bläddrade i high fidrlity

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2007-08-02 11:05

Piotr: Du har rätt i att det handlar om varför det hörs skillnad på kablar. Och vi vet varför till en viss del L, C, R, glappkontakt och suggestion tex. Men vi vet inte ifall skineffekt, magnetostriktion och tvärimpedansmodulation påverkar ljudet hörbart i någon kabel tänkt eller använd för hifi. Det vi vet om fenomenen idag talar snarare för motsatsen, att det normalt är för små fenomen för att uppfattas av hörseln. Alltså om man tar ett helhetsgrepp på det elektriska och psykoakustiken. De tillför inte tillräckligt med distorsion helt enkelt hos en vanlig sketen kabel som vem som helst använder. L, C, R och glappkontakt kan ju däremot tillföra hörbar distorsion där de sitter som elektriska komponenter.

edit: Jag tänker att någonstans måste man ju förstå och få en känsla för när man har stött på en återvändsgränd att tekniskt förklara de stora skillnader som väldigt många audiofiler upplever mellan kablar. Det har ju undersökts väldigt mycket om tex skineffekten och många har försökt koppla skineffekt till hörbarhet av kablar med olika tankesätt att om kanske det ena och kanske det andra men ingen har lyckats visa att det är något man ganska lätt kan höra eller ens höra överhuvudtaget.
Senast redigerad av Martin 2007-08-02 11:13, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2007-08-02 11:12

nin:
Igen, har du kollat kablarna i din högtalare? Inne i förstärkaren? Eller sett vad det är för billiga kablar i en studio, där vi snackar flertalet 100 meter som ljudet går innan det är klart på plattan.:

Ja det har jag för jag har själv löddat dit dem. Dom kostar 1000kr metern och gjorde underverk både när det gäller öppenhet renhet och framförallt rumsinformation.

Nej, det tycker jag inte! För den är inte det!

Hur jag vet det? Därför att det inte går att höra skillnad.

Okej men det står ju för ditt tyckande att dom inte får skriva det eller hur?
Jag har en väldigt enkel lösning på detta köp inte tidningen å framförall läs den inte. Detta är vad doktorn ordinerar.

Å nr 2 du kan inte påstå att det inte går att höra skillnad. Däremot kan du påstå att du inte hör skillnad. Lägg märke till skillnaden. Det finns folk som hör skillnad thats it. Å ja kom nu dragandes med er gammla sillmjölk om upp till bevis. Jo man tackar. Jag blir så fruktansvärt trött på detta. Var lite öppensinnig för sjutton. Varför kan inte folket som hör skillnad på kablar få göra det?
Å en annan sak det dära testet där man kan tjäna pengar om man hör skillnad. Ni måsste ju vara totalt bakom skorstenen om ni verkligen tror att det testet är seriöst. Om det hade varit det minsta seriöst så hade man inte vunnit den mängden pengar så är det bara. Folk är inte då dumma att dom vill bli av med sina pengar. Finns ju faktiskt folk med enorm tur och om en sådan får för sig å göra testet å vinner?

Åter igen så blir man deppig denna hobby är inte mer än bara dynga. Rena skiten bara en jäkla massa dumheter. Kasst ärligt som blir man rent ut sagt rasande. Jag har verkligen inget emot ni som inte hör skillnad på kablar. Men för helvete låt oss som hör skillnad få göra det utan en massa trams. Varför ska vi behöva ställa oss i ert led? Ni kan väll för fasen ställa er i vårt led för vi har rätt å ni har fel. Ni måsste vara en sammling döva människor som inte kan höra skillnad på kabel. Att ni ens håller på med denna hobby är skummt då nu uppenbart har fel på både öronen å eran stereo.

Känns det bra å få höra något sådant? Nehe trodde väll det. Förstår ni hur trött vi är på att hela tiden får höra hur fel vi har?
:)
Jag spelar på ett par konservburkar och en biggpackburk

Praise The Lord nu har uppgraderingen kommit. Jag har fått ärva ett kastrullock från min kära morfar

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2007-08-02 11:14

Om ledarna inte sitter stumt tillsammans kommer magnetkraften mellan dom att förändra avtåndet och därmed blir väl även kapacitans och induktans modulerat vid höga nivåer. Om det är hörbart är kanske osäkert, som det mesta i kabelväg, men det behövs i alla fall inget high tech för att få ledarna stumt hopkopplade till varandra.

F.ö. skulle det vara kul om i.ö. ville kommentera min fråga från några sidor längre bak i tråden.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2007-08-02 11:16

men det behövs i alla fall inget high tech för att få ledarna stumt hopkopplade till varandra.
Exakt min poäng!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2007-08-02 11:18

dwain1 skrev:Jag har verkligen inget emot ni som inte hör skillnad på kablar. Men för helvete låt oss som hör skillnad få göra det utan en massa trams. Varför ska vi behöva ställa oss i ert led? Ni kan väll för fasen ställa er i vårt led för vi har rätt å ni har fel. Ni måsste vara en sammling döva människor som inte kan höra skillnad på kabel. Att ni ens håller på med denna hobby är skummt då nu uppenbart har fel på både öronen å eran stereo.

Känns det bra å få höra något sådant? Nehe trodde väll det. Förstår ni hur trött vi är på att hela tiden får höra hur fel vi har?
:)

jaja... det är ingen som påstår att man inte hör skillnad på olika sorters ljuddesignad kabel.. tillför man medvetet fel så klart det tillförs så stora fel att det hörs. Detta bör sortera in under benämningen "filter" istället för under "transmissionlänk".

Kablar gjorda för att inte höras mer än nödvändigt är de som folk menar på inte hörs.

Äpplen och päron... så det gäller att ha ordning i sin biologi...
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-08-02 11:22

perstromgren skrev:
Mayro skrev:
Musikåtergiving i hemmiljö är en mycket enkel applikation för en kabel

ajajajaj vad fel du har här..Du snackar massa skit helt enkelt..

Edit. jag citerade enbart en av alla dina dumheter du vräker ur dig

Då har vi nått nivån den här diskussionen brukar nå. Jag drar mig sakta ur...

Bra det så slipper man läsa en sådan mängd "vet hur det är snack" som du avlossar totalt utan veta vad du snackar om i praktiken...

Ditt sätt att skriva gör bara folk med mer praktiskt erfarenhet som mig tex förbannad då du i princip påstår vi är inbilska snubbar enbart...

Lär dig för sjutton skriva mindre besserwissrigt så slipper du folk blir irriterad på dig..
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-08-02 11:26

Mayro:
Jag förväntar mig mer ödmjukhet än detta, från din sida. Du bör ha uttryckt det mindre buffligt.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2007-08-02 11:27

dwain1: Jag tror de flesta har svårt att ta till sig sånt där att insinuationer om att man är döv mm. Det faller på sin egen orimlighet om man börjar få kläm på hur det här med hörseln funkar att det inte är något speciellt med själva hörseln som gör att vissa upplever stora skillnader mellan kablar.

Många har tex gått från att uppleva stora skillnader mellan kablar till att inse att de misstagit sig, de har helt enkelt lyssnat på ett annat sätt innan. Andra har kanske gått andra vägen. Det är inte hörselförmågan det hänger på utan det sitter i inställningen till lyssning helt uppenbart, det tror jag alla inser oavsett åsikt/inställning.

Användarvisningsbild
matereo

Inläggav matereo » 2007-08-02 11:35

Mayro, du håller väl med om att det är ett förbannat otyg av handlare att lura på intet ont anande hifi noviser dyrkablar för ibland över 10% av priset, med motiveringen att det ger dem mer än tex en finare ljudkälla, högtalare osv.?
from the beginning of our social awareness as kids we are taught to be mediocre, materialistic, two dimensional and limited. ;)

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-08-02 11:36

Nattlorden.

ÄR det inte enklel kabalologi att man med en kabel alltid har ett filtrer och att kabeln endast är en del i filtret och att denna kan väljas att bli kapacitiv eller induktiv eller så nära mitten som möjligt? vilket betyder att en anläggning kan kryddas lite eller neutraliseras lite med kablar som är designade. :)
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2007-08-02 11:41

meanmachine skrev:Nattlorden.

ÄR det inte enklel kabalologi att man med en kabel alltid har ett filtrer och att kabeln endast är en del i filtret och att denna kan väljas att bli kapacitiv eller induktiv eller så nära mitten som möjligt? vilket betyder att en anläggning kan kryddas lite eller neutraliseras lite med kablar som är designade. :)

Var det inte precis det jag skrev? :wink:

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-08-02 11:52

Din post lät lite mer nedlåtande. :wink:

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-08-02 11:53

matereo skrev:Mayro, du håller väl med om att det är ett förbannat otyg av handlare att lura på intet ont anande hifi noviser dyrkablar för ibland över 10% av priset, med motiveringen att det ger dem mer än tex en finare ljudkälla, högtalare osv.?

Jag anser att kabelmarknaden totalt spårat ur i prissättning....därom råder INGEN tveksamhet alls.. priserna är ju rent larviga..

ocker är ord som jag måste tillgripa för att mer exakt berätta vad jag anser om priserna i gemen utan utpeka någon exakt här o var.. Dom alla är i det blå i alla fall.

Däremot funktion.. Där är det beroende på konstruktion skillnader som jag anser är reella samt fullt för mig nödvändiga för att KUNNA ens tweeka in ett system att låta bra i mina öron..

och det är då folk sätter sig på höga hästar och påstår jag och andra som anser kablarna ha stor vikt mer än enbart föra signalen fram inte vet vad jag snackar om som den ovan av mig komenterade snubben. Det är då jag "ryter ifrån" med samma stil fast inte inlindat..

V8án
Jag anser det bättre att man säger till direkt så kan folk sluta sitta med dålig stil vidare. Då kan diskutioner svänga mot trevligare omgående..OM han inser varför man surnar till vill säga..

och nu kan han "inse" att han INTE bör sitta med sin mästrande stil över oss med mer praktisk erfarenhet .. Så ger han enbart oss med erfarenheter i praktiken plats med respekt så är det nog inga problem alls att umgås..Jag är nämligen egentligen mindre bufflig OM man läser vad karln säger än han är..Där är den lustiger poäng man kan se OM man väljer att se saken från två sidor än enbart en sida..
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2007-08-02 11:54

meanmachine skrev:Din post lät lite mer nedlåtande. :wink:

Det var mer ett försök till "här står skåpet, sluta leta". :wink:

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-08-02 11:56

Nattlorden skrev:
meanmachine skrev:Din post lät lite mer nedlåtande. :wink:

Det var mer ett försök till "här står skåpet, sluta leta". :wink:

:lol: :lol: :lol:
härlig humor där nattlorden

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-08-02 12:05

matereo skrev:Mayro, du håller väl med om att det är ett förbannat otyg av handlare att lura på intet ont anande hifi noviser dyrkablar för ibland över 10% av priset, med motiveringen att det ger dem mer än tex en finare ljudkälla, högtalare osv.?

Sedan detta med "lura på". Det ville jag ta separat..

Oavsett att JAG anser priserna likna ocker för MIN ekonomi så kan jag inte säga att DET ÄR SÅ..

För det finns kunder som har bättre ställt än jag vilka inte alls anser att en kabel som passar dom för 100000 kr är dyr.. Dom anser den ju kanske även som billig..

Handlarna "lurar inte på" någon vad jag vet sina kablar. oftast eller alltid som JAG VET så har folk fått själva prova och sedan handlat..

och då det gäller det dyrare sortimentet vet jag att KUNDERA är osedvanligt pipiga om att det skall stämma exakt som DOM vill för dom skall ens överväga köp..

Asså. Vad jag försöker säga är väl att min erfarenhet vilken är från BÅDA sidor staketet om man säger så.. Ja den är att detta med kablars säljande och köpande är en rätt samansatt historia som inte går att kalla att ena sidan lurar den andra..

Däremot den totala prisättningen i branschen . Den anser jag börja utan tvekan likna ocker ... och detta torde inte vara en hemlighet för alla som LÄSER vad jag anser och inte valt att tro dom vet..

För priser har jag ideligen kritiserat hårt hårt..

men men. Efterfrågan finns. Annars hade dom inte varit där i det blå som sagt var.. och marknaden styr och jag tänker då inte delta i hifikomunism via sitta med o klaga överallt..

jag tar ju resolut enbart mina högst egna vägar tacksam jag har praktisk erfarenhet att utfinna hyfsat bra saker UTAN pröjsa ihjäl mig.. :lol:

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-08-02 12:15

Om nu kablar inte har någon betydelse undrar jag hur man kom fram till att Ekk var så bra. :?

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-08-02 12:17

Mayro skrev:men men. Efterfrågan finns. Annars hade dom inte varit där i det blå som sagt var.. och marknaden styr och jag tänker då inte delta i hifikomunism via sitta med o klaga överallt..

:mrgreen:

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
matereo

Inläggav matereo » 2007-08-02 12:23

Mayro skrev:

Sedan detta med "lura på". Det ville jag ta separat..

jag tar ju resolut enbart mina högst egna vägar tacksam jag har praktisk erfarenhet att utfinna hyfsat bra saker UTAN pröjsa ihjäl mig.. :lol:

Jag begriper ditt resonemang, fast det jag är inne på är sk. hifi-noviser som kanske tom köper sin första anläggning och leds att tro att märkeskablage i dom oftast lägre prisklasser de rör sig i är väsentligare än 30-50% mer på högtalare och ljudkälla.

När det gäller dyrare system så menar jag utan att ta ställning till både kabelkosmetika och ev. ljuddifferenser så gör tex inte 10000 kronor i ett 100tkr paket lika mycket som 10% på tex. högtaleri i 10-30 tusenkronors paket-spannet.
from the beginning of our social awareness as kids we are taught to be mediocre, materialistic, two dimensional and limited. ;)

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-08-02 12:26

dwain1 skrev:Å en annan sak det dära testet där man kan tjäna pengar om man hör skillnad. Ni måsste ju vara totalt bakom skorstenen om ni verkligen tror att det testet är seriöst. Om det hade varit det minsta seriöst så hade man inte vunnit den mängden pengar så är det bara.

Det är seriöst!!
Så istället för sprida vidare felaktigheter, kolla upp lite saker innan. Så bara fixa detta nu då, eftersom du anser dig kunna det.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-08-02 12:27

Piotr skrev:Dessutom..tror du alla puristbolag som släpper välljudande skivor kör med hundratals meter av olämplig kabel på inspelningssidan? Hur N'sync och Enrique Iglesias produceras har väl inte så där megastort intresse för en audiofil..?

Trams enligt mig. Vi hade nyss en som jobbar i studio och räkna upp att nästan 1000 meter hinner musiken gå genom billiga kablar innan det är på plattan. Sorry, du har inga som helst bevis för dina påstående. Hur skulle det vara om du drog till Randi och fixa detta, eftersom du verkar ha något som ingen annan har.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-08-02 12:38

min erfarenhet är väl att just i entry level så KAN bättre konstruerade kablar utgöra en stor skillnad..Så där är det väl bara bra att handlarna berättar om detta.. Sedan om dom säljs via handlare eller via DIYande är skit samma.. men handlaren måste förtjäna sitt levebröd och därmed blir en nätis för 100-150 kr via DIY en nätis som kostar hos handlaren sedan alla fått en slant ink staten 1000-1500 kr i kost..

Sedan en sak.
OFTA här då man börjar titta i saker vi talar om lite djupare så är det enty level kunderna "ni" talar om.. "Dom" med små system utan egen erfarenhet..

Ett problem är då SAMMA sätt att "närma sig" dessa snubbar används för att "närma sig" tex mig där inte direkt egna erfarenheter saknas..Samt där inte direkt någon kan "lura på" via "tuggande" i en butik..Eller varthelst det är. Hajar ni krocken som är ofrånkomlig här :lol:

Så aningen mer nyanserad diskution med mindre läxande i gemen. Samt börja se VEM man faktiskt skriver till eller om skulle bespara en massa tramsiga bråk..För sitter en snubbe som Perstromgren och mässar massa saker som han gör så kommer det svar på tal ifrån i alla fall mig..Jag gillar inte att det skall sitta folk och tala om för mig vad jag hör eller inte hör.. Jag deltar gärna i att UTREDA vad jag hör eller inte hör.. och EFTER det diskuterar jag gärna och med stor inlevelse vad man upplevt..

Så som sagt. Sättet man närmar sig erfarnare folk avgör klimatet man får svår på..För närmar man sig med sättet att fólk inget vet eller kan så..Ja då blir det trubbel ..Vilket är helt enkelt inget kostigt utan högst normalt..

men matero.. Denna text gäller inte dig här egentligen. utan mer almänt sett .. :wink: Så du vet..

mvh
Tobbe

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-08-02 12:49

subjektivisten

läs Radis test så inser du att det ALDRIG går att "vinna där" pga den är så tillrättalagd för att INTE grejas oavsett vad....

Dessutom är det en affärsidee till 100% och ingen direkt seriös test.. Den tjänas stålar på helt enkelt.. :lol: Den är en delbilaga i branschens mediaflöde .. En av hudratusentals andra i andra riktiningar o håll..

Man måste "ta in allt man"..Och kan sedemera via egna erfarenheter OM man är intreserad av att skapa egen referencebank med kunskap själv utprova sakerna och sedan välja vad man under den nivå av kunskap man är erfarenhetsmässigt kan ha som sin reference..

Sådant går inte att läsa in subjektivisten. man måste själv prova.

Däremot kan inläst matrial från ALLA håll tas in i sin egen sedemera test eller bedömmning.. kalla det vad man vill..

men Randis sk test ger jag inte mycket för. Läste den förut och orkar inte traggla igeom regelverkaet igen för exakt utpeka ditt o datt. utan tar enbart den generella sågningen jag gjorde då för länge sedan som utgångspåunkt så beghöver ingen fråga exakt om något ifrån en mil text som avlevereras för att INTE testen skall klaras av...Den är inte i närheten ens av hur man använder kablarnas olika konstruktioner och därigenom deras förmågor att "trycka" på lite nyanser här o var..För kablar skall inte vara tonkontroller i så mening som sagt vilket ofta verkar vara det man "tror" från skeptikersidan.. :wink:

Mvh
Tobbe

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2007-08-02 12:53

Mayro skrev:.För kablar skall inte vara tonkontroller i så mening som sagt vilket ofta verkar vara det man "tror" från skeptikersidan.. :wink:

Mvh
Tobbe

om dom inte är det så är det ju ingen skillnad mellan kablar?

men jag håller med :) dom ska inte vara tonkontroller

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2007-08-02 12:57

läs Radis test så inser du att det ALDRIG går att "vinna där" pga den är så tillrättalagd för att INTE grejas oavsett vad...
Mayro: Tror du inte ganska många har läst randis test? Uppenbarligen är det så att vi tolkar den olika, då kan du ju inte komma och säga att det är uppenbart att testen är riggad att inte påvisa skillnader när det är många som fattat precis vad testen går ut på. Att bevisa hörbara skillnader som inte går att förklara med L, R, C som kan verka som tonkontroller eller ger nivåskillnader.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-08-02 13:03

Martin skrev:
läs Radis test så inser du att det ALDRIG går att "vinna där" pga den är så tillrättalagd för att INTE grejas oavsett vad...
Mayro: Tror du inte ganska många har läst randis test? Uppenbarligen är det så att vi tolkar den olika, då kan du ju inte komma och säga att det är uppenbart att testen är riggad att inte påvisa skillnader när det är många som fattat precis vad testen går ut på. Att bevisa hörbara skillnader som inte går att förklara med L, R, C som kan verka som tonkontroller eller ger nivåskillnader.

Nä klart det. Jag glömde ju att "NI" sitter inne med "Sanningen" vi skall utgå ifrån då vi diskuterar.. tex min "sanning" bör inte ens få vara med. För den säger att testmetoden är felaktig samt tillrättalagd i sin utformning..
Du vet. Det man vill läsa in läser man in. medans en annan person med annan infallsvinkel samt erfarenhet läser in nåt helt annat.. :wink:
Senast redigerad av Mayro_inaktiv 2007-08-02 13:05, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-08-02 13:05

Haakan_W skrev:
Mayro skrev:.För kablar skall inte vara tonkontroller i så mening som sagt vilket ofta verkar vara det man "tror" från skeptikersidan.. :wink:

Mvh
Tobbe

om dom inte är det så är det ju ingen skillnad mellan kablar?

men jag håller med :) dom ska inte vara tonkontroller

Du missade ju 8O

hur man använder kablarnas olika konstruktioner och därigenom deras förmågor att "trycka" på lite nyanser här o var..För kablar skall inte vara tonkontroller i så mening som sagt vilket ofta verkar vara det man "tror" från skeptikersidan..

:lol: :lol:

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2007-08-02 13:10

men det blir ju samma sak som en tonkontroll? för jag greppar inte vad du menar faktiskt (nej jag bråkar inte :))

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2007-08-02 13:11

Mayro: Det du bör fråga dig är om det finns något egenintresse att säga din sanning utan att ge argument för den så att vi åtminstone kan förstå varför du tror som du gör?

Att bara säga: Metoden är uppenbarligen skit! eller Om man läser testen så ser man ju att den är kass! osv. Det är ju det din argumentation bygger på. Hur tror du att någon ska kunna ta till sig det? Det hela blir ju lätt meningslöst och ser mest otrevligt ut.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-08-02 13:20

Mayro skrev:subjektivisten

läs Radis test så inser du att det ALDRIG går att "vinna där" pga den är så tillrättalagd för att INTE grejas oavsett vad....

Dessutom är det en affärsidee till 100% och ingen direkt seriös test.. Den tjänas stålar på helt enkelt.. :lol: Den är en delbilaga i branschens mediaflöde .. En av hudratusentals andra i andra riktiningar o håll..

Helt felaktigt. Det är inte alls tillrättalagt utan är precis så det skall vara. Och seriöst är det verkligen. Det är snarare folk som klagar på han som är väldigt oseriösa.

30 år och inte en enda kan fixa dessa skillnader som påstås (som vi inte redan lätt förklarar med lite mätningar) säger ju det mesta. Endast folk som är extremt trångsynta och "hjärntävttade" av flum hifi, inser att detta säger det mesta.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi