Moderator: Redaktörer
Igen, har du kollat kablarna i din högtalare? Inne i förstärkaren? Eller sett vad det är för billiga kablar i en studio, där vi snackar flertalet 100 meter som ljudet går innan det är klart på plattan.:
Nej, det tycker jag inte! För den är inte det!
Hur jag vet det? Därför att det inte går att höra skillnad.
dwain1 skrev:Jag har verkligen inget emot ni som inte hör skillnad på kablar. Men för helvete låt oss som hör skillnad få göra det utan en massa trams. Varför ska vi behöva ställa oss i ert led? Ni kan väll för fasen ställa er i vårt led för vi har rätt å ni har fel. Ni måsste vara en sammling döva människor som inte kan höra skillnad på kabel. Att ni ens håller på med denna hobby är skummt då nu uppenbart har fel på både öronen å eran stereo.
Känns det bra å få höra något sådant? Nehe trodde väll det. Förstår ni hur trött vi är på att hela tiden får höra hur fel vi har?
perstromgren skrev:Mayro skrev:Musikåtergiving i hemmiljö är en mycket enkel applikation för en kabel
ajajajaj vad fel du har här..Du snackar massa skit helt enkelt..
Edit. jag citerade enbart en av alla dina dumheter du vräker ur dig
Då har vi nått nivån den här diskussionen brukar nå. Jag drar mig sakta ur...
meanmachine skrev:Nattlorden.
ÄR det inte enklel kabalologi att man med en kabel alltid har ett filtrer och att kabeln endast är en del i filtret och att denna kan väljas att bli kapacitiv eller induktiv eller så nära mitten som möjligt? vilket betyder att en anläggning kan kryddas lite eller neutraliseras lite med kablar som är designade.
matereo skrev:Mayro, du håller väl med om att det är ett förbannat otyg av handlare att lura på intet ont anande hifi noviser dyrkablar för ibland över 10% av priset, med motiveringen att det ger dem mer än tex en finare ljudkälla, högtalare osv.?
meanmachine skrev:Din post lät lite mer nedlåtande.
Nattlorden skrev:meanmachine skrev:Din post lät lite mer nedlåtande.
Det var mer ett försök till "här står skåpet, sluta leta".
matereo skrev:Mayro, du håller väl med om att det är ett förbannat otyg av handlare att lura på intet ont anande hifi noviser dyrkablar för ibland över 10% av priset, med motiveringen att det ger dem mer än tex en finare ljudkälla, högtalare osv.?
Mayro skrev:men men. Efterfrågan finns. Annars hade dom inte varit där i det blå som sagt var.. och marknaden styr och jag tänker då inte delta i hifikomunism via sitta med o klaga överallt..
Mayro skrev:matereo skrev:Mayro, du håller väl med om att det är ett förbannat otyg av handlare att lura på intet ont anande hifi noviser dyrkablar för ibland över 10% av priset, med motiveringen att det ger dem mer än tex en finare ljudkälla, högtalare osv.?
Sedan detta med "lura på". Det ville jag ta separat..
jag tar ju resolut enbart mina högst egna vägar tacksam jag har praktisk erfarenhet att utfinna hyfsat bra saker UTAN pröjsa ihjäl mig..
dwain1 skrev:Å en annan sak det dära testet där man kan tjäna pengar om man hör skillnad. Ni måsste ju vara totalt bakom skorstenen om ni verkligen tror att det testet är seriöst. Om det hade varit det minsta seriöst så hade man inte vunnit den mängden pengar så är det bara.
Piotr skrev:Dessutom..tror du alla puristbolag som släpper välljudande skivor kör med hundratals meter av olämplig kabel på inspelningssidan? Hur N'sync och Enrique Iglesias produceras har väl inte så där megastort intresse för en audiofil..?
Mayro skrev:.För kablar skall inte vara tonkontroller i så mening som sagt vilket ofta verkar vara det man "tror" från skeptikersidan..![]()
Mvh
Tobbe
Mayro: Tror du inte ganska många har läst randis test? Uppenbarligen är det så att vi tolkar den olika, då kan du ju inte komma och säga att det är uppenbart att testen är riggad att inte påvisa skillnader när det är många som fattat precis vad testen går ut på. Att bevisa hörbara skillnader som inte går att förklara med L, R, C som kan verka som tonkontroller eller ger nivåskillnader.läs Radis test så inser du att det ALDRIG går att "vinna där" pga den är så tillrättalagd för att INTE grejas oavsett vad...
Martin skrev:Mayro: Tror du inte ganska många har läst randis test? Uppenbarligen är det så att vi tolkar den olika, då kan du ju inte komma och säga att det är uppenbart att testen är riggad att inte påvisa skillnader när det är många som fattat precis vad testen går ut på. Att bevisa hörbara skillnader som inte går att förklara med L, R, C som kan verka som tonkontroller eller ger nivåskillnader.läs Radis test så inser du att det ALDRIG går att "vinna där" pga den är så tillrättalagd för att INTE grejas oavsett vad...
Haakan_W skrev:Mayro skrev:.För kablar skall inte vara tonkontroller i så mening som sagt vilket ofta verkar vara det man "tror" från skeptikersidan..![]()
Mvh
Tobbe
om dom inte är det så är det ju ingen skillnad mellan kablar?
men jag håller meddom ska inte vara tonkontroller
hur man använder kablarnas olika konstruktioner och därigenom deras förmågor att "trycka" på lite nyanser här o var..För kablar skall inte vara tonkontroller i så mening som sagt vilket ofta verkar vara det man "tror" från skeptikersidan..
Mayro skrev:subjektivisten
läs Radis test så inser du att det ALDRIG går att "vinna där" pga den är så tillrättalagd för att INTE grejas oavsett vad....
Dessutom är det en affärsidee till 100% och ingen direkt seriös test.. Den tjänas stålar på helt enkelt..Den är en delbilaga i branschens mediaflöde .. En av hudratusentals andra i andra riktiningar o håll..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster