eller gör jag nåt fel
vad har vi isånnafall för vettiga försteg att välja emellan? jag vet ett tag mclaren försteg som är mycket snyggt..men är det bra?[/i]
Moderator: Redaktörer
Titta hur nästa generation ser ut. Verkar oerhört lovande...Haakan_W skrev:tror det blir en 2807a faktiskt...den verkar lovande...
6400spänn ink frakt från germanien...
kan deras rumseq vara lika bra under 100hz som velodyne sms1?
Kaffekoppen skrev:Titta hur nästa generation ser ut. Verkar oerhört lovande...Haakan_W skrev:tror det blir en 2807a faktiskt...den verkar lovande...
6400spänn ink frakt från germanien...
kan deras rumseq vara lika bra under 100hz som velodyne sms1?
Haakan_W skrev:3808 lät intressant.....verkar ha mer avancerad dsp vilket intresserar mig...tror ni deras variant är lika bra som velodyne sms1
Haakan_W skrev:tackar för ett informativt inlägg bamsefar!
Haakan_W skrev:hur fasen får man reda på om denon 2807 är verksam under 63hz....det är ju en förutsättning...nån som vet redan nu? jag tänkte närmligen beställa en idag annars
alltså jag har alltid stört mig på att när man kör ren stereo och ser film så verkar en del av basen försvinna till lfe kanalen? alltså inte mixas in i stereoljudet....och eftersom jag planlägger att köra stereo med sub och jag ser mycket film så bör jag alltså skaffa ett flerkanalsförsteg som stödjer lite roligare format?
eller gör jag nåt fel
Haakan_W skrev:alltså jag har alltid stört mig på att när man kör ren stereo och ser film så verkar en del av basen försvinna till lfe kanalen? alltså inte mixas in i stereoljudet....och eftersom jag planlägger att köra stereo med sub och jag ser mycket film så bör jag alltså skaffa ett flerkanalsförsteg som stödjer lite roligare format?
eller gör jag nåt fel
kan inte någon förklara varför det blir så? är jag till 100% tvingad att ha ett flerkanalsförsteg för att få "rätt" ljud?
Bamsefar skrev:
För att svara på din sista fråga, om du är hänvisad till ett flerkanalssteg så är svaret antagligen: Beror på din DVD-spelare.
Om din DVD kan mixa ned ljduet från 5.1 till PCM (dvs vanlig digital format som t.ex. en vanlig CD ligger lagrad i) så kan du lika gärna köra med en integrerad förstärkare. Men det kräver ju då såklart att dina huvudhögtalare är kapabla att återge låga frekvenser.
Bamsefar skrev:Men om man nu sneglar på en SMS-1 så varför inte köpa en Velodyn DD-12 direkt - då ingår mjukvaran från SMS-1 och bas med mera. Inte i Ino Audio teritorium direkt, men det är rätt så jäkla bra ändå.
screen skrev:Fast jag förstår forfarande inte varför du sålde Morellosarna Haakan om du nu ändå är på jakt efter fullregister igen, kanske bara sugen på nytt eller?![]()
Mvh Björn//
Användare som besöker denna kategori: Skrote och 31 gäster