meanmachine skrev:Med tanke på bråket i kabletråden insåg jag att det skulle vara ganska roligt att höra vad ni alla på detta forumet använder själva i eran stereo.
Jag använder förnärvarande
Audioquest Diamondbak som signalkabel

Samt en Jantech 1,5mm2 till högtalarna i ena stereon samt PAD elementa på signalsidan

Samt en konstig kabel som heter mogami 4mm2 på högtalar sidan..Har funderat på att igen testa Ekk på denna men det kommer lite senare isf.
Vad använder du? Gärna också varför.

Purist audio har jag själv provat- det är svårt att hitta en mera färgande kabel - byt!
Nej, du får naturligtvis använda vad du vill, men jämför gärna din PAD mot sk. " sämsta sortens skitkabel" - du kommer att uppleva en klart hörbar skillnad, men, detta beror tyvärr på att PAD-kabeln färgar hörbart. ( Sätt en kort adapterkabel mellan cd och förstärkare, lyssna hur det låter innan du kopplat in PAD-kabeln, lyssna sedan med. Är det skillnad färgar PAD-kabeln hörbart. )
Sedan kanske du föredrar en färgande kabel, undertecknad föredrar ju t.ex en viss frekvensgångstilltning ( a´la´linn ) på högtalarna.
Var och en söker ju ljudnirvana på sitt sätt.
Jo, förresten, vad använder jag själv då ? Efter att ha genomgått en kabelresa genom tiden sitter jag nöjd med- Lampsladd.
V.H. Richard.