Moderator: Redaktörer
Även i64s kopplade som i32s(d-option) blir frånåkta här av i56 kan jag lova.
Sitter man närmare än 3.5m så kan också vissa nackdelar med denna skillnad i spridning mot dom mindre modellerna märkas av.
David_A skrev:Profbd, kör du bryggade Nad208 så passar nog i56 ännu bättre![]()
Jag vet av erfarenhet att det faktiskt går att elda upp ett par i28 med så mycket effekt, även om det kräver ett ganska blött fylleslag
Ända gångerna avstånden har varit >3,5m så har högtalarna varit för smalt placerade för det avståndet.David_A skrev:Alexi, på vilka lyssningsavstånd har du hört dom?
David_A skrev:Ska bygga om lite basmoduler, men efter det tar jag gärna emot besök för dom som är intresserade av att lyssna.
Jo, men det är det litet slankare jag gillar med 56:orna.David_A skrev:Tja smaken är som baken. Jag tycker dock att i64:ornas lite djupare låda, samt något längre avfasning bak, gör att dom ser lite rejälare ut.
Fanéret är OK.Jag älskar mörkare träslag, så hos mig passar Jakarandan överlägset bäst.
David_A skrev:Nej, det blev inga -es av dessa. Tror det var diskanten och dämpmaterialet som skulle bli -es från början, men jag valde -s komponenter rakt igenom. Måste ju ha något att kunna uppgradera till i framtiden
Bamsefar skrev:
För övrigt heter es varianten i68es.
Morgan skrev:David_A skrev:Ska bygga om lite basmoduler, men efter det tar jag gärna emot besök för dom som är intresserade av att lyssna.
Fixar du ett system med profundus Z-6 så är du värst i världen sedan, om jag förstått saken rätt? Eller finns det något värre system just nu än i32s+prof Z-4 uppställt nånstans?
Kontentan av detta är att man faktiskt hamnar på delat "värst" redan med i64s + profY-4 (som är ljudtryckskompatibla med Z-2). Och vill man vara garanterat värst i världen så räcker faktiskt i64s + profY-6. Fast vill man ha mariginal så väljer man kanske i64s + profZ-4.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster