Moderator: Redaktörer
paa skrev:Nr 1 fixar du väl med några dämpade hål mitt på översidan av tunneln?
Nr 2 och 3 var ju tråkiga förstås, går det att åtgärda med en sockel, eller lämpligt format stativ, eller är det någon annanstans det fattas några cm?
Hur ser avstämningsfrekvensen ut, blev den som du tänkt dig?
Konstigt, är den avstämd till samma frekvens som rören? Vad mäter du vid för nivå? Portar brukar inte komprimera vid de låga nivåer där man brukar mäta (ca 1W) utan först vid lite högre nivåer!skrutten skrev:Så vitt jag kan se fungerar inte slitsporten i mitt fall som den ska.
Jag förlorar 4dB extra ner till 40 Hz jämfört med tidigare rörportar.
Det skulle gå att bygga en låda med lite lätt förskjutet rör åt höger eller vänster har gjort en sådan ritning tidigare. Den lådan är lite mindre djup samt lite högre.
X-ray skrev:Hej
Jag känner att jag börjar vakna till liv igen!
Vad tror du om att använda dessa förträffliga högtalare till hemmabion, jag tänkte som fram och bak-kanaler. Eller bör dom stå på ett speciellt vis för att fungera som det är tänkt?
Grattis förresten till ett förvånansvärt bra initiativ.
/ Thord
Eri skrev:Låter som ett klokt beslut. Har med stort intresse följt den här tråden från
allra första början eftersom det är en typ av högtalare jag är intresserad
av att bygga. Skulle själv helst vilja bygga med basreflexröret på baksidan.
Kommer det i så fall att påverka det slutliga resultatet?
skrutten skrev:skrutten skrev:Dokumentationen uppdaterad
skrutten skrev:Lägger till beskrivning på porten i dokumentationen.
i skrev:PS2/ Är det någon nytta eller skada med att fasa av kanterna på fronten ? /DS
i skrev:Stort tack till skrutten för slitet och det fina resultatet !![]()
PS/ Om man skulle använda t ex limträbräder med annan tjocklek, räcker det med att se till att frontplattan har samma mått och kompensera med ökat djup t ex ? /DS
PS2/ Är det någon nytta eller skada med att fasa av kanterna på fronten ? /DS
skrutten skrev:skrutten skrev:Dokumentationen uppdaterad
skrutten skrev:skrutten skrev:skrutten skrev:Dokumentationen uppdaterad
Mina damer och herrar förutom alla feloch det som saknas
så är dokumentationen, typ klar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 243 gäster