med något för ljudet överhuvudtaget oavsett anläggning. Det ser jag dessutom som en positiv sak att kablar inte verkar bidra så mycket för ljudet. OBS! Jag sa verkar, eftersom det är vad det lutar åt, enl mina erfarenheter.
Jag och Gromit ska, när vi ha tid, göra ett ordentligt blindtest. Vi kommer presentera resultaten hur de än blir. Låter det bra?Morello skrev:Rydberg,
Du påpekar gång på gång hur stora skillnaderna är. Kan du inte ställa upp i ett blindtest, så att vi kan få detta ur världen?![]()
Jag tror att flera här skulle kunna skrapa ihop lite pengar så att du får en rimlig timlön
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster