Richard skrev:Jag vill inte att du skall bli mer förbannad än nödvändigt, matereo!
Nödvändigt för att du skall förstå att vissa saker, om man vill komma ett så sant ljud, troget " high fidelity", faktiskt.se ,kan bevisas rent objektivt! Det är inget konstigt med det!
Vissa saker kan bevisas. det är INTE frågan om personligt tyckande och smak. EKK är ofärgande vid rimliga längder.
Det jag vänder mig mot är när man börjar tala om sanning, sanning för vem? Den sanna tron, den sanna vetenskapen eller den sanna kabeln???

Sann transparens? Vad är det? Den allmängiltigt sanna och objektivt verifierbara upplevelsen, hur är den
Richard skrev:Kabelbranschen är en, för tillverkarna, oerhört lukrativ branch, med oerhörda avanser för företagen. Detta för att lurendrejeri av konsumenten snarare är legio än undantag.
Här är jag med dig, fast det finns an massa andra områden som. tex kontakter, pickuper och tonarmar där bondfångeriet är väldans utbrett med.
Richard skrev:Därför måste jag ju få upplysa om detta, om folk blir förbannade ber jag litet försiktigt om ursäkt för detta. Men, de som anser att jorden är platt , eller insinuerar det, måste påtalas att dom tyvärr har fel
Sedan är det NATURLIGTVIS så att det står var och en helt fritt att krydda sin anläggning med diverse försämringar, i form av apparater/kablar som försämrar signalen i olika grad..
Som sagt vad som är rätt och fel i andras upplevelse sammanhang är inte din eller min sak att avgöra, möjligen att nogrannt förklara vad som får oss att ticka och njuta maximalt.
Richard skrev:Eftersom undertecknad själv genomgått en hifiresa från det ena till det andra hållet, vet jag numera att vägen till en sann återgivning av originalet i hemmiljö står att finna med ofärgade produkter. Inget konstigt alls med detta.
Hur vet du att resan är slut på något område? Det vore väl trist om man kom dit hän!? Man ska inte missunna andra att göra resor i musikens och ljuduplevelsens världar bara för att man själv skådat ljuset i det vita EKK höljet ju.