Bygga mitt 3rd ljudsignalsystem (pics)

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Bygga mitt 3rd ljudsignalsystem (pics)

Inläggav Patrick82 » 2007-07-27 03:09

Mitt första system tog ett år för att avsluta, min tog 2nd också ett år, och slutligen hörde jag inte något orätt. Min ljudsignalhobby var färdig, och jag köpte en ny datorskärm, installerade lyssnade jag skärmen och inte till ljudsignal för två dagar, då lyssnade jag, och mitt ljudsignalsystem var brutet. Nu behöver jag builld som 3rd ställer in från rester.

Stjärnagrundstötning och mono kvarter ampere

Efter min förförstärkare pankt I för cellen för PS-ljudsignalaffärsvinst tänkte att det var det tidförsök alla de tweaks, var jag det skrämmde försök för, därför att jag inte önskade att röra upp synergyen. Jag tog bort alla pappers- ERS, tog bort de ICEpower enheterna från GCCEN-100 ampere och satte varje överst av Magix levitationfot. Under Magixen har jag Fast-tech fot av tystnad för mer ytterligare borttagning av vibrationer.

Jag skivade också öppet en koppla ihop Nordost Valhalla driver binder med rep och gjorde stjärnagrundstötning till en singel pekar slipat ovanför systemet. Det slipat binder är lik, så det är likt en tent var jag kan pappers- mer sistnämnd hängning ERS på. Jag använde den 55cm längdValhallas plusen en 1m Valhalla, som slipat, binder för att plugga in i väggen.

Jag bytte ut också den modded 44cm Valhalla interconnecten med den 27cm Valkyrja högtalaren som binder, därför att det är lättare att hardwire. Det är mer friläge med mer low-level specificerar också och smoothness.

För min ampere bytte ut jag 1men Valhalla med en koppla ihop 55cm Valhallas, mig pluggade varje mono kvarter ampere in i deras egna Isozone av den första kraftverket. Skillnaden var liknande som plugga dem båda in i en JuiceBar med en stojaHarvester på den. Utan harvesteren lät den lättretligt och att trötta ut, med harvesteren lät den mycket och skurkrollen. Ta bort den första kraftverket och plugga allt till väggen lät fint också, så länge som harvesteren var där. Jag spenderar ganska pengarna på ERS som är pappers- än en drivahårbalsam, därför att pappers- ERS inte har några svagheter, om applicerad korrekt. Inpackning av en 1m Valhalla med pappers- ERS gav en mycket större skillnad än väggen vs den första kraftverket.

De low-level specificerar var förvånansvärt bra även utan någon pappers- ERS. Den lät mycket öppet och slätar, mig kunde lyssna för timmar utan några tröttar ut.

Bild

Bild

Bild

Baka med pappers- ERS

Sedan jag tog bort alla pappers- ERS, hade jag en liten radda lappar av pappers- ERS, mig visste inte vad för att göra med dem, så mig gjorde en Valhalla med pappers- rullar för toaletten i 3 lagrar. Det levande och friläget signalerar är inre deras egna rör, Tara labb utformar.

Jag gjorde inte funderare som det skulle taken, så long noterar att göra, vänt in i timmar, timmar som vänds in i dagar. Efter 12 timmar som jag startade redan hallucinating, det, klädde med filt något liknande någon var i mitt rum som ser mig. Jag önskade inte att spendera tiddricksvattnet, därför att jag önskade att avsluta kabeln. Jag önskade inte några toalettavbrott either. Efter en stund startade min vision att få oskarp men, sedan I-förmiddagen ingen quitter, I höll precis på att gå till avsluta. På en peka den klädde med filt något liknande som jag bakade rollcake.

Det var första och antagligen sista gång som jag gör någonsin en kabel med 3 lagrar av ERS. Ersen som är pappers- runt om min 1m Valhalla, driver binder med rep kostar nästan en tusen dollar.

Jag använde pappers- rullar för en dussin toalett, bomullstråd och att packa tejpar och att packa skummar, dussintals täcker av pappers- ERS.
Alla pappers- lagrar av ERS avskiljs med 1cm, därför att mer mindre än 1cm gör den låter lerigt.

Lyssna

Jag har en 1m Valhalla som pluggas in i väggen som har ett singellagrar av ERS med 2-3 lagrar runt om kontaktdonen. Jag kopplade till mitt nybakade trefaldiga lagrar Valhalla med näcka kontaktdon. Den lät lite en smoother, men skillnaden var mycket liten. Jag kopplade fram och tillbaka och hörde slutligen inte en skillnad.

Därefter var det tid att jämföra en näcka Valhalla vs mitt trefaldiga lagrar ett. Jag hade näcka ledare att hardwireds in i den Toroidal transformatorn av min DAC1, och annan att avsluta pluggades in i den första kraftverket. Jag bytte ut den med det trefaldiga lagrar Valhalla, och skillnaden var ENORM. Den hela öppenhetanstrykningen hade skiftat in i svärta med mer low-level specificerar, det är läskig med nytt låter all över förlägga. Baserat på föregående experiment, är förbättringarna med pappers- ERS växande. Mer dig sjal, större förbättringarna. Efter det fulla systemet har slågits in, och du har ett mycket litet mellanrum någonstans, är det hörbart.

Därefter mig förmiddag som går till sjalen min ampere.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2007-07-27 03:27

Coolt, jag hade tänkt göra någonting liknande 8O :?

Får du in mycket härliga radiovågor in i dina slutstegsmoduler nu? :wink:

Tack för uppvisningen ! :P

är de här din kompis http://www.youtube.com/watch?v=kjcv-XZLKeE :wink:
NN

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2007-07-27 10:18

En sak är klar - garantin gäller inte längre!

Tärnström
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2007-07-27 10:38

ICE-stegen behöver absolut låda. Har själv sådana steg och skillnaden är enorm.

Användarvisningsbild
Lowlife

Inläggav Lowlife » 2007-07-27 10:39

Mycket intressant med alla bilder på hur du bor!

Men Patrik, varför använder du dig av ett översättningsprogram när du har svenska prylar på väggen?

LL

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2007-07-27 11:08

Ja mkt papper blir det inget snack om den saken :)

Patrick82: I have a couple of questions :)

Why do you have the lid of on your products? Isn't that a bit risky?

And where do you live? You have a lot of swedish stuff everywhere but you use american poweroutlets and powerplugs.

And you use headphones i presume but what brand and modell?

And what i can se in your videos you use your computer as a music-source. Do you use mp3's? Or is it just that you use the cd-player in the computer?
And if you use mp3's how do you think that works?

That was a lot of questions and i hope you wil be able to answer them all :)
Senast redigerad av dwain1 2007-07-27 11:49, redigerad totalt 1 gång.
Jag spelar på ett par konservburkar och en biggpackburk

Praise The Lord nu har uppgraderingen kommit. Jag har fått ärva ett kastrullock från min kära morfar

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-07-27 11:15

Uppmärksamhet. Och han får den.

Varför?

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2007-07-27 11:30

gjorde ett försök till att vara snäll :oops:
[s]Tyckte att även om han inte är vid sinna sinnesfulla bruk så kan man ge killen en chans :)[/s]
Senast redigerad av dwain1 2007-07-27 11:50, redigerad totalt 1 gång.

Praise The Lord nu har uppgraderingen kommit. Jag har fått ärva ett kastrullock från min kära morfar

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-07-27 11:43

Man kan fråga sig om det är ngt vidare hövligt att ifrågasätta trådskaparens själsförmåga. Har man inget mer vettigt att skriva än det så kan man ju låta bli.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2007-07-27 11:49

sorry ska genast ändra

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2007-07-27 12:01

Kaffekoppen skrev:Uppmärksamhet. Och han får den.

Varför?

För att hjälpa han med jobbet förståss. Patrick82 jobbar på någon form av forskning eller avhandling om tendenser och beteende i HiFi-svängen. Därför gör han det här och studerar folks reaktioner. En luktariv framtid som beetnedevetar-konsult inom internet comunities eller High End Hifi ligger sedan öppen.

Väldigt intressant projekt tycker jag, och det visar på flera sätt olika avarter inom HiFi och dito comunities.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Frutti
Inte cool men villig

Inläggav Frutti » 2007-07-27 12:09

Ganska dyrt dock.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-07-27 13:49

Max_Headroom skrev:
Kaffekoppen skrev:Uppmärksamhet. Och han får den.

Varför?

För att hjälpa han med jobbet förståss. Patrick82 jobbar på någon form av forskning eller avhandling om tendenser och beteende i HiFi-svängen. Därför gör han det här och studerar folks reaktioner. En luktariv framtid som beetnedevetar-konsult inom internet comunities eller High End Hifi ligger sedan öppen.

Väldigt intressant projekt tycker jag, och det visar på flera sätt olika avarter inom HiFi och dito comunities.

Då hade det som administratör forumet vart trevligt att bli varskodd om detta, om det nu stämmer att man är försökskanin.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2007-07-27 13:52

Lowlife skrev:Mycket intressant med alla bilder på hur du bor!

Men Patrik, varför använder du dig av ett översättningsprogram när du har svenska prylar på väggen?

LL

Den svenska saker på väggen hörde hemma till min föregående personlighet som bodde i det samma rummet. Jag har inte besvärat att ta dem bort, därför att den tar för lång tid.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-07-27 14:00

Frutti skrev:Ganska dyrt dock.

Inte dyrare än akustiksanering typ bamsefars reportage tidigare. Patrick82:s projekt går dessutom att återställa utan att det kostar en krona. Skillnad i trovärdighet och verkan mellan de båda är upp till tweakaren himself.

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2007-07-27 14:07

dwain1 skrev:Ja mkt papper blir det inget snack om den saken :)

Patrick82: I have a couple of questions :)

Why do you have the lid of on your products? Isn't that a bit risky?

I have the lid off because people said the ERS Paper jammed inside the chassis was a safety hazard

Jag har av locket, därför att folket sade att den pappers- fastklämda insidan för ERS chassiet var en säkerhet äventyrar

dwain1 skrev:And where do you live? You have a lot of swedish stuff everywhere but you use american poweroutlets and powerplugs.

I live in a room in the forest. I use american poweroutlets because they were cheaper. I have cut out a hole in the wall. They told me in half a year I need to move out. When I move to another apartment I will purchase Schuko outlets.

Jag bor i ett rum i skogen. Jag använder amerikanpoweroutlets, därför att de var mer billig. Jag har klippt ut en spela golfboll i hål i väggen. De berättade mig i halva om året som jag behöver flyttning ut. När I-flyttningen till en annan lägenhet mig ska köpSchuko uttag.

dwain1 skrev:And you use headphones i presume but what brand and modell?

AKG K1000 ear speakers.

AKG K1000 gå i ax högtalare.

dwain1 skrev:And what i can se in your videos you use your computer as a music-source. Do you use mp3's? Or is it just that you use the cd-player in the computer?

I use the computer because I like the sound of jitter. MP3 still sounds very good.

Jag använder datoren, därför att jag gillar det solitt av jitter. Stillbilden MP3 låter mycket goda.

dwain1 skrev:And if you use mp3's how do you think that works?

That was a lot of questions and i hope you wil be able to answer them all :)

2+ years ago I heard a difference between 320kbps MP3 and WAV, the difference was small and didn't bother me. The difference is huge now but it still doesn't bother me because tweaks make a bigger difference. MP3 after a tweak makes it sound better than WAV before the tweak. It happens every time. MP3 is good enough.

2+ år sedan hörde jag en skillnad mellan 320kbps MP3 och WAV, var besvärade skillnaden liten och inte mig. Skillnaden är enorm nu, men den som är stilla, besvärar inte mig, därför att tweaks gör en större skillnad. MP3, efter en tweak har gjort den, låter bättre än WAV för tweaken. Den händer varje tid. MP3 är bra nog.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-07-27 14:10

Flint skrev:
Frutti skrev:Ganska dyrt dock.

Inte dyrare än akustiksanering typ bamsefars reportage tidigare. Patrick82:s projekt går dessutom att återställa utan att det kostar en krona. Skillnad i trovärdighet och verkan mellan de båda är upp till tweakaren himself.
Är du säker på det? Alltså, om det är en studie så bör man beakta att det inte är en särdeles hög inkomst man har under den tiden. Den här studien är, om det är en studie, dessutom relativt långgående.

Mig veterliggen har det belånats rätt avsevärda belopp (långt mer än akustiksanering inkl demontering kostat Bamsefar). Han har alltså ingen finansiering för studien.

Således är studien:

a) Omfattande och ekonomiskt egenfinansierad
b) Sker utanför universitetssfären (har ytterst svårt att tro att en studie som hanterar elsäkerhet på detta sätt är ett godkänt upplägg)

Således: Det är bara någon som vill ha uppmärksamhet, något han tacksamt får här. Igen.

Patrick82 skrev:Den svenska saker på väggen hörde hemma till min föregående personlighet som bodde i det samma rummet. Jag har inte besvärat att ta dem bort, därför att den tar för lång tid.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-07-27 14:15

Kaffekoppen

Klart att det inte är någon studie. Min uppfattning är att Patrick82 är som han är och att bamsefar är som han är och båda ska låtas vara så. Jag sätter också likhetstecken mellan tweaken.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-07-27 14:25

Flint skrev:Kaffekoppen

Klart att det inte är någon studie. Min uppfattning är att Patrick82 är som han är och att bamsefar är som han är och båda ska låtas vara så. Jag sätter också likhetstecken mellan tweaken.

Den enda gemensamma nämnaren mellan de två jag kan se är att de lägger pengar på sin hobby.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-07-27 14:29

Kaffekoppen skrev:Den enda gemensamma nämnaren mellan de två jag kan se är att de lägger pengar på sin hobby.

Och båda har kul med sin hobby. Det räcker.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-07-27 14:31

Räcker gott.

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2007-07-28 03:02

Detta dielectric emballage för den nybakade ”trefaldiga för lagrarERS pappers- tråden för bomull tejpar & skummar toaletten som pappers- rulle isolerade separat 1 ledare, Nordost Valhalla driver kabel” som göras den största förbättringen, jag har någonsin hört.

Efter mitt panka system och jag satte alla rester på däcka, isolerade gjorde jag amperena från varje annan och stjärnagrundstötning. Jag hörde ny bakre soundstage, men den lät lerigt från ett lamslagit system. Men jag kunde inte förneka den bakre soundstagen var djupare än någonsin för. Den Magix levitationfoten gör denna. Jag fick de samma förbättringarna, då jag tog bort transformatorerna för kraftverket P300 ut ur chassiet och satte varje överst av deras egna Magix. Och jag fick också den samma förbättringen, då jag tog bort den vibrerande toroiden ut från chassiet av riktlinjen DAC1, och pålagt överträffa av Magix. Båda av de tweaks som göras de största förbättringarna som jag har någonsin hört. Och nu, då jag isolerade varje ampere, kanalisera från varje annat, mig fick kanske en lika stor förbättring, men, sedan mitt system var näckt på däcka, mig hörde inte den riktigt.

Slå in min DACs Valhalla kabel med pappers- för ERS som göras igen mig, hör det. Den enorma och öppna soundstagen är mer svart och klareraren nu. Jag hör att nytt låter mig hörde aldrig för. Mitt panka system, men i stället jag avslutade upp med något som mycket var bättre, än för, av danande alla tweaks mig skrämmdes precis av att göra, och det bäst tinget allra, mitt system kostar nu en del av prissätta, än det gjorde för.

Utan min Valhalla som slås in i ERS, skyla över brister mitt system hade mindre low-level att specificera än för, men, efter jag avskilde de Valhalla ledarna och satte varje in i deras dielectric emballage för den egna ”trefaldiga för lagrarERS pappers- tråden för bomull, tejpa & skumma pappers- rullar för toaletten,” som mitt system har mer low-level att specificera än för mitt panka system.

Den inre riktlinjen DAC1 för förförstärkaren är inte dåligan. Min affärsvinstcellförförstärkare var bättre, men tweaksna som jag gjorde gjorda mycket större skillnader. Även med den billiga inbyggda förförstärkareinsidan DAC1 låter jag bättre förmiddagutfrågning än någonsin för. Denna DAC är endast $975. Tweaksna är var de verkliga förbättringarna kommer från.

This newly baked 'Triple layer ERS Paper cotton thread dielectric packing tape & foam toilet paper roll separately isolated 1 conductor Nordost Valhalla power cable' made the biggest improvement I have ever heard.

After my system broke and I put all the leftovers on the floor, I isolated the amps from each other and did star grounding. I heard new rear soundstage but it sounded muddy from a crippled system. But I couldn't deny the rear soundstage was deeper than ever before. Magix levitation feet does this. I got the same improvements when I removed the P300 Power Plant transformers out of the chassis and put each one on top of their own Magix. And I also got the same improvement when I removed the vibrating Toroid out from the chassis of Benchmark DAC1 and put on top of Magix. Both of those tweaks made the biggest improvements I have ever heard. And now when I isolated each amp channel from each other, maybe I got an equally big improvement, but since my system was nude on the floor I didn't hear it properly.

Wrapping my DACs Valhalla cable with ERS Paper again made me hear it. The huge and open soundstage is blacker and clearer now. I hear new sounds I never heard before. My system broke, but instead I ended up with something much better than before, just by making all the tweaks I was scared of doing, and the best thing of all, my system now costs a fraction of the price than it did before.

Without my Valhalla wrapped in ERS Paper my system had less low-level detail than before, but after I separated the Valhalla conductors and put each one into their own 'Triple layer ERS Paper cotton thread dielectric packing tape & foam toilet paper rolls' my system has more low-level detail than before my system broke.

The pre-amp inside Benchmark DAC1 is not bad. My Gain Cell pre-amp was better, but the tweaks I did made much bigger differences. Even with the cheap integrated pre-amp inside DAC1 I'm hearing better sound than ever before. This DAC is only $975. The tweaks are where the real improvements come from.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2007-07-28 04:05

Jag tycker det hela skulle ställas ut som installation på konstmuseum!

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2007-07-28 08:26

Jag tweakade en slutsteg med ett ford

Bild

Musiken är bra

--------------------------------------

Efter mitt panka system och jag satte alla rester på däcka, isolerade gjorde jag amperena från varje annan och stjärnagrundstötning. Jag hörde ny bakre soundstage, men den lät lerigt från ett lamslagit system. Men jag kunde inte förneka den bakre soundstagen var djupare än någonsin för. Den Magix levitationfoten gör denna. Jag fick de samma förbättringarna, då jag tog bort transformatorerna för kraftverket P300 ut ur chassiet och satte varje överst av deras egna Magix.

:lol: :lol: :lol:

Hur kan man bemöta sånna här inlägg seriöst?

Max Headroom:

Intressant reflektion.

Användarvisningsbild
matereo

Inläggav matereo » 2007-07-28 11:18

Självterapi för något kanske? 8O
from the beginning of our social awareness as kids we are taught to be mediocre, materialistic, two dimensional and limited. ;)

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2007-07-28 18:29

Kaffekoppen skrev:Är du säker på det? Alltså, om det är en studie så bör man beakta att det inte är en särdeles hög inkomst man har under den tiden. Den här studien är, om det är en studie, dessutom relativt långgående.

Mig veterliggen har det belånats rätt avsevärda belopp (långt mer än akustiksanering inkl demontering kostat Bamsefar). Han har alltså ingen finansiering för studien.

Således är studien:

a) Omfattande och ekonomiskt egenfinansierad

I wrote this for you, do you want a Swedish version?

My audiophile study

Before I started this hobby I was using cheap cordless headphones that were picking up radio channels. It was difficult to watch movies with radio in the background. Then I upgraded to corded Sennheiser HD590 headphones and heard more bass.

I was a skeptic and didn't believe in sources making a difference. But eventually after 18 months I wanted to know the truth, so I upgraded my Soundblaster Audigy2 soundcard into EMU0404 ($99), I didn't hear a difference. I switched back and forth and heard nothing. I asked in a forum what was going on. Someone said he could hear the difference easily. But I couldn't hear it!

So next I bought an amplifier because in the 18 months I was reading the Head-Fi forum I was a skeptic of amplifiers. I didn't understand why it would make a difference because I didn't need louder volume.
I bought a Corda HA-1 Mk1 headamp and didn't hear a difference. But now I was hearing radio channels again, the headamp was picking up radio channels through the female connectors on the back! I searched the Head-Fi forum and found others have had this problem and it was solved by buying shielded interconnects. For my whole life I have used all the cheapest cables I could buy, I have a whole box full of them. I always bought the cheapest.

So I didn't like the idea of spending a hundred for a cable. But since I wanted to know the truth, that's what I did. I bought the cheapest Van den Hul cable because it had 3 shields. I replaced my stock interconnect and the radio was reduced, but it wasn't completely gone. So at this point I was still a skeptic of sources and amps, but I had clearly heard that cables make a difference! So I kept searching and found that Outlaw PCA interconnect has better shielded connectors and was cheaper than the Van den Hul. So I bought the Outlaw cable. It worked, all the radio was finally gone from the music.

Then I upgraded my HD590 into AKG K501, I heard a huge difference. But I was still a skeptic of sources and amps.

Even when I didn't hear the radio anymore, it didn't feel good to listen to the same amp anymore. There could have been some subtle radio in the music that I couldn't hear. So I upgraded the amp into Graham Slee Solo. There was no radio even with the more expensive Van den Hul interconnect. And this time, I heard an improvement from an amplifier! I got more bass and detail. Years later I found it was because of the external power supply.

Since I didn't need shielded interconnects anymore with the new amp, I was more free to choose the cable I wanted. I searched around and found a used 0.5m Nordost Valhalla from eBay. Since I could sell it later for the same price, I bought it to try. I plugged it into my EMU0404 soundcard and amp. I heard a difference, everything sounded colder, there was less muddiness in the sound.

But still I was a skeptic of sources because I didn't hear a difference between them. So I decided to buy a Benchmark DAC1. When I first listened to it, I heard new sounds I never heard before.

Now I knew the truth and wanted more, much more. So I took out all my life savings ($30 000) from my bank and started spending it on audio. I upgraded my headphones into AKG K1000 and bought a Krell KAV-500i power amp because someone had recommended Krell at Head-Fi. But since Krell is expensive in Sweden, I had to import one. But the problem was the Krell couldn't be changed from 110volts into 230volts. I kept reading around and found that someone was using a PS Audio Power Plant to change the voltage, he said it was cheaper than sending the Krell to the factory for a voltage conversion. So I decided not to buy the Krell and was going to buy a tube amp because someone recommended it. But then I was browsing Audiogon and saw that one seller was selling both a Krell KAV-500i plus a P300 Power Plant! It was fate and I bought them both.

I listened to my new K1000 + Krell combo and I heard problems. It sounded very fatiguing and "metallic". Somewhere I had read that "power conditioning" makes it sound smoother but I didn't believe it. But since I already had a P300 Power Plant for my Krell amp, I thought why not try plugging my Benchmark DAC1 into it too, because it was for free!
I plugged the DAC1 into the P300 and heard an improvement in soundstage space. I couldn't believe it. Power conditioning made a difference! I changed from 60Hz into 90Hz and the soundstage got even bigger.

So then I started searching around and found people who used "power cords", since I already had a Nordost Valhalla interconnect why not get a power cord from the same manufacturer? I found a Nordost Vishnu power cord review and started reading it. In the same review there was Nordost Valhalla power cord for a crazy price, I never thought about ever buying that. I was browsing Audiogon and found someone who sold a couple Nordost Vishnus so I bought them. I could always sell them later if I didn't hear a difference.
I plugged the Vishnus into my system and everything got silky smooth, I could listen longer with less fatigue than before! I could also hear the smoothness of 320kbps mp3, the clarity of WAV scared me. I heard a difference and decided to upgrade all my mp3 albums to CDs. So I bought a Cary 303/300 CD player and dozens of CDs. When I first listened to the Cary I could hear more detail but I heard horrible sibilance, I couldn't listen to any albums that had vocals in it, it was impossible. The Cary has a tube output but it didn't help much, I couldn't listen to vocals anymore and I needed to search for albums that didn't have any vocals in them!

So I kept searching for ways to make vocals listenable. I bought a Nordost Valhalla power cord (a month after I got the Vishnu). I also replaced the stock K1000 headphone cable with Stefan AudioArt Hardwired K1000 cable, I tried to replace it myself because there was nobody else who could do it. I bought the cheapest soldering iron and solder from a store. I read a guide on the net on how to solder and started with my K1000 (I didn't bother to practice first). After a day my first soldering job was complete and I plugged them in. I turned my system on but the P300 Power Plant kept shutting itself off because of too much wattage (front display showed it). Later I found out that the voice coil insulation of the K1000 drivers had melted because of too much heat in the binding posts. I didn't know the tip of the soldering iron had to be kept tinned and clean. I was just pressing the tip of the iron against what I needed to solder and wondered why the tin I had beside it never melted.

So I needed to buy another pair of K1000, I found a retailer in Germany who would re-wire a new pair of K1000, so I sent my cable there.

In the meantime I had needed to use K501 headphones with my old Graham Slee Solo headamp.
My Nordost Valhalla power cord arrived in the mail and I plugged it in into my Cary. It made everything sound rich, warm and heavy. I couldn't believe it. The difference was much bigger than stock vs Vishnu. I could hear crazy bass.

After a week my new K1000 arrived and I connected it to my Krell KAV-500i. The sibilance was gone, I could listen to vocals again! So then I bought another Nordost Valhalla power cord because I was still using Vishnu for my Krell. I received the Valhalla and plugged it in. The improvement from replacing Vishnu with Valhalla for the Krell was the biggest I had ever heard. Suddenly I could hear new bass melodies and everything was faster than before. I heard a new world of low-level detail. I never liked bass before, but for the first time I loved it because it was so fast and complex.

Within 6 months I had turned into a believer of interconnects, amps, sources, power conditioners, power cords and headphone cables. Now I wanted more. So I kept searching around. I also saw skeptics in forums who didn't believe the tweaks I was using made a difference at all. But I had heard the improvements myself! Everytime I searched around for tweaks, I was having an open mind and ignored all the skeptics who didn't try it for themselves.

I was still a skeptic of things I never tried myself, and when I tried something, I kept getting surprised. Everytime I added a tweak into my system, the improvement was far bigger than I could ever imagine. Eventually I was using two P300 Power Plants and PS Audio Statement power cables to plug them into the wall.

I was still a skeptic of vibration isolation and was using a homemade stand made of a wooden board and plastic boxes. Because in the Cary manual it said you are not allowed to place the CD player on top of a power amp.
I bought a Solid-tech Rack of Silence expecting to hear the smallest improvement of all the tweaks, but instead it made the biggest improvement I had ever heard. Way bigger than anything else! I could hear different shades of sibilance in the vocals. Everything was blacker and bass was so solid it gave me headaches for two months.

I was still a skeptic of the power cord between power conditioner and wall. I thought it just needs to be shielded. But since I wanted to know the truth. I cut my Nordost Valhalla cables shorter and replaced the PS Audio cables. The improvement in detail was almost as big as the Rack of Silence! I couldn't believe it!

After I got used to the speed my system was complete. I didn't know what "synergy" meant but now I did! I didn't hear anything wrong. I didn't feel the need to upgrade anything else ever again.

But then I was in a forum still raving about the Nordost Valhalla power cord I bought a year earlier. Someone recommeded me to try the Valhalla speaker cable too. But since I had already spent all my life savings, I didn't have the cash. But then I found someone selling a single run Nordost Valkyrja speaker cable. I read the reviews and the performance seemed to be identical based on the specs. The Valkyrja had less conductors than Valhalla and the price per conductor was the same. Later I found that Valkyrja was a better design for headphones, but I also found out that the depth of the silver plating (78 vs 60 microns) gives a different flavor of sound even if the low-level detail performance is identical.

When I first listened to the K1000 + Valkyrja headphone cable I could hear a huge soundstage, everything was smoother, I could hear amazing bass information. It made the biggest improvement I had ever heard. Since I had pieces of Valkyrja left over I offered a test drive but the first one didn't like it because of "too much detail". Between the 2nd and 3rd test driver the cable was "lost in shipping". The 2nd one claims he never had time to listen to the cable in the 9 months he owned it, because he was "busy with school".

My system was complete but the problem was that my Krell power amp was using 150 watts. So then I downgraded it into a PS Audio GCC-100 amp. I was surprised the cheaper amp sounded cleaner with more low-level detail. I also found out that now my Benchmark DAC1 had more detail than my 4 times more expensive Cary CD player. My conclusion was because of a shorter signal path. Then I wondered, what would happen if I bypass things inside the new GCC-100 amp? And then a year long of tweaking began. Eventually I had mutilated everything except for the Krell amp that I had left inside a box near my bed.

I have cut open and modified the Nordost Valhalla cables, I have realized that Valhalla colors the sound, but in a good way. The longer the Valhalla is, the more coloration I hear. I experimented a long time and found that multiple conductors had less low-level detail than a single conductor. The single 16awg conductor was better in every way, except everything sounded thinner and more fatiguing.

When I bought the GCC-100 amp I had it modified by Underwoodhifi because it was the same price as a new unit anyway. I found a little ERS Paper inside it, I didn't know what it was. I was still a skeptic. How can little paper do anything? But why was it inside the amp for no reason? The modders must know something I don't. After I mutilated the amp I had ERS Paper left over. So I tried to wrap a few cm of it around my Valhalla power cord but everything sounded muddy, it was unbearable. It made a difference but i didn't like it because I got less detail and more muddiness. It didn't make sense, it should have given more detail.
But later I got an idea, what if separating the conductors of the Valhalla power cord from each other was the reason for the improved low-level detail and not the reduction of gauge size? So I thought about separating the ERS Paper a distance from the cable and it worked! I heard more low-level detail and clarity, no weaknesses. So I bought more and more ERS Paper and eventually I had more than 100 sheets. Still no weaknesses with ERS Paper, no muddiness or anything, just more low-level detail.

Later I experimented with vibration isolation again. I added multiple steps of Solid-tech Feet of Silence and was going to buy a dozen more of them. But then I saw a sale of Magix levitation feet and bought them instead. I heard new vocal information and resolution, but the background wasn't black anymore. I realized that Feet of Silence were coloring the sound, the background appeared to be blacker than neutral just because of a slight reduction of attack and decay. When I replaced the Feet with Magix the attack and decay was longer but the background wasn't black anymore. It made me wonder what was going on. It seemed like the Feet of Silence didn't "grip" the component, it was just loose which gave a boomy bass signature with edgy highs. I experimented with the rubber bands of the Feet and the bass sounded different. Using stiffer rubber bands made the upper bass stronger but the background wasn't as black anymore.

With the Magix levitation feet the bottom end sounds clean and open but something was missing. Later I tried Magix under my Cary CD player which I use as transport for my 4 times cheaper DAC. I could feel vibrations and a humming sound of my table everytime the Cary was turned on. I found the problem to come from the vibrating transformer inside the chassis. It was vibrating like crazy and the Magix levitation feet didn't stop the sideways vibrations. The Magix need to be perfectly balanced to stop the biggest vibrations. So I tried Feet of Silence again, the humming of my table was gone and no vibrations seemed to go through the Feet of Silence. But it sounded worse than Magix did, even when Magix was leaking the sideways vibrations.
So then I tried a combination of Feet of Silence and Magix, I got the best of both worlds. It sounded even little better than Magix on its own.

That was the last tweak I did before my 2nd audio system was complete. I was done with this hobby forever, and bought a new computer display for the rest of my money. I had the display for two days and didn't listen to audio, then I listened to my audio system again and it was broken. It felt like I had slowly climbed up a volcano and when I finally reached the top I fell down into the lava.

That was the true story of me as an audiophile. Right now I'm building my 3rd system from leftovers.

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2007-07-31 05:06

Mig denna för dig, skrev du önskar en svensk version?

Min audiophile studie

För jag startade denna hobby, använde jag billig sladdlös hörlurar som var plockning radiosände upp kanaliserar. Det var svårt till klockafilmer med radiosände i bakgrunden. Därefter förbättrade hörde jag bunden med rep Sennheiser HD590 hörlurar och mer bas-.

Jag var en skeptiker och trodde inte i källdanande en skillnad. Men slutligen efter 18 månader önskade jag att veta sanningen, så jag förbättrade min Soundblaster Audigy2 soundcard in i EMU0404 ($99), mig hörde inte en skillnad. Jag kopplade fram och tillbaka och hörde ingenting. Jag frågade i ett fora vad gick på. Någon sade att han kunde höra skillnaden lätt. Men jag kunde inte höra den!

Så därefter köpte jag en förstärkare, därför att i de 18 månaderna jag var läs- fora Huvud-Fi som jag var en skeptiker av förstärkare. Jag förstod inte varför den skulle gör en skillnad, därför att jag inte behövde mer hög volym.
Jag köpte en Corda HA-1 Mk1 headamp och hörde inte en skillnad. Men nu var jag utfrågning radiosände kanaliserar igen, headampen var plockning radiosände upp kanaliserar till och med de kvinnliga kontaktdonen på baksidaen! Jag sökte fora Huvud-Fi, och funnit andra har haft detta problem, och det löstes av den skyddade köpandet interconnects. För mitt hela liv har jag använt alla mest billig kablar som jag kunde köp, mig har en helhet att boxas mycket av dem. Jag köpte alltid det mest billig.

Så gillade jag inte idén av att spendera hundra för en kabel. Men, sedan jag önskade att veta sanningen, är det vad jag gjorde. Jag köpte den mest billiga Skåpbil håla Hul kabeln, därför att den hade 3 skyddar. Jag bytte ut mitt lagerför interconnect, och radiosände förminskades, men den var inte fullständigt borta. Så på denna peka mig var stilla en skeptiker av källor och ampere, men jag hade klart hört att kablar gör en skillnad! Så höll grundar var jag sökande och, att fredlösPCA-interconnecten har bättre skyddade kontaktdon och mer billig än skåpbilhålan Hul. Så köpte jag fredlöskabeln. Den fungerade, alla radiosände var slutligen borta från musiken.

Därefter förbättrade jag min HD590 in i AKG K501, mig hörde en enorm skillnad. Men jag var stilla en skeptiker av källor och ampere.

Även om jag inte hörde att radiosände anymore, anymore lyssnade den inte känselförnimmelsegodan till den samma amperen. Det kunde ha funnits något subtilt radiosände i musiken som jag inte kunde höra. Så förbättrade jag amperen in i Graham Slee solo. Det fanns inget radiosände även med den dyrare Skåpbil håla Hul interconnecten. Och denna tid, hörde jag en förbättring från en förstärkare! Jag fick mer bas och specificerar. Grundar år mer sistnämnd I den var på grund av utsidan driver tillförsel.

Sedan jag inte behövde skyddat interconnects anymore med den nya amperen, mig var friare att välja kabeln som jag önskade. Jag sökte omkring och grundar använda 0.5m Nordost Valhalla från eBay. Sedan jag kunde sälja den som var mer sistnämnd för, prissätter samma, mig köpte den försök. Jag pluggade det in i min soundcard EMU0404 och ampere. Jag hörde en skillnad, allt lät mer kall, där var mindre muddiness i det solitt.

Men stilla var jag en skeptiker av källor, därför att jag inte hörde en skillnad dem emellan. Så avgjorde jag köp en riktlinje DAC1. Då jag lyssnade först till den, hörde jag att nytt låter mig hörde aldrig för.

Nu visste önskade jag sanningen och mer, mycket mer. Så tog jag alla min livbesparingar ($30 000) från mitt packar ihop och startade ut att spendera det på ljudsignal. Jag förbättrade min hörlurar in i AKG K1000 och köpte en Krell KAV-500i driver ampere, därför att någon hade rekommenderat Krell på Huvud-Fi. Men, sedan Krell är dyr i Sverige, måste jag import en. Men problemet var Krellen kunde inte ändras från 110volts in i 230volts. Jag höll läsning omkring och grundar, att någon använde en PS-ljudsignalkraftverk för att ändra spänningen, honom sade att den var mer billig än överföra Krellen till fabriken för en spänningsomvandling. Så avgjorde var jag inte köp Krellen och det gående köp per röret ampere, därför att någon rekommenderade det. Men bläddrade sågar jag Audiogon och därefter att en säljare sålde både en Krell KAV-500i plus en kraftverk P300! Det var ödet, och jag köpte dem båda.

Jag lyssnade till mitt nytt K1000 + combo Krell, och jag hörde problem. Den lät mycket att trötta ut och ”metalliskt”. Någonstans hade jag läst att ”driva att villkora” gör den låter smootheren men jag inte trodde den. Men, sedan jag hade redan en kraftverk P300 för min Krell ampere, tänkte jag varför inte försök som för pluggar min riktlinje DAC1 in i den, därför att den var för fritt!
Jag pluggade DAC1EN in i P300en och hörde en förbättring i soundstageutrymme. Jag kunde inte tro det. Driva att villkora gjorde en skillnad! Jag ändrade från 60Hz in i 90Hz, och soundstagen fick även större.

Startade grundar jag sökande omkring och så därefter folk som använde ”driver binder med rep”, sedan jag hade redan en Nordost Valhalla interconnect varför att inte få en driva binda med rep från den samma producenten? Jag grundar en Nordost Vishnu driver binder med rep granskar och startade läsning det. I samma granska där var Nordost Valhalla driver binder med rep för ett galet prissätter, mig tänkte aldrig om någonsin köpande det. Jag bläddrade Audiogon och funnit någon som sålde en koppla ihop Nordost Vishnus, så jag köpte dem. Jag kunde alltid sälja dem som var mer sistnämnd, om jag inte hörde en skillnad.
Jag pluggade Vishnusen in i mitt system, och allt fick silkeslen slätar, mig kunde lyssna longer med mindre tröttar ut än för! Jag kunde också höra smoothnessen av 320kbps mp3, klarheten av WAV skrämmde mig. Jag hörde en skillnad och avgjorde att förbättra alla min album mp3 till CDs. Så köpte jag en Cary 303/300 cd och dussintals CDs. Då jag lyssnade först till Caryen som jag kunde höra mer specificera men, jag hörde förfärlig sibilance, mig kunde inte lyssna till några album, som hade vocals i den, det var omöjlig. Caryen har ett rör att tillverka, men den hjälpte inte mycket, kunde jag inte lyssna till vocals anymore, och jag behövde att söka för album som inte hade några vocals i dem!

Så höll jag sökande för att väg ska göra vocals listenable. Jag köpte en Nordost Valhalla driver binder med rep (en månad, efter jag fick Vishnuen). Jag bytte ut också headphonekabeln för lagerföra K1000 med Stefan AudioArt Hardwired kabel K1000, mig försökte att byta ut den jag själv, därför att det fanns inget annars vem kunde göra den. Jag köpte den mest billiga lödkolven och lödmetallen från ett lager. Jag läste en vägleda på det netto på hur man löder och startade med min K1000 (jag inte besvärade för att öva först). Efter en dag mitt första löda jobb var färdigt och, jag pluggade dem in. Jag vände mitt system på, men kraftverket P300 höll att stänga sig av på grund av för mycket wattage (bekläda skärm visade den). Mer sistnämnd I grundar ut att uttryckaspoleisoleringen av chaufförerna K1000 hade smältt på grund av för mycket värmer i bandet postar. Jag visste inte att spetsen av lödkolven måste att vara den hållen konserven och ren. Jag var precis tränga spetsen av stryka mot vad jag behövde att löda och undrat varför tinen som jag hade bredvid den smältte aldrig.

Så behövde jag köp som another parar av K1000, I grundar en återförsäljare i Tysklandet som skulle lägger in nya ledningar ett nytt parar av K1000, så jag överförde min kabel där.

I mellantiden hade jag behövt att använda hörlurar K501 med min gammala Graham Slee solo headamp.
Min Nordost Valhalla driver binder med rep ankommet i posta, och jag pluggade den in in i min Cary. Den gjorde allt solida rich, värme och skurkrollen. Jag kunde inte tro den. Skillnaden var mycket större än lagerför vs Vishnu. Jag kunde höra galen bas.

Efter en vecka min nya K1000 ankom och, jag förband den till min Krell KAV-500i. Sibilancen var borta, mig kunde lyssna till vocals igen! Så därefter köpte jag en annan Nordost Valhalla driver binder med rep, därför att jag var stilla genom att använda Vishnu för min Krell. Jag mottog Valhallaen och pluggade den in. Förbättringen från utbytning av Vishnu med Valhalla för Krellen var det störst som jag hade någonsin hört. Plötsligt kunde jag höra att nya bas- melodier och allt var snabbare än för. Jag hörde en ny värld av low-level specificera. Jag gillade aldrig bas för, men för den första tiden älskade jag den, därför att den var, så fastar och komplex.

Inom 6 månader hade jag vänt in i en troende av interconnects, ampere, källor, driver hårbalsamar, driver binder med rep och headphonekablar. Nu önskade jag mer. Så höll jag sökande omkring. Jag sågar också skeptiker i fora som inte trodde tweaksna som, jag använde gjorde en skillnad alls. Men jag hade hört förbättringarna jag själv! Everytime jag sökte omkring för tweaks, hade jag ett öppet varar besvärad och ignorerade alla skeptiker som inte gjorde försök det för dem.

Jag var stilla en skeptiker av saker som jag försökte jag själv aldrig, och, då jag försökte något, höll jag att få förvånad. Everytime jag tillfogade en tweak in i mitt system, var förbättringen långt större, än jag kunde någonsin föreställa. Slutligen använde jag två kraftverk P300, och PS-ljudsignalmeddelandet driver kablar för att plugga dem in i väggen.

Jag var stilla en skeptiker av vibrationsisolering och använde ett hemlagat stativ som gjordes av ett trä, stiger ombord, och plast- boxas. Därför att i den Cary handboken det sade, är du inte tillåten att förlägga cd överst av en driva ampere.
Jag köpte entech kugge av tystnad som förväntar att höra den minsta förbättringen allra tweaksna, men i stället gjorde den den största förbättringen som jag hade någonsin hört. Långt större än något annat! Jag kunde höra att olikt skuggar av sibilance i vocalsna. Allt var mer svart, och basen var så heltäckande som den gav mig huvudvärkar för två månader.

Jag var stilla en skeptiker av driva binder med rep driver between hårbalsamen och väggen. Jag tänkte den precis behov att skyddas. Men sedan jag önskade att veta sanningen. Jag klippte min kortare Nordost Valhalla kablar och bytte ut PS-ljudsignalkablarna. Förbättringen specificerar in var nästan så stor som kuggen av tystnad! Jag kunde inte tro den!

Efter jag fick van vid rusa, var mitt system färdigt. Jag visste inte vad ”synergy” betydde men jag gjorde nu! Jag hörde inte något orätt. Jag gjorde inte känselförnimmelsen behovet att förbättra något annat någonsin igen.

Men därefter var jag i ett fora som stilla yra om Nordosten Valhalla driver binder med rep mig köpte ett år tidigare. Någon recommeded mig försök den Valhalla högtalarekabeln för. Men, sedan jag hade redan spenderat alla min livbesparingar, hade jag inte kassan. Men därefter grundar jag någon som säljer en kabel för den singelkörningsNordost Valkyrja högtalaren. Jag läste granskar och kapaciteten som verkades för att vara identiskt baserat på specifikationerna. Valkyrjaen hade mindre ledare, än Valhalla och prissätta per ledaren var samma. Mer sistnämnd I grundar att Valkyrja var en bättre design för hörlurar, men I grundar också ut att djupet av försilvrapläteringen (78 vs 60 mikroner) ger en olik anstrykning av den solida om även de low-level specificerar kapaciteten är identiskt.

Då jag lyssnade först till K1000- + Valkyrja headphonekabel som jag kunde höra en enorm soundstage, var allt slätare, mig kunde höra fantastisk bas- information. Den gjorde den största förbättringen som jag hade någonsin hört. Sedan jag hade lappar av Valkyrja som lämnades över mig, erbjöd ett testadrev, men första inte gillade det på grund av ”specificerar för mycket”. Mellan 2nd och 3rd testa chauffören som kabeln var ”borttappad i sändnings”. 2nd fordrar honom hade aldrig tid att lyssna till kabeln i de 9 månaderna som han ägde den, därför att han var ”upptagen med skolar”.

Mitt system var färdigt, men problemet var att min Krell driver ampere använde 150 watt. Så därefter degraderade jag det in i en PS-ljudsignal GCC-100 ampere. Jag förvånades det mer billiga ampere lät mer ren med mer low-level specificerar. Jag grundar också ut att nu min riktlinje DAC1 hade mer att specificera än min 4 dyrare Cary för tider cd. Min avslutning var på grund av ett kortare signalerar banan. Därefter undrade jag, skulle vad händer, om jag kopplar förbi sakerinsida den nya GCCEN-100 ampere? Och därefter började ett år som var långt av tweaking. Slutligen hade jag lemlästat allt bortsett från Krellen ampere som jag hade lämnat insida en boxas nära min säng.

Jag har klippt öppet, och ändrat de Nordost Valhalla kablarna, har jag realiserat, att Valhalla färgar det solitt, men i en goda långt. Längre Valhallaen är, mer colorationen som jag hör. Jag experimenterade en lång tid och grundar att multipelledare hade mindre low-level att specificera än en singelledare. Ledaren för singeln 16awg var bättre i varje långt, undantar allt som läts thinner och trötta ut.

Då jag köpte GCCEN-100 ampere, hade jag den att ändras av Underwoodhifi, därför att den var samma prissätter som en ny enhet på något sätt. Jag grundar lite en pappers- insida för ERS det, mig visste inte vad det var. Jag var stilla en skeptiker. Hur kan lite pappers- göra något? Men why var det insida som amperen för inget resonerar? Moddersna måste veta att något jag inte gör. Efter jag lemlästade amperen, hade jag pappers- för ERS att lämnas över. Så försökte jag till sjalen som var några cm av det runt om min Valhalla, driver binder med rep, men allt låtit lerigt, var det outhärdligt. Det gjorde en skillnad, men jag gillade inte den, därför att jag fick mindre specificerar och mer muddiness. Den gjorde inte avkänning, det bör ha givit mer specificerar.
Men mer sistnämnd fick jag en idé, vad, om avskilja ledarna av Valhallaen, driver binder med rep från varje annan var resonera för det förbättrade low-level specificerar, och inte storleksanpassar förminskningen av mätinstrumentet? Så tänkte jag om att avskilja ERSEN skyler över brister en distansera från kabeln, och den fungerade! Jag hörde mer low-level för att specificera och klarhet, inga svagheter. Så köpte jag mer, och mer pappers- ERS och slutligen hade jag mer, än 100 täcker. Stilla inga svagheter med pappers- ERS, ingen muddiness, eller något, precis mer low-level specificerar.

Mer sistnämnd experimenterade jag med vibrationsisolering igen. Jag tillfogade multipel kliver av Fast-tech fot av tystnad och var det gående köp per dussin mer av dem. Men därefter sågar jag en rea av Magix levitationfot och som i stället köper dem. Jag hörde ny röst- information och upplösning, men bakgrunden var inte svart anymore. Jag realiserade, att foten av tystnad färgade det solitt, bakgrunden verkade att vara mer svart än friläge precis på grund av en obetydlig förminskning av attack och att förfalla. Då jag bytte ut foten med Magix attacken och förfaller var längre men, bakgrunden var inte svart anymore. Den gjorde mig mirakel- vad gick på. Den verkade lik foten av tystnad ”grep inte” det del-, det var precis lös som gav ett boomy bas- häfte med lättretliga kickar. Jag experimenterade med de rubber musikbanden av foten, och basen lät olikt. När du använder mer styv rubber musikband gjorde det övrebas- starkare, men bakgrunden var inte som svart anymore.

Med den Magix levitationfoten avslutar bottnen låter fullständigt och öppnar, men något var saknad. Mer sistnämnd försökte jag Magix under min Cary cd som jag använder som transport för min 4 tider mer billig DAC. Jag kunde känselförnimmelsevibrationer och ett surr som var solitt av mitt bordlägga, everytime Caryen vändes på. Jag grundar problemet för att komma från den vibrerande transformatorinsidan chassiet. Det vibrerade likt galet, och den Magix levitationfoten stoppade inte vibrationerna åt sidan.

Det Magix behovet perfekt att balanseras för att stoppa de största vibrationerna. Så försökte jag fot av tystnad igen, bordlägger surr av mitt var borta, och inga vibrationer verkade för att gå till och med foten av tystnad. Men den lät värre, än Magix gjorde, även om Magix läckte vibrationerna åt sidan.
Så därefter försökte jag en kombination av fot av tystnad, och Magix, fick jag det bäst av båda världar. Den lät även lite bättre än Magix på dess eget.

Det var den sist tweaken som jag gjorde, för mitt 2nd ljudsignalsystem var färdigt. Jag gjordes med denna hobbyför evigt och köpte en ny datorskärm för vila av min pengar. Jag hade skärmen för två dagar och lyssnade inte till ljudsignal, då lyssnade jag till mitt ljudsignalsystem igen, och det var brutet. Det klädde med filt något liknande som jag hade långsamt klättrat upp en vulkan och då jag nedde slutligen det bästa mig avverkar besegrar in i lavaen

Det var den riktiga berättelsen av mig som ett audiophile. Högert nu mig förmiddag som bygger mitt 3rd system från rester.

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Byggande upp vibrationsisoleringen

Inläggav Patrick82 » 2007-07-31 05:30

Day1

DAC1 - > 3x Magix

VS

DAC1 - > 3x Magix - > fot 4x av tystnad - > upphängninghyllan - > diskett 4x av tystnad

Första intryck: Större och mer åtsittande bas. Mindre muddiness av basen, men stilla större och med mer får effekt. Mer rusar och upplösning. Mer low-level specificera. Mer röst- information. Mer svärta. Allt låter mer hög.

Första intryck 2: Mig extra bas- transients för förmiddagutfrågning. De var inte där för. Det finns mer bas- transients, därför att en ny värld av low-level specificerar har öppnat upp, och den nya världen är klar och inte lerig. De nya bas- transientsna, som visades, är åtsittande och fastar. De störer inte med vila av musiken. Det finns bättre varva. Tystnaden låter är klar, även om låter högt leker.

Day2

Jag märkte, att 3 Magix inte fungerar goda, 4 är nödvändig!
Då jag använde 3 Magix, kunde jag höra det solida häftet av isoleringen under den. Efter jag satte en annan Magix under DAC1EN, fick jag mer low-level specificerar och smoothness, därför att foten av tystnadhäftet förminskades.

Jag experimenterade också med amperen, har jag 1 Magix under varje ICEpower enhet, I-förmiddag genom att använda kabel som drar för att balansera den på disketten, men den är inte att göra perfekt, så isoleringen under den är viktig.

Ampere - > 1x Magix - > 3x Magix - > foten 3x av tystnad lät samma eller förbättrar lite än Amp-> 1x Magix - > 3x Magix.

Men skillnaden mellan ampere - > 1x Magix - > fot 3x av tystnad och ampere - > 1x Magix - > 3x eller 4x Magix var lätt att höra.

Med den combo Magixen + fot var allt mer svart, och vitare, gav den illusionen av snabbare bas- transients. Var mer skärpa, men den tröttade ut efter en stund, specificerar de low-level betonades från edginessen, men, när det fokuserade på musiken den lät något liknande, var förfaller något saknad från attacken och.

Med den combo Magixen + Magix var allt slätare med omkring det samma low-level specificerar, men det var inte den betonade något liknande med foten av tystnad. Allt låter mer full därför att attacken och förfaller är längre. Det gör vocals solid mer realistisk.

Då jag använde Magix + 3x Magix, fick jag värre low-level specificerar än Magix + fot 3x av tystnad. Men med Magix + 4x Magix fick jag det mest low-level specificerar.
Jag försökte också Magix + 8x Magix, och den lät omkring samma som Magix + 4x Magix! Skillnaden var hörbar mellan 3, och 4 Magix, 4 är det bäst.

Bild

Bild

Bild

Day1

DAC1 -> 3x Magix

VS

DAC1 -> 3x Magix -> 4x Feet of Silence -> suspension shelf -> 4x Disc of Silence

First impressions: Bigger and tighter bass. Less muddiness of bass, but still bigger and with more impact. More speed and resolution. More low-level detail. More vocal information. More blackness. Everything sounds louder.

First impressions 2: I'm hearing extra bass transients. They weren't there before. There are more bass transients because a new world of low-level detail has opened up, and the new world is clear and not muddy. The new bass transients that appeared are tight and fast. They don't interfere with the rest of the music. There is better layering. Quiet sounds are clear even when loud sounds are playing.

Day2

I noticed that 3 Magix doesn't work good, 4 is needed!
When I used 3 Magix I could hear the sound signature of the isolation beneath it. After I put another Magix under the DAC1, I got more low-level detail and smoothness because the Feet of Silence signature was reduced.

I also experimented with the amp, I have 1 Magix under each ICEpower module, I'm using cable pulling to balance it on the disc, but it isn't perfect, so the isolation beneath it is important.

Amp -> 1x Magix -> 3x Magix -> 3x Feet of Silence sounded the same or little better than Amp-> 1x Magix -> 3x Magix.

But the difference between Amp -> 1x Magix -> 3x Feet of Silence and Amp -> 1x Magix -> 3x or 4x Magix was easy to hear.

With the Magix + Feet combo everything was blacker and whiter, it gave the illusion of faster bass transients. The was more sharpness but it was fatiguing after a while, the low-level detail was emphasized from the edginess, but when focusing on the music it sounded like something was missing from the attack and decay.

With the Magix + Magix combo everything was smoother with about the same low-level detail, but it wasn't emphasized like with the Feet of Silence. Everything sounds fuller because the attack and decay is longer. It makes vocals sound more realistic.

When I used Magix + 3x Magix I got worse low-level detail than Magix + 3x Feet of Silence. But with Magix + 4x Magix I got the most low-level detail.
I also tried Magix + 8x Magix, and it sounded about the same as Magix + 4x Magix! The difference was audible between 3 and 4 Magix, 4 is the best.

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2007-07-31 09:09

Vilket översättningsprogram han än använder, så kan vi konstatera att det är ett av de sämre.

ear speakers

gå i ax högtalare

Ett översättningsprogram måste ta hänsyn till frekvensen av ord, och ska absolut inte göra val av denna typ!

Jag har inte fått bevisat att detta är på riktigt, än, jag är ledsen. Jag tror Patrick82 driver med oss.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2007-07-31 10:51

Ursäkta mig, men är det bara jag som tycker det ser rent ut sagt för jävligt ut? Och jag tror inte att han är gift. Ser ju till och med värre ut än hemma hos mig.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Nästa

Återgå till Generellt om hifi