Moderator: Redaktörer
frestr skrev:Hej på er
Lite ny här – men tänkte kolla med er om det är någon som redan har hunnit konfrontera Marantz nya Legendary-serie?
Recensionerna i de stora hifitidningarna är ju barn-stormers och det är rätt feta omdömen.
Jag skrev lite mer om det här på:
http://tooyoungtodieold.wordpress.com/2007/08/14/het-high-end-mmm-marantz-i-love-you%e2%80%a6/
Är de här på gång till Sverige? Har någon av er varit på någon av mässorna och lyckats lyssna av dessa pjäser? Och i sådana fall – verkar det så bra som rapporterna talar om?
/F – en färsk höstprimör på Faktiskt
rhenrics skrev: Skulle aldrig köpa det där hellre än Krell, Pass Labs, eller andra feta amerikanska produkter. Ser ju ut som skit dessutom.
Syntesis skrev:Dedär har ju funnits ett bra tag vid dethär laget?
Jag tycker hursomhelst att de är riktigt snygga och feta. Ljudet är säkert också toppklass, har dock inte hört de under kontrollerade förhållanden än.
Ragnwald skrev:Marantz har för länge sedan förstört sitt goda varumärke, ur highendaspekt (sent 70-tal). Helt enkelt oreparabelt.
Att japsen fortfarande tror att de kan förknippa status till sitt varumärke i dag, är beklämmande.
frestr skrev:Men, vi behöver nog inte bekymra oss – att ändra människors uppfattning om ett varumärke är görbart. Både positivt och negativt.
Skulle du vara intresserad av att lyssna på prylarna om du fick – eller är Marantz förlorade för dig? Det frågar jag av intresse – inte för att underkänna en åsikt.
/F
Ragnwald skrev:Jo då, jag dömmer inte ut Marants, jag vet att de kan åstadkomma enskilt mycket goda produkter, men jag var med på den tiden när varumärket var i amerikansk ägo och rankat i världstopp, som Krell, Meridian och Brystone är i dag. Håller för helt otroligt att varumärket i sig skulle kunna återvända i den divisionen, just som varumärke.
frestr skrev:
Ska man läsa ut det som att high-end är ett mått såväl på exotism i tillverkningen och bra ljud som att hifi-experterna också måste gilla märket i fråga. Så godtyckligt…![]()
RogerGustavsson skrev:Har inte Mayro på detta forum en sådan CD-spelare? Nej, det var nog en annan modell...
Mayro skrev:RogerGustavsson skrev:Har inte Mayro på detta forum en sådan CD-spelare? Nej, det var nog en annan modell...
Kan nog stämma bra det om det är en Marantz SA-11S1 på bilden vilket jag tror det är.. Då har jag en exakt sådan.. ..
Och cd spelaren fetsägar man då inte alla fall...
verdad skrev: men det är som sagt var svårt att säga om det beror på elektroniken eller om det är högtalarna som är så pass kapabla, eller både och.
rhenrics skrev:Problemet är ju att kikar man in under skalet på japsprodukter så är det inte ens i närheten samma kvalité på bygget som på amerikanska grejjer. Fula kretskort, fula trafos, fula sladdar, allt e fult!!! Sen har väl design aldrig varit japaners starka sida direkt. Vad gäller ljudkvalitet, visst de låter säkert bra, men handen på hjärtat, hur många ggr i veckan tappar recensenter hakan och påstår att det är det bästa de någonsin hört när de recenserar en produkt? Sånt där BS är ju inte värt ett ruttet lingon.
guru skrev:I lilla Sverige kanske det är förlorat men hur ser det ut på tex. den Asiatiska marknaden ?
Koffe skrev:rhenrics skrev:[...] Sen har väl design aldrig varit japaners starka sida direkt.[...]
Jag hävdar motsatsen! Det väl just det de är bra på.
Johan_Lindroos skrev:Jag gillar ditt språkbruk, Frestr!
Användare som besöker denna kategori: entt och 17 gäster