Intelligent Sound IS 8 PRO vs. Ino Audio pi60

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-08-22 19:32

__10 skrev:Jag gissar att Rains "poäng" var att ett litet k smög sig med. Jättefestligt, verkligen.

Skarpsynt och plötsligt framstår Rain som ganska rolig;)

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-08-22 19:35

Heja Lust :mrgreen:
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-08-22 19:39

Om ändå talarna vore lika bra som specen...

Fast det kanske är ±20 dB?

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2007-08-22 19:40

Morello skrev:I och med att Herr Svalander torgfört Belts olika bluffprodukter samt en rad andra allt som oftast synnerligen suspekta prylar är mitt förtroende för honom identiskt lika med noll.

:D Jag gillar din konsekventa och raka attityd. Det är inget fel anser jag eftersom det inte är ett påhopp på honom som person. Killen kan ju vara hur hyvens ändå, eller hur.

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2007-08-22 19:45

IngOehman skrev:
Om några månader fyller de 30.

Vh, iö

Menar du att utvecklingen av element stått still nästan 30 år eller var de redan på den tiden så pass bra 8O

Användarvisningsbild
Frutti
Inte cool men villig

Inläggav Frutti » 2007-08-22 21:03

Callisto skrev:
IngOehman skrev:

Vh, iö

Menar du att utvecklingen av element stått still nästan 30 år eller var de redan på den tiden så pass bra 8O

Namnet och grundprincipen är den samma. Elementen är det inte.

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2007-08-22 21:49

Frutti skrev:
Callisto skrev:
IngOehman skrev:

Vh, iö

Namnet och grundprincipen är den samma. Elementen är det inte.

Eftersom elementen i allra största grad inverkar på återgivningen kan man väl då inte säga att den fyller 30 år :?

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2007-08-22 21:55

Callisto skrev:Eftersom elementen i allra största grad inverkar på återgivningen kan man väl då inte säga att den fyller 30 år :?

Självklart kan man det. Varför skulle man inte kunna det. Det är väl så man brukar göra?

Jämför "SAAB 9-5 fyller 10 år nästa år" vilket ju innebär att modellen fyller 10 år även om massor av prylar är utbytta och att urpsrungsmotorn inte finns kvar. Eller hur?

Användarvisningsbild
Frutti
Inte cool men villig

Inläggav Frutti » 2007-08-22 23:12

Callisto skrev:Eftersom elementen i allra största grad inverkar på återgivningen kan man väl då inte säga att den fyller 30 år :?

På din fyrioårsdag är medlåldern på cellerna i din kropp 15 år. Hur mycket fyller du? :P

Användarvisningsbild
Britt-Gunnar

Inläggav Britt-Gunnar » 2007-08-22 23:19

du fyller 40år :?: :wink:

Användarvisningsbild
Britt-Gunnar

Inläggav Britt-Gunnar » 2007-08-22 23:25

påminner lite om Herakleitos tes om att man inte kan kliva ner i samma flod två gånger. Appråpå det så finns det en annansenare filosof (kommer ej på namnet nu) som gick steget längre och hävdade att man inte ens kunde kliva ner i samma flod en gång 8O
Mvh carl

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2007-08-23 19:02

Frutti skrev:

På din fyrioårsdag är medlåldern på cellerna i din kropp 15 år. Hur mycket fyller du? :P

Inte hjärncellerna 8)

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2007-08-23 19:06

UrSv skrev:

Självklart kan man det. Varför skulle man inte kunna det. Det är väl så man brukar göra?

Jämför "SAAB 9-5 fyller 10 år nästa år" vilket ju innebär att modellen fyller 10 år även om massor av prylar är utbytta och att urpsrungsmotorn inte finns kvar. Eller hur?

Point taken :)

Förresten vet du vad som skiljer den "nya" motorn och ursprungsmodellen?

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2007-08-23 19:08

Frutti skrev:

Jag hoppas det inte gäller könscellerna heller för den delen :mrgreen:

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2007-08-23 21:48

Callisto skrev:Förresten vet du vad som skiljer den "nya" motorn och ursprungsmodellen?

Nja, det var nog mer som exempel på hur det kan vara. Det är väl i princip samma motor även om den kanske får heta "Biopower" nu och bara hette "motor" förut. Fast lite nytt är det nog.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-08-24 01:38

Visst har några justeringar gjorts på pi60 under de 30 år som gått, men de
är än idag konseptuellt identiska med de första tre par som gjordes - och
det inkluderar att måtten och formen på kabinettet faktiskt är exakt samma
som de var i årsskiftet 1977/1978, då den slutgiltiga formen fastslogs. :o

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2007-08-24 07:42

UrSv skrev:
Callisto skrev:Förresten vet du vad som skiljer den "nya" motorn och ursprungsmodellen?

Nja, det var nog mer som exempel på hur det kan vara. Det är väl i princip samma motor även om den kanske får heta "Biopower" nu och bara hette "motor" förut. Fast lite nytt är det nog.

Inte för att jag kan SAAB, men numera är det väl motorer från Opel som SAAB gör om på några punkter? Var det helt igenom SAAB i tidiga 9-5?

Användarvisningsbild
Skeptikern

Inläggav Skeptikern » 2007-08-24 08:06

Morello skrev:
I och med att Herr Svalander torgfört Belts olika bluffprodukter samt en rad andra allt som oftast synnerligen suspekta prylar är mitt förtroende för honom identiskt lika med noll.
Jag gillar din konsekventa och raka attityd. Det är inget fel anser jag eftersom det inte är ett påhopp på honom som person. Killen kan ju vara hur hyvens ändå, eller hur.

Då Morello är inblandad i iÖ:s projekt GURU (eller ?) så är detta inlägg väl en del av taktiken från från herarna att sabotera och baktala konkurenter som säljer och tillverkar högtalare i Sverige. Förtroende?
Troll troll

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2007-08-24 09:26

Skeptikern skrev:
Morello skrev:
I och med att Herr Svalander torgfört Belts olika bluffprodukter samt en rad andra allt som oftast synnerligen suspekta prylar är mitt förtroende för honom identiskt lika med noll.
Jag gillar din konsekventa och raka attityd. Det är inget fel anser jag eftersom det inte är ett påhopp på honom som person. Killen kan ju vara hur hyvens ändå, eller hur.

Då Morello är inblandad i iÖ:s projekt GURU (eller ?) så är detta inlägg väl en del av taktiken från från herarna att sabotera och baktala konkurenter som säljer och tillverkar högtalare i Sverige. Förtroende?
Troll troll

Jag tror Du missade poängen... :)

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2007-08-24 09:28

Callisto skrev:
Morello skrev:I och med att Herr Svalander torgfört Belts olika bluffprodukter samt en rad andra allt som oftast synnerligen suspekta prylar är mitt förtroende för honom identiskt lika med noll.

:D Jag gillar din konsekventa och raka attityd. Det är inget fel anser jag eftersom det inte är ett påhopp på honom som person. Killen kan ju vara hur hyvens ändå, eller hur.

Svalander är hur trevlig som helst. :)
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-08-24 11:26

Skeptikern skrev:
Morello skrev:

Troll troll

Har jag baktalat Svalander???

När det gäller det som Morello yttrat vill jag bara klargöra att Morello varken är delägare eller anställd av Guru, och han har självklart rätt till sina åsikter, samt att framföra dem.

Men det har ingenting överhuvudtaget med Guru att göra.

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2007-08-24 16:55, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2007-08-24 12:20

Oehman skrev:Har jag baktalat Svalander???

Morello har ingen andel i Guru, utan har fått betalt för tid bara. När det gäller Guruprodukter i produktion (QM10) är hans insats att han ställde sitt layoutprogram och sin kunskap i hur nämnt program fungerar till förfogande för layoutningen (jag gjorde själva layouten) av kretskortet för delningsfiltret.

När det gäller kommande Guru-produkter är framtiden osäker. Företaget guru inkluderar inte Morello. Allt talar för att vi (Guru) kommer att änvända den kontroll+effektförstärkare som jag och Morello konstruerade för en tid sedan i ett projekt, som dock har omarbetats en del sedan Morello var inblandad.

Vh, iö

Vad har denna information på ett forum att skaffa?

Dessutom konstruerade jag nämnda förstärkare ensam och underlagen ligger hos mig och kan kanppast ha omarbetats av någon annan.

Red: Citat inlagt då inlägget som föranledde detta är svårt redigerat.
Senast redigerad av Morello 2007-08-28 12:41, redigerad totalt 2 gånger.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2007-08-24 12:37

Jisses ! 8O

Now the shit is gonna hit the fan...

Hoppas att det ordnar upp sig omedelbart. :?

Mvh Björn//
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2007-08-24 13:01

Morello skrev:Vad har denna information på ett forum att skaffa?

Den är här för att "Skeptikern" lyckats med sitt syfte. Signaturen stalkar Öhman med inlägg i oregelbundna intervall: det är bara att ta fram meddelandehistorien. Kommentarerna utgörs uteslutande av negativa provokationer, s.k. flame bait.

/D

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2007-08-24 13:24

Ok, Skeptikern: Jag ser helst att du slutar flamea. Det kanske är kul för dig men här vill vi inte ha sådant.

Ni andra: När ska vi lära oss att inte besvara sådant som vi tycker verkar dumheter? (jag åker själv dit ibland). Vad tror ni krävs för att vi ska ignorera "omöjliga" frågor och fantastiska spekulationer?

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-08-24 14:45

Morello skrev:Vad har denna information på ett forum att skaffa?

Dessutom konstruerade jag nämnda förstärkare ensam och underlagen ligger hos mig och kan kanppast ha omarbetats av någon annan.

Ville bara kommentera den trista antydningen från skeptikern om att det skulle finnas någon gemensam agenda från Guru, som skulle vara riktad mot Svalander. 8O :(

Ville alltså klargöra att du inte talar för Gurus räkning, om han trodde det.

Sen missade du nog min syftning.Projektet har omarbetats, inte själva effektförstärkaren. :wink: Det var ju liksom det jag skrev.

Den senare gjorde du tveklöst lejonparten av det elektroniska konstruktionsarbetet på, men nog var jag med och kom med idéer allt. Om jag minns rätt var det jag som introducerade dubbelrailen exempelvis#. När det gäller kontrolldelen "blandade jag mig i" ännu mera, eller ar jag drömt alltihopa? :o

Vh, iö

- - - - -

Edit: Såg just Martins inlägg, och han har förstås helt rätt. Jag borde inte ha kommenterat dumheterna från skeptikern alls, men ville bara klargöra att Morello varken är delägare, anställd eller för ögonblicket anlitad av Guru* i något pågående projekt, samt att Guru inte sagt ett ont ord om Svalander.

*Däremot kommer vi med största sannolik anlita hans expertis även i framtiden, om vi får. Den är nämligen stor och uppskattad!

#Samma lösning med dubbel-rail har jag även använt i den effektförstärkare jag gjorde i början av 80-talet.
Senast redigerad av IngOehman 2007-08-24 18:38, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2007-08-24 15:10

IngOehman skrev:När det gäller kontrolldelen "blandade jag mig i" ännu mera, eller ar jag drömt alltihopa? :o

Vh, iö

- - - - -

Du var inte delaktig i konstruktion av ingångsdelen, inte heller var det din idé att använda dubbel matning.

Detta om detta. Faktiskt.se är inte rätt kanal för detta spörsmål.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-08-24 15:25

Ingen kommentar. Saknar nämligen ord.

Vh, iö

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-08-24 15:29

IngOehman skrev:Ingen kommentar. Saknar nämligen ord.

Vh, iö

Gör upp det där utanför publiken. Blir nog bäst så.

Användarvisningsbild
landa
Redaktör

Inläggav landa » 2007-08-24 15:29

Snälla IÖ och Morello ta detta IRL så att skeptikern inte lyckas i sitt uppsåt.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi