Köpte Eva Cassidy Live at Blues Alley.Makalöst bra ljud,mjukt & öppet & kristallklart,blandning av jazz,blues & finstämda melodier. Rekommenderas verkligen,bra musik med suverän ljudkvalitet utan att vara en audiofil skiva.
vh Raimo.
Moderator: Redaktörer
RMA skrev:Köpte Eva Cassidy Live at Blues Alley.Makalöst bra ljud,mjukt & öppet & kristallklart,blandning av jazz,blues & finstämda melodier. Rekommenderas verkligen,bra musik med suverän ljudkvalitet utan att vara en audiofil skiva.
Ragnwald skrev:Den damen var musikalisk och hade känsla i sitt framförande.
Hade inte hört talas om henne tidigare, beklagligt.
Vi har en lika skönsjungande dam här i Sverige, fortfarande i livet, men en smula bortglömd, Susanne Alfvengren.
Som jag uppskattar speciellt när hon sjunger enbart akompanjerad av sin egen gitarr.
Tyvärr finns inga exempel på det på nätet.
Soli gynnar hälle, kan jag spela tio gånger på repete.
Bill50x skrev:Alltså, skillnaden mellan en bra och dålig mix/mastering är långt större än skillnaderna mellan olika anläggningar.
Svante skrev:Bill50x skrev:Alltså, skillnaden mellan en bra och dålig mix/mastering är långt större än skillnaderna mellan olika anläggningar.
Haha, fast här var det väl skillnad mellan mp3/wav och bra/dålig mix?
Instämmer iaf att mixen/mastringen är viktigare än mediet. I varje fall med dagens alltför vanliga katastrofer.
Bill50x skrev:Svante skrev:Bill50x skrev:Alltså, skillnaden mellan en bra och dålig mix/mastering är långt större än skillnaderna mellan olika anläggningar.
Haha, fast här var det väl skillnad mellan mp3/wav och bra/dålig mix?
Instämmer iaf att mixen/mastringen är viktigare än mediet. I varje fall med dagens alltför vanliga katastrofer.
Nu är jag inte med dig... vad jag menar är att skillnaden mellan wav och mp3, eller mellan en bra och en jättebra anläggning, är mindre än mellan en bra och dålig mastring.
Source first lixom
/ B
Svante skrev:Edit: oj gammal tråd...
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster