Jag köpte på lunchen idag mitt första hifi(?)-slutsteg: en NAD 216 för bleka 1200:-. Enligt förre ägaren (Och jag tror honom, skicket är verkligen utmärkt.) så har han bara spelat ungefär tre timmar med den sedan ny, sedan har den fått stå efter att han konstaterat att den var för klen för hans rigg.
Jag spelar nu med laptopen som försteg och mina Dynacrap(Se diy-tråd.) och jag kan konstatera att 4" audax i slutna lådor kan spela bas de med!
Jag vill nu bygga på en komplett anläggning med NAD:en som komponent, min fråga till er på forumet är således: Ska jag satsa på att skaffa ett hyfsat försteg och köra NAD:en som fullrangestärkare, eller skaffa en integrerad med pre-out/main-in och satsa på sidosystem och låta NAD:en spela bas? Eller ska jag glömma alla dessa tankar och leta en beggad Denon 5.1 och fuska med surround och låta NAD:en ta vid när jag känner för finlyssning? Hur hade ni gjort?
Angående högtalare så är det DIY som gäller, först en som planeras i annan tråd på DIY-avdelningen, samt i framtiden ett projekt runt px17-LTS(Jag har inte ens bestämt om jag vill ha sidosystem+bas eller en trevägare