Jag börjar tröttna på min nuvarande stereo (framförallt högtalarna, som är modell BILLIGA inköpta på Ljudia när jag var mkt yngre).
Hursomhelst är jag inte speciellt insatt i hi-fi och ljud, och behöver således lite hjälp på vägen.

Först skulle jag vilja fråga om ngn vet något mer om min förstärkare, som är en Harman/Kardon A-401 (rörförstärkare). Ärvde den av mina föräldrar, och vet absolut ingenting om kvalité osv (och har sökt men ej hittat ngt).
Hursomhelst.
Detta är ett sparprojekt, alltså ingenting som skall inhandlas direkt (fattig student).
Jag är beredd att lägga ungefär 14-15k på förstärkare + högtalare, men kommer gärna undan billigare (begagnat kanske är ett vettigt alternativ, vet inte riktigt?).
Jag lyssnar först och främst på rockbaserad musik (progressiv rock, 60-tal/psych) men även ibland på elektroniskt samt annat. Är mer eller mindre en allätare. Ett klart och tydligt ljud samtidigt med möjlighet att spela högt samt med bra bas är ett krav.

I nuläget har jag mest tittat runt lite på olika försäljares hemsidor (bland annat på Dali Blue-serien av högtalare samt någon Thule-förstärkare i lägre prisklassen), men jag vet ju egentligen inte vad som är bra? Bäst vore väl att få lite allmäna tips och råd, och sedan kanske besöka närmsta hifi-affär och provlyssna lite.
Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!
mvh Jonas