Moderator: Redaktörer
Fixar du originalbanden på alla världsartister vi vill släppa omastrade då?
popedh skrev:jag misstänker att en ganska stor del av det ni vill göra är typ bidragsjazz.
Sanny_X skrev:popedh skrev:jag misstänker att en ganska stor del av det ni vill göra är typ bidragsjazz.
![]()
![]()
![]()
popedh skrev:[...] eftersom jag misstänker att en ganska stor del av det ni vill göra är typ bidragsjazz.
Koffe skrev:popedh skrev:[...] eftersom jag misstänker att en ganska stor del av det ni vill göra är typ bidragsjazz.
Du har just gjort min dag! I fortsättningen kommer jag alltid att referera till den hemska företeelsen som "bidragsjazz".![]()
Kaffekoppen skrev:80-talspop, gärna med analogsyntar![]()
popedh skrev:Koffe skrev:popedh skrev:[...] eftersom jag misstänker att en ganska stor del av det ni vill göra är typ bidragsjazz.
Du har just gjort min dag! I fortsättningen kommer jag alltid att referera till den hemska företeelsen som "bidragsjazz".![]()
Skrattar;)
Du skulle bara se de listor som kulturrådet skickar ut med rapporter om dom årliga bidragstagarna...
Exempel på typisk bidragsjazz:
Erik Anders: Jazz med blockflöjt, 90 000:-
Dom tre: Instumentfri jazzensable, 70 000:-
ja det finns hur många som helst.. vi har listorna här på väggen...
Om man är socialdemokrat, då tycker man att det är häftigt att betala skatt. För mig är skatt det finaste uttrycket för vad politik är.
* Mona Sahlin i Sveriges Television, 8 september 1994
Zzombie skrev:det tar 5 dagar att komma överens om vilka mik-kablar man ska använda...muahahahahahahaha...
Nattlorden skrev:Zzombie skrev:det tar 5 dagar att komma överens om vilka mik-kablar man ska använda...muahahahahahahaha...
Det är säkert redan utrett till fullo på Studio Blue... någon annan studio lär väl inte komma på tal för detta forumet i alla fall...
Mich skrev:Vad kostar det på ett ungefär att spela in en skiva?
Nu är det väl många faktorer som påverkar. Låt oss säga att det är ett band bestående av 5 personer. Låtarna är klara.
Sedan måste väl ett minimi antal av CD tryckas, vad kan det kosta?
Koffe skrev:Mich skrev:Vad kostar det på ett ungefär att spela in en skiva?
Nu är det väl många faktorer som påverkar. Låt oss säga att det är ett band bestående av 5 personer. Låtarna är klara.
Sedan måste väl ett minimi antal av CD tryckas, vad kan det kosta?
Vi kan väl ändå vara LITE moderna och sälja den som flac. Jag föreslår Magnatunes.com för licensiering och distribution av flac. Om någon absolut vill köpa en CD så fixar de det också. Priset för att lägga upp hos dem är noll kronor men det måste gå igenom deras kvalitetsgransking.
popedh skrev:Räkna på mellan 80 och 300 tusen för inspelning och mixning..
Skulle nog hamna mer åt 300 om ni´var inblandade, misstänker jag;)
Nattlorden skrev:popedh skrev:Räkna på mellan 80 och 300 tusen för inspelning och mixning..
Skulle nog hamna mer åt 300 om ni´var inblandade, misstänker jag;)
Om det inte är Studio Blue så går det nog att avräkna fullt ut mot vår konsultation över alla fel i monitorlyssningen vi påpekar samt konsultandet över hur det skall rättas till?
Typexempel:
Bortforslande och fullständig och oåterkallelig destruering av NS-10 mha dynamit: 50,000:-
Kaffekoppen skrev:80-talspop, gärna med analogsyntar![]()
Max_Headroom skrev:Alltså, allvarligt. Det finns massor av bra band att spela in. Vad behövs? En klase mikrofoner och en PC/mac med bra ljudkort.
Vid liveinspelningar kan man väl tappa av inspelnignen från mixern till PAt?
Lust skrev:Tänk nu på vad en faktiskt.se-inspelning behöver leva upp till med tanke på allt gnäll om undermåligt ljud på de flesta inspelningar...
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 25 gäster