MDF är ett trevligt material. Det beter sig nästa som massivträ; man kan spika, skruva, hyvla, fräsa, borra osv. Det äter verktyg pga den höga halten limämnen.
Jag borrade upp hålen för elementen med hålborr. I detta sammanhang är det en höjdare med småelement.
Från ett försök med ett par Miniaudiofilen har jag lite syntetull kvar och ska trixa
lite efter råd från kaffekoppen med att packa det.
Lådorna är (mest) limmade, ville dra ihop dem med spånskiveskruvar (typ IKEA med insex) men borrade lite för djupt för att det skulle vägen. Med hyvel (rubank), filar och slipmaskin har jag lyckats få bort alla kanter och ojämnheter. Ett par lager 2-komponentspackel (Mekonomen) har gjort sitt, samt två lager sprutspackel (Mekonomen igen).
Först ville jag smita undan mitt medborgerliga ansvar genom att klä in dem med ett gräsligt och lila ormskinnstyg men hade lite bekymmer med hur jag skulle fästa tyget i lådan. Jag sydde en "strumpa som passade lådorna exakt men insåg att det var svårt att limma och sedan kränga på strumpan. Förtsa experimentet gjordes med matt-tejp. Det upprepas inte, ska jag säga.

Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap