En sak som jag inte fattar vitsen med är det här med att fasvända 180 grader på en knapp eller vred. Är det någon här som på ett enkelt sätt kan förklara grejen med det?
Kanske dum fråga men jag fattar inte vitsen med det..
/robban
Moderator: Redaktörer
Wolfie skrev: Alltså ett rum kan "fasvrida" såpass mycket i basområdet att det inte
spelar snyggt ihop om de är elektriskt i fas...
bassman skrev:Tanken är att jag skall under hösten skall köpa på mig en sub som kan lira med mina Carlsson OA51 ...
/robban
paa skrev: Basavstämning som har ett skarpt knä och därunder faller brant brukar t.ex inte vara roligt att försöka spela musik med.
screen skrev:Om du hade tänkt att spendera upp till 15k:- på sub, så dela dessa pengar på hälften och köp två av en för dig väljudande modell med många justermöjlighter.
bassman skrev:Det här känns högintressant! Måste gräva lite djupare i detta.
Jag skall försöka få kontakt med IÖ och höra vad han anser om det, Det är nog rätt man att fråga om basstöd till OA51 han har väl tillåmed koppling till SSC har jag för mig..
Thanx!
/robban
screen skrev:+ att en hel del rumsresonanser (som uppkommer av endast en svårplacerad sub) reduceras oftast avsevärt.
NoiseMaker skrev:screen skrev:+ att en hel del rumsresonanser (som uppkommer av endast en svårplacerad sub) reduceras oftast avsevärt.
Rumemts resonanser är ju desamma oavsett hur många subbar man placerar i det. Risken med att ha fler än en högtalare är ju alltid att man får mer interferrens.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster