Moderator: Redaktörer
popedh skrev:På deras hemsida står det att dom testat olika soters lödten för att finna det bästa resultatet.... försår utan att tvekan att ni här på faktiskt har stor respekt för dom...
popedh skrev:Lust skrev:Vad kör du helst med för burkar själv vid mix resp. mastring?
lyssning menar du?
Har Urei 811B i väggen som jag gillar som fan.. sen kör jag på Tannoyer å genelec.
Material skrev:nl1970 skrev:Kaffekoppen skrev:Men min sång hade nog låtet lika risgt där i onyktert/nyktert tillstånd (som det gjorde Popedh´s studio)
Är inte det HIFI, oavsett?
High Fidelity kontra High Quality
Koffe skrev:Flint skrev:Är detta verkligen musik?
Nej, men det är korrekt återgivet.
Hehe! Och jag instämmer i välkommen tillbaka kören!
Även HiFi kan vara helt olyssningsbart!nl1970 skrev:Kaffekoppen skrev: HQ är det inte
Men Hifi? Duger för mig dåSorglit men sant
Tack. Det var snällt sagt. Ni har ju haft några avhopp så jag tänkte att jag gör ett inhopp. För säkerhets skull tog jag med mig två nyreggade fulalias att ta till när mina sakargument inte räcker till längre. Man lär sig med åren, men jag nöjde mig med två vilket får anses vara blygsamt i dessa sammanhang.
Laila skrev:Flint skrev:Tack. Det var snällt sagt. Ni har ju haft några avhopp så jag tänkte att jag gör ett inhopp. För säkerhets skull tog jag med mig två nyreggade fulalias att ta till när mina sakargument inte räcker till längre. Man lär sig med åren, men jag nöjde mig med två vilket får anses vara blygsamt i dessa sammanhang.
Härligto välkommen tebaks !
Flint skrev:Ni har ju haft några avhopp så jag tänkte att jag gör ett inhopp. För säkerhets skull tog jag med mig två nyreggade fulalias att ta till när mina sakargument inte räcker till längre. Man lär sig med åren, men jag nöjde mig med två vilket får anses vara blygsamt i dessa sammanhang.
Magnuz skrev:Välkommen tillbaka, som sagt. Jag tror dock inte grytan behöver någon omrörning längre, jag tror du lyckades försätta den i självsvängning sist.
Magnuz skrev:Flint skrev:Ni har ju haft några avhopp så jag tänkte att jag gör ett inhopp. För säkerhets skull tog jag med mig två nyreggade fulalias att ta till när mina sakargument inte räcker till längre. Man lär sig med åren, men jag nöjde mig med två vilket får anses vara blygsamt i dessa sammanhang.
Välkommen tillbaka, som sagt. Jag tror dock inte grytan behöver någon omrörning längre, jag tror du lyckades försätta den i självsvängning sist.
popedh skrev:Inget är mer "äkta" än att ta upp en gitarrföstärkare med 2 sm57 i 45 graders vinkel, med den ena mitt fram mot membarnet å den andra 45 grader neråtlutad.. sen blandar man bara 50/50
Nattlorden skrev:Det är säkert redan utrett till fullo på Studio Blue... någon annan studio lär väl inte komma på tal för detta forumet i alla fall...
E skrev:Du menar att vi inte skulle ha råd med något bättre?
Användare som besöker denna kategori: nasse och 30 gäster