Moderator: Redaktörer
JTarnstrom skrev:Fullständigt hopplöst att försöka instruera sambon i vilken ordning allt ska ske (och varför ska jag pracka på henne sådana lösningar när det enda hon vill är att lyssna på musik).
Naqref™ skrev:Ellist med en brytare och 6 uttag funkar bra utom med gnälliga slutsteg.

millow skrev:MEd Monsters större nätfilter så har man ingångar för alla sina saker och de startas i rätt ordning bara genom en liten knapp. Dessutom får man ren ström och åskskydd. Inte illa...
Slår åskan ner så pajjar filtret och skyddar dina apparater och du får ett helt nytt från Monster.
JTarnstrom skrev:millow skrev:MEd Monsters större nätfilter så har man ingångar för alla sina saker och de startas i rätt ordning bara genom en liten knapp. Dessutom får man ren ström och åskskydd. Inte illa...
Slår åskan ner så pajjar filtret och skyddar dina apparater och du får ett helt nytt från Monster.
En sån där kan jag ju ta på firman
Tärnström
Nefilim skrev:JTarnstrom skrev:millow skrev:MEd Monsters större nätfilter så har man ingångar för alla sina saker och de startas i rätt ordning bara genom en liten knapp. Dessutom får man ren ström och åskskydd. Inte illa...
Tärnström
Och försvara dig gentemot revisorn?
JTarnstrom skrev:Nefilim skrev:JTarnstrom skrev:millow skrev:MEd Monsters större nätfilter så har man ingångar för alla sina saker och de startas i rätt ordning bara genom en liten knapp. Dessutom får man ren ström och åskskydd. Inte illa...
Tärnström
Och försvara dig gentemot revisorn?
Det är ju datorerna som ska kopplas in på den där.
Tärnström
Hetsporren skrev:Skönt att slippa slå på slutsteget manuellt hela tiden, nu kan jag sköta allt med C372:s systemfjärr. 2 x 150 watt räcker och bli över redan det, liksom...
http://www.hifinews.com/content/this.html
Mr_Ekan skrev:Har inte slått av 208:an på några månader nu...
Ljudkrav skrev:Läs detta om ngn funderar på att köpa begagnad Nad C372:
http://naddisplay.com/safety.asp?p=SE
Mvh Ljudkrav
Hetsporren skrev:Mr_Ekan skrev:Har inte slått av 208:an på några månader nu...
Miljösvin!
Ljudkrav skrev:Läs detta om ngn funderar på att köpa begagnad Nad C372:
http://naddisplay.com/safety.asp?p=SE
wayfarer skrev:Hetsporren skrev:Mr_Ekan skrev:Har inte slått av 208:an på några månader nu...
Miljösvin!
och i alla fall inte helt billigt. Min 208 drar lite över 200 W bara av att vara påslagen. Musikspelande på inte allt för hög nivå ger bara några enstaka watt i ökad förbrukning. Så det kostar ju någon krona om dagen. Men Mr_Ekan har kanske eluppvärmning av huset.
wayfarer skrev:Min 208 drar lite över 200 W bara av att vara påslagen...
Hetsporren skrev:Snyltläste testen de gjorde av följande startfält ((svenska) priser inom parentes): Arcam DiVA A70 (8800 kr), Cambridge Audio Azur 740A (7000 kr), Creek Audio Evolution (6900 NOK), Myryad Z140 (£500) och NAD C372 (7000 kr). C372 vann testen helt överlägset (fick 70% i deras ljud-betygskala, tvåan fick 60% och de andra 40-50%).
Detta firade jag förresten i dag med att sälja av slutsteget C272, så nu står en kritikerrosad Nad-duo kvar i Oppli-bänken! Skönt att slippa slå på slutsteget manuellt hela tiden, nu kan jag sköta allt med C372:s systemfjärr. 2 x 150 watt räcker och bli över redan det, liksom...
http://www.hifinews.com/content/this.html
Moment-23 skrev:Jag har läst artikeln och jag är lite oförstående till recencentens kritik mot just cambridge stärkaren. Han skriver att cambridgen lät oengagerande utom just vad gällde rytm och timing...
Vad mer behövs för att en stärkare ska vara engagerande då?
Hetsporren skrev:Moment-23 skrev:Jag har läst artikeln och jag är lite oförstående till recencentens kritik mot just cambridge stärkaren. Han skriver att cambridgen lät oengagerande utom just vad gällde rytm och timing...
Vad mer behövs för att en stärkare ska vara engagerande då?
Att den inte färgar. Att den är välupplöst. Att den har kraftresurser. etc.
Richard skrev: Angående testen om Nadförstärkaren: Om du vill ha ett transparent ljud säger en test i en kommersiell hifitidning tyvärr ingenting.
Tvärtom, favoriseras ofta grejor som komprimerar eller låter allmänt trevligt ( läs: icke korrekt ).
Hetsporren skrev:Richard skrev: Angående testen om Nadförstärkaren: Om du vill ha ett transparent ljud säger en test i en kommersiell hifitidning tyvärr ingenting.
Tvärtom, favoriseras ofta grejor som komprimerar eller låter allmänt trevligt ( läs: icke korrekt ).
Du har inga fler öppna dörrar att sparka in? När du ändå är igång, menar jag...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster