Moderator: Redaktörer
Haakan_W skrev:prelon är nog den prisvärdaste av alla hittils...10lappar för ett riktigt kompetent försteg samt ett bra delningsfilter till basen...
fan jag måste beställa ett tror jag
Haakan_W skrev:köper bara en om det går att implementera en dac så mitt bioljud inte blir lidande
Bamsefar skrev:Haakan_W skrev:köper bara en om det går att implementera en dac så mitt bioljud inte blir lidande
Jag frågar igen, vad är det för fel i de inbyggda i din DVD-spelare ?
Vad är vinsten med att stoppa in en DAC i försteget speciellt som det inte finns på reportoaren och således kräver en hel del utveckling...
Haakan_W skrev:Bamsefar skrev:Haakan_W skrev:köper bara en om det går att implementera en dac så mitt bioljud inte blir lidande
Jag frågar igen, vad är det för fel i de inbyggda i din DVD-spelare ?
Vad är vinsten med att stoppa in en DAC i försteget speciellt som det inte finns på reportoaren och således kräver en hel del utveckling...
oj såg inte...men alltså morellosteget har ju bara rca kontakter då kan man väl inte ta ut pcm?
UrSv skrev:Haakan_W skrev:tappar jag inte lfe kanalen då?
Nä, bas finns med vid tvåkanal ut såvitt jag fattat det.
bosco skrev:Bas finns med, men bara den som finns i frontarna (det "ska" vara motsvarande ljud i LFE-kanalen). Därför blir ljudnivån på basen lägre vid tvåkanals filmtittning. Jag vet inte om det finns nån DVD-spelare som kan mixa ihop LFE-kanalen till tvåkanal. Man tycker ju att det borde funka så.
Är det därför Öhmans filter har en +6dB knapp?
Mikael2 skrev:Ja just det, John Curl är det
Piotr skrev:Enligt egen uppgift så är J.Curl inte tät alls. Han jobbar som inhyrd designer och har det rätt knapert i sin lya där han sitter och löder...
säkert en takvåning i NY på 220kvm!
/Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster