Sanny X skrev:Svårt att uttrycka sig i skrift efter lite vin...
Samma här.
Moderator: Redaktörer
Sanny X skrev:Svårt att uttrycka sig i skrift efter lite vin...
m_persson79 skrev:Kul intiativ!!
Nej, det var av andra skäl jag blev oänskad och som jag inte vill nämna då det redan är mer än väl mycket snack och tråkigheter spritt runt det forumet. Du kommer inte hitta anledningen heller eftersom de posterna är raderade av en moderator.m_persson79 skrev:Läste EKK-tråden, du KAN väl inte blivit bannad p.g.a. den!?
Kaffekoppen skrev:Jag har skrivit till dem och klargjort att om de står fast vid 6 månadersavstägningen är jag inte intresserad av att bidra där framöver.
KnappastSanny_X skrev:Kaffekoppen skrev:Jag har skrivit till dem och klargjort att om de står fast vid 6 månadersavstägningen är jag inte intresserad av att bidra där framöver.
Deras förlust, så du ökar aktiviteten här?
Vee-Eight skrev:För att återknyta till ämnet;
Idén om att börja i liten skala är smart. Föreläsningar skulle jag se fram emot, det är för få av dem som det är på mässor. På DIY Gbg senast så var Bo Hansson riktigt intressant, så det funkar absolut!
subjektivisten skrev:Otroligt bra förslag. Så kanske det kan göra så rummen blir lite mer optimala så man får ett hum hur sakerna låter? Bra tänkt BB
i skrev:Mycket bra och roligt förslag.
Hur är det tänkt att funka ekonomiskt, undrar en okunnig ?
Antar att den största kostnaden är lokalerna ?
Vad är det för krav på dom ? Måste de vara centralt o s v ?
Vee-Eight skrev:Som sagt, DIY Gbg har varit mkt lyckade. Tyvärr så är det en renodlad DIY-mässa, men jag ser inget som talar emot att man borde kunna släppa in vanlig hifi, såsom konsumenternas egna anläggningar. Mkt av det som visats där har haft fokus på tanken bakom bygget, filosoferandet och just det enskilda intresset, inte bara just bygget som sådant. Sedan har det inspirerats mkt med musik då man demat med det man gillar bäst. Jag har själv haft mina uppgraderade Carlsson OA51.3 där, samt en vevgrammofon. Båda fall är eg renoveringar och uppdateringar, inga egentliga hemmabyggen. En idé är att bolla dessa tankar med Bernt Jansson på Hififorum som brukar vara den som håller i alltsammans.
edit:
Ändrade faktafel.
Sanny_X skrev:Vi kanske skulle börja i liten skala med "Faktiskt-träffar" och se hur stort intresset är? Till att börja med bara en "söndagsfika på stan" för att se om folk verkligen vill träffas IRL. Blir det bra uppslutning kan man ju ta disskusionen där och bygga vidare.
jom8993 skrev:Tycker somsagt att iden är mycket bra,om man börjar i liten skala så kanske intresset sprider sig som ringarna på vattnet,
Låt säga att man kan anordna något mindre och mer frekvent återkommande (tex varje kvartal) med olika "teman" ,själv missade jag Ingvar Öhmans som jag kunde läsa på en tråd mycket intressanta föreläsning som anordnades för något år sedan,tyvärr.
Om träffarna inte blir för stora så blir det mera personliga tillställningar och det kanske avspeglar sig på Faktiskt när medlemmarna lär känna varandra mera personligt?
.
Kaffekoppen skrev:m_persson79 skrev:Kul intiativ!!
Ja, det är jättekul om det här går vägen![]()
BB, om du drar igång detta skall jag hjälpa till med att sprida budskapet och vara behjälplig på de sätt du önskar stöd. Jättekul att lokalfrågan kan lösas, det känns som det största hindret.
BB skrev:i skrev:Mycket bra och roligt förslag.
Hur är det tänkt att funka ekonomiskt, undrar en okunnig ?
Antar att den största kostnaden är lokalerna ?
Vad är det för krav på dom ? Måste de vara centralt o s v ?
...
Själv tycker jag nog att vi som tillverkar produkter skall bidraga med en rejäl slant, runt 10kKr per utställare eller så...
Beträffande lokalernas geografiska läge så tror jag nog att det är en demokratifråga där forummedlemmarnas önskemål i största möjliga omfattning bör tas tillvara. Föreslår att det eventuellt upprättas en kommité som begär in offerter...
Mvh //BB
Kaffekoppen skrev:BB,
Vilken organisation och tågordning har du skissat på/kan du se behövs?
Jag tycker att det låter som en utmärkt idé. Jag kommer vara på resande fot i två veckor, men är definitivt intresserad av att hjälpa till - iallafall om vi blir några stycken.BB skrev:Kaffekoppen skrev:BB,
Jag tror att det vore bra om vi som tycker att detta vore en rolig utmaning, kunde sammanstråla och dra upp riktlinjer för hur det skulle kunna förverkligas, förslagsvis genom ett förutsättningslöst möte över en fika.
Kanske en första kontakt kan äga rum mellan oss som bor inte alltför långt ifrån Stockholm?
Man kan givetvis tänka sig fler geografiska centra där andra möts och diskuterar, för att sedan försöka kondensera ut och lägga upp riktlinjer.
En möjlig väg?
//BB
phloam skrev:Finns inte nån forumit-DJ som kan spinna lite vax - med den skillnaden att man för omväxlings skull får höra det via en stor fet hifi i stället för nåt dassigt PA? Tänk X antal stofiler och nördar som stuffar på improviserat dansgolv, vilken syn
Harryup skrev:phloam skrev:Finns inte nån forumit-DJ som kan spinna lite vax - med den skillnaden att man för omväxlings skull får höra det via en stor fet hifi i stället för nåt dassigt PA? Tänk X antal stofiler och nördar som stuffar på improviserat dansgolv, vilken syn
Mmm, bara killar, påminner mig om en helt annan typ av klubb.
phloam skrev:Dresscode: Läder?Nej, jag vet, konstruktörskostym a la IÖ?
Jag kom just på en helt ny dimension inom tweak/ormoljevärlden.... hifi-kläder!!! "Denna kombination av äkta nepalskt linne som vävts samman med guldtrådar på 0,000047 mikrometer, i kombination med vår nya ERS-papperskostym, garanterar en sublim upplevelse helt fri från elektrostatisk freoninterferens" (Kom ihåg var ni hörde det först)
Kaffekoppen skrev:Jag tycker att det låter som en utmärkt idé. Jag kommer vara på resande fot i två veckor, men är definitivt intresserad av att hjälpa till - iallafall om vi blir några stycken.BB skrev:Kaffekoppen skrev:BB,
Jag tror att det vore bra om vi som tycker att detta vore en rolig utmaning, kunde sammanstråla och dra upp riktlinjer för hur det skulle kunna förverkligas, förslagsvis genom ett förutsättningslöst möte över en fika.
Kanske en första kontakt kan äga rum mellan oss som bor inte alltför långt ifrån Stockholm?
Man kan givetvis tänka sig fler geografiska centra där andra möts och diskuterar, för att sedan försöka kondensera ut och lägga upp riktlinjer.
En möjlig väg?
//BB
Dessutom är det alltid trevligt att träffas!
jom8993 skrev:Kul att du skapar en god stämmning och kommer med konstruktiva förslag hur man ska utveckla vårat,
för dom flesta ett fritidsintresse och dom få branch människor som vill delge sitt kunnande under icke så kommersiella former.
phloam,
undrar bara om du hade en "gul" brandbil eller cement i sandlådan när du var liten pojke och ville leka,
när du har denna attityd som förhoppnigsvis myndig person?
Kaffekoppen skrev:Låter bra BB. Ett liknande initiativ som finns på hf (som inte längre önskar min medverkan) och det är väldigt uppskattat.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster