Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Det är på visst vis mer skoj med små saker som impar än gigantiska som inte impar.
Audix skrev:Har ändrat åsikt genom åren. Numera skulle jag helst inte se några hifiprylar alls. Det bara distraherar...
Mayro skrev:äsch .. Varför skall det alltid jämföras nåt litet av bra kvalitet med nåt större med dålig sådan kvalitet?
Ungefär som varje gång man ser jämförelsen mellan system. Då tar man alltid ett bra spelande litet system som inte ens KAN ställa till med problem PGA dom egenskaper som krävs för problem skall infinna sig är bortkompromissade.. Sedan jämför man med oftast ett dåligt uppställ med nåt helst känt svindyrt där egenskaperna är rent sjukt felmixade för rum ,,och ägare med kanske..
Nä MM.. Bättre upp vet ja..
nl1970 skrev:Audix skrev:Har ändrat åsikt genom åren. Numera skulle jag helst inte se några hifiprylar alls. Det bara distraherar...
Kan du inte mörklägga rummet helt? då behöver du ju inte bry dig om hur grejorna ser ut
Haakan_W skrev:Strauss skrev:I vardagsrummet ska det vara smått och osynligt, i musikrummet/biorummet ska det vara stort och svulstigt så man fattar att det är grymma prylar
exakt vad jag tänkte skriva...nästintill ordagrannt
phloam skrev:Jag fattar ingenting. I Biorummet är det väl för det första mörkt, sen att kunna se högtalare, slutsteg osv vore ju enormt störande. Tänk en riktig biograf med synliga högtalare, hur fel vore inte det?
Tvärtom säger jag, i vardagsrummet kan hifin gott vara en del av möblemanget, medan det i biosalongen inte ska synas nånting av vare sig projektor eller ljudanläggning. Bara skärm, stor fet skärm med passande jordbävningsljud. Eller?!
IngOehman skrev:Vad tycker du - skall högtalare (eller andra hifi-grunkor) vara stora och snygga eller små och osynliga?
Vh, iö
- - - - -

Max_Headroom skrev:Högtaleriet ska se bra ut. Gärna stort. NNords K2or är ett bra exempel.
Apparterna ska vara utföra i 19" rack-format och gärna också inrymda i ett sådant rack.

meanmachine skrev:Min bror![]()
![]()
Det är en 18" Adire Maelstrom.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster