Ja, det skulle vara intressant! Det är just detta med begränsade verktygsresurser, och att få stå i köket och damma, som gör mina projekt få och långsamma.
Om man hyr in sig i en slöjdsal, så måste man få tillgång till något förråd bara förr oss, där vi kan förvara våra alster mellan "slöjdlektionerna".
Kan vara intressant, men då måste man ju som sagt kunna lämna kvar sina prylar. Det är ju inte kul att släpa runt på halvbyggda saker fram och tillbaka från slöjdsalen.
Låter som en kul idé så jag är gärna med. Har en snickerilokal i min fastighet, men frågan är om den duger och vad föreningen säger om det. Den är till för alla boende i föreningen.
Tack Kaffeslatten!
Jag står ju på väntelista på någon kvällskurs i träslöjd här i Vbg. Det trista är att det är nån dj-a pensionärsklubb där folk tydligen skaffat sig klippkort och aldrig lämnar sin plats.
Ska stöta på igen.
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet. Bo Rothstein, professor i statsvetenskap
Jag höll i en kurs i wobblertillverkning på Studiefrämjandet för några år
sedan och då har jag för mig att vi fick ca 30:- per deltagare och timme.
Då det räckte nästan till lokalhyran. Är man fler kan det bli gratis förutom
en symbolisk medlemsavgift vid uppstart.
Att det finns en kurseldare tillräckligt kunnig i ämnet för att skriva en övergripande kursplan och minst fyra deltagare, var det då iallafall.
Kursmålet kan vara "Deltagarna ska teoretiskt och praktiskt lära sig att
tillverka en fullgod högtalare". Sen får man dela upp det i lite teori varje
träff eller rena teoriträffar, exempelvis låd- och delningsfiltersimulering.
Sen rapporterar man in närvarolista när terminen är slut. Det är lättare att
vara kursledare än man tror.