Hittade en streamer till stereon...

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
PeterAkemark

Hittade en streamer till stereon...

Inläggav PeterAkemark » 2007-08-29 17:42

Hittade en artikel om en Philips SLA 5520, en avskalad streamer att använda mellan PC´n och stereon. En liten nätt apparat som trådlöst (802.11g) eller via ethernet streamar allt du har på datorn i form av mp3 och annat till din stereo. Internet radio går också att ta emot.

Är det någon som har några erfarenheter eller vet något om den?

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2007-08-29 18:29

Har aldrig testat den, men jag tycker att det är lite synd att den inte spelar flac. Dessutom såg jag några kommentarer om att man är tvungen att registrera sig hos Philips och lägga in radiofavoriter via deras hemsida - låter onödigt krångligt.

Philips
Prisjakt
IDG testcenter
Konsumentguiden
When routine bites hard

Användarvisningsbild
frestr

Inläggav frestr » 2007-08-29 21:01

TCM skrev:Har aldrig testat den, men jag tycker att det är lite synd att den inte spelar flac. Dessutom såg jag några kommentarer om att man är tvungen att registrera sig hos Philips och lägga in radiofavoriter via deras hemsida - låter onödigt krångligt.

Philips
Prisjakt
IDG testcenter
Konsumentguiden

Det är ju själva fan – för att tala klarspråk – att vissa stora tillverkare tror att man vill köpa ett helt liv bara för att man köper en pryl. Därför ska man regga sig, man ska använda proprietära programvaror och man ska baske mig tatuera in deras logga på arslet.

Länge leve Slim Devices…nej, just ja, de är ju Logitech nu. Doh!

/F
SB3/DacMagic/PS3/Pro-Ject Xpression III/Heed Audio Questar/Nuforce P8/Nuforce Ref 9/Gallo Ref 3.1/Harmony Design Ear 90/Denon AH-D5000

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2007-08-29 22:16

Hehe!

Ett annat storskojar företag: Denon. En av orsakerna till att jag inte gick på hifiklubbens "katalogfest" i kväll var den här "produkten"... De vill ha 2300sek för att blåsa i en mjukvaruuppgradering som grunkan borde ha haft från första början! Och man får då... något som är lite sämre än en SB3:a. Jösse. Där sjönk Denon genom golvet.

När man har tankat in mjukvaran för två papp, som nästan flyttar produkten till år 2004, så kan man ju mata den via
den här... en annan skojar-produkt från sagda japan.

Användarvisningsbild
frestr

Inläggav frestr » 2007-08-29 22:24

Koffe skrev:Hehe!

Ett annat storskojar företag: Denon. En av orsakerna till att jag inte gick på hifiklubbens "katalogfest" i kväll var den här "produkten"... De vill ha 2300sek för att blåsa i en mjukvaruuppgradering som grunkan borde ha haft från första början! Och man får då... något som är lite sämre än en SB3:a. Jösse. Där sjönk Denon genom golvet.

När man har tankat in mjukvaran för två papp, som nästan flyttar produkten till år 2004, så kan man ju mata den via
den här... en annan skojar-produkt från sagda japan.

Skumögde Muhammed! Jag har inget jätteproblem med ganska dyra kablar – men 5 tuss för en j**la cat5-snutt. Det måste vara ett av tidernas värsta bondfångerier. Jag vet vem som kommer att krypa under skrivborden i morgon och knipsa nätverk! I'm in the money! I'm in the money!

/F
SB3/DacMagic/PS3/Pro-Ject Xpression III/Heed Audio Questar/Nuforce P8/Nuforce Ref 9/Gallo Ref 3.1/Harmony Design Ear 90/Denon AH-D5000

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2007-08-29 22:27

8O 8O

5000:-

Du behöver i princip bara en vanlig datornätverkskabel för att kunna använda DenonLink men precis som när det gäller andra kabeltyper finns det extra ljudkvalitet att hämta om du väljer en kvalitetsprodukt som är optimerad för ändamålet.

DenonLink-kabel i särklass
AK-DL1 är en DenonLink-kabel i High End-klassen där man inte har sparat in på något över huvud taget för att ge dig bästa möjliga signalöverföring. Alla ledare är av ultraren koppar, kabeln är grundligt avskärmad mot störningar, och den avancerade isoleringen av fluoropolymer kommer att tåla många år av användning och påverkan från omgivningen. Det samma gäller de solida kontakterna, där själva låstappen utformats i en speciell, avrundad design som inte böjs eller knäcks.

AK-DL1 är riktningsbestämd och den rätta signalriktningen finns naturligtvis angiven på kabeln så att du inte riskerar att få minskad prestanda på grund av felaktig montering.
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2007-08-29 22:37

frestr skrev: men 5 tuss för en j**la cat5-snutt.

Fem tuss sa Bill.

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2007-08-29 22:55

Jag förstår inte varför Tom Waits poppar in i mitt huvud när jag läser det där... :D

"Hello sucker, we like your money
just as well as anybody else's here"
or they give you the P.T. Barnum bit
"There's a sucker born every minute
you just happened to be comin' along at the right time"
come over here now
When routine bites hard

Återgå till Generellt om hifi