Magnuz skrev:Svante skrev:Dessutom kräver den att ett speciellt program snurrar på datorn som har filerna vilket gör att någon måste vara inloggad på den.
Kan du inte köra det som en service?
Inte med några inställningar i programmet iaf. Kan man starta ett program, vilket som helst, så att det går som service?
Det var annat trassel med det också, det är inte bara så att den visar vilka alla mp3-filer på en share (vilket vore det logiska, fast då skulle det inte behövas nåt program överhuvudtaget) utan den måste bygga sin egen databas över alla filer som ska visas.
Pinnacle verkar ha filosofin att deras program ska ta hand om allt som har med mediafiler att göra. Vill man göra nåt i ett annat program så går inte det utan att gå på händer.
På TV-sidan finns en fjärrkontroll och menyer på TVn. Boxen svarar dåligt och man får ibland vänta flera sekunder på bekräftelsen att man har tryckt. Segt och jobbit.
Boxen och programmet verkar vara designade på reklamavdelningen (en snygg skärmdump) sen har nån stackars programmerare fått fylla i funktionaliteten och ingen har testat om det blev smidigt eller inte.
Jag köpte nåt annat program till videokameran från pinnacle också, och det var likadant. Programmen påminner om leksaker, eller dataspel för små barn.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.