Jag har inte orkat dra nåt långt sammandrag av helgens härlig lyssningsstunder än.
Kan dra lite i korthet.
Alla högtalare lyfter i anläggningen. Men jag är inte helt säker på om det är helt rätt. DM683 tycker jag blir lite stora i mitt rum och som ni säkert sett har jag vägg och dörrhål gankska tajt, när man flyttar kan man nog ha lite mer luft mellan och då känns de kankse inte så stora.
Om jag väljer mellan bara dessa 3 skulle det bli RS6an. De hade lite hårdare bas och var lite mer lika Quadarna ljudmässigt fast ett lyft i alla register och mer botten som en golvare ger. Passade bra till all musik och spelade inte alls tokigt med Rotel. I butiken kändes inte Rotel och MA så bra men hemma var det en annan femma.
Dm683 var väldigt stora och basen är lite mulligare. Dessutom blir det märkbart sämre på lägre volymer.
B&W 705 spelade helt klart renaste finast och klarast och mest detaljerat men de är stora och klumpiga och saknar lite botten. Skulle gärna ha 705ans klara fina ljud i en golvare i storlek av RS6an.
Vet inte om kanske RS8an kunde vara ett alternativ eller B&W CM7. Men då rinner det iväg lite prismässigt, iaf med CM7an.
RS6 har iaf perfekt storlek och RS8an är inte mycket större så den kanske är ett bättre val, även om basen räckte till i RS6 för min del. Basen i DM683 blev lite för mkt hemma hos mig.
Jag har bara hört alla mot varandra med Rotel och jag tyckte Rotel passade med alla högtalarna.
Svårt val här och alla högtalare är bra. Men som sagt jag skulle nog ta RS6 om jag köpte en idag. Men kan inte bestämma mig nu och jag vet inte om jag ska vänta och gå upp i prisklassen runt 20k o kolla på B&W XT4 (väldigt snygg och smidig högtalare) eller MA Gold GS20. Eller får jag mer för pengarna med RS6 och RS8?! Hört att steget prismässigt-ljudmässigt är störst från typ 4-10 000 och är mindre mellan 10-20 000. Alltså man får större ändring med en uppgradering från 4 000 krs till 10 000 krs än från 10 000 krs till 20 000 krs. Men vet inte smile.gif Vill helst inte lägga en förmögenhet, eller kan inte göra det nu, för jag är student.

[/list]