subjektivisten skrev:Bill50x skrev:Vad innebär "det mesta krutet"? Antal kronor? Mest välljudande för pengarna? Bästa mätbara data (oavsett kostnad, kanske 400:-?)?
Okej, så pris hade inget med saken att göra (lustigt med tanke på märket som starkast förknippas med detta har ingen som helst billig CD spelare).
Nytt test då. Vi tar 5 olika högtalare, och 3 olika CD spelare. Allt annat är samma i samma rum. Då får folk lyssna blint mellan olika uppsättningar. Då borde dom kunna höra när det är olika CD spelare, inte bara högtalare, om nu det skulle vara viktigare med CD spelaren än högtalaren.
Hm ingen billig Classik musik skulle jag nog vilja kalla för billig trots allt även om det finns billigare ute.
det förra testet har jag inte direkt någon möjlighet att göra då jag inte har 10K per anläggning att lägga ut och definitivt ingen plats för det heller. Sedan har jag inte tiden att leta upp en spelare i den prisklassen som är bra. men jag skulle nog tittat på Arcam i det fallet Arcam CD och Arcam förstärkare och ett par JPW högtalare om de finns kvar annars måste man ju hitta några andra bra billiga högtalare.
På det andra hållet skulle jag bara tagit den billigaste CDn jag skulle kunna hitta och som givetvis inte lät bra heller sedan kanske samma Arcam förstärkare som innan högtalare inte en aning.
Och jag skulle inte vilja att man talade om vilken som lät bäst utan vilken som var roligast att lyssna på eller lättast att följa med i musiken. Ljudmässigt kommer högtalarna och rummet alltid påverka mer.
Bara en liten fråga vilket tror du skulle vara roligast att vara på konsert på?
1. ett band som är halvbra men har ett riktigt bra PA
2. ett band som är grymt bra men har ett halvtaskigt PA